• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 27 شهریور 1400
کد مطلب : 140773
+
-

گل‌زن/ روانشناس ناگهانی

الهام محمودی-  روزنامه‌نگار

تیم ملی فوتبال زنان برای حضور در دور مقدماتی جام ملت‌های آسیا با پرواز اختصاصی (برای نخستین‌بار در تاریخ فوتبال زنان ایران) عازم تاشکند شد و در عکس‌هایی که از این پرواز دیده می‌شود، یک مورد عجیب وجود دارد. دبیر کمیته زنان فدراسیون هم همراه تیم به ازبکستان رفته است. دلیل اعزام را پیگیر شدیم گفتند نادره درودیان در تیم اعزامی نقش روانشناس را دارد. خیلی خوب است که تیم روانشناس داشته باشد اما چرا پیشکسوت داوری و دبیر کمیته، ناگهان روانشناس شد؟ البته ما خبری از مدرک تحصیلی درودیان نداریم. همانطور که هنوز دقیقاً نمی‌دانیم مدرک تحصیلی رئیس فدراسیون در چه زمینه‌ای است اما همه او را آقای دکتر صدا می‌زنند.

قهر خانم کلین‌شیت
برای حضور در آخرین مرحله از اردوی تیم ملی‌، زهرا خواجوی دعوت مریم ایراندوست را نپذیرفت و به اردو نرفت. خواجوی سال‌ها دروازه‌بان شماره‌یک تیم ملی بود و هشتگ رکورد‌دار کلین‌شیت را همچنان زیر پست‌های اینستاگرامش درج می‌کند. اما چرا او به اردو نرفت؟ می‌گویند چون مریم یکتایی از بشیکتاش ترکیه دعوت شده، خواجوی ترجیح داده است نباشد. باید دید فدراسیون چگونه با بازیکن‌‌سالاری برخورد می‌کند. اگر خواجوی به هشتگ خودش اطمینان دارد، باید از دعوت دروازه‌بان سابق تیم‌ملی و رقابت سالم با او استقبال می‌کرد. پیراهن تیم ملی امانت است، سند ندارد و جزو اموال شخصی هیچ ستاره‌ای نیست.

نامه فرشته به فیفا
چرا جام‌‌جهانی فوتسال زنان برگزار نمی‌شود؟ جام‌جهانی فوتسال مردان در حال برگزاری است و زنان فوتسالیست از سراسر دنیا به رفتار تبعیض‌آمیز فیفا معترضند. فرشته کریمی از بهترین بازیکنان دنیا نیز همراه با سایرین، در معیت رئیس انجمن فوتسال زنان اسپانیا نامه‌ای به اینفانتینو نوشته‌اند. انتظار آنها این است که فیفا در رفتاری عادلانه، برابری را به اجرا بگذارد. برخلاف جام‌جهانی فوتسال مردان، آخرین جام‌جهانی فوتسال زنان سال۲۰۱۵ برگزار شد. در کنار نوشتن این نامه، جای خوشحالی دارد که یک بازیکن در حرکت‌های دست‌جمعی جهانی هم خودی نشان می‌دهد و از رشته‌اش دفاع می‌کند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید