• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 27 شهریور 1400
کد مطلب : 140761
+
-

ایران - چین؛ بازی جدی شد

تیم ملی والیبال ایران امروز در نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی آسیا با چین بازی می‌کند؛ نتایج قبلی 2 تیم، شانس پیروزی را به ایران می‌دهد

تیم‌ملی والیبال بدون هیچ دردسری به نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی آسیا رسید و امروز برای رسیدن به فینال باید با چین بازی کند. ایران تا به امروز بازی سختی در مسابقات انجام نداده است. 3بازی دوره مقدماتی را 3 بر صفر برد ولی انتظار می‌رفت در مرحله بعد بازی‌ها جدی‌تر شود، اما کره‌جنوبی و چین‌تایپه هم حریفانی نبودند که تیم ایران  را به چالش بکشند. ایران این دو تیم را هم شکست داد و باز هم 3 بر صفر و بدون از دست دادن یک ست. اما این نتایج به‌خاطر کیفیت بالای تیم ایران است یا اینکه حریفان از حد و اندازه خودشان و آسیا فاصله گرفته‌اند؟ کارشناسان و نتایج، مورد دوم را بیشتر تأیید می‌کنند.
در مرحله دوم ایران با کره‌جنوبی، پاکستان و چین‌تایپه همگروه شد. ایران در مرحله اول پاکستان را برد و 3امتیاز آن بازی برای مرحله دوم هم حساب شد. هرچند کره در مرحله اول به چین‌تایپه باخت ولی انتظار می‌رفت بازی با آنها برای ایران سخت‌تر از دیگر بازی‌ها باشد، اما کره که با یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های تاریخ والیبالش به چیبای ژاپن آمده، در مقابل ایران حرفی برای گفتن نداشت. 25-19، 25-18 و 25-20 نتایج ست‌ها و اختلاف ایران و کره را نشان می‌دهد. بهروز عطایی، سرمربی ایران از ضعف کره استفاده کرد و به بازیکنان ذخیره هم بازی داد.
چین‌تایپه از کره هم ضعیف‌تر بود. آنها که در این مرحله به پاکستان باخته بودند، دیروز هم مقابل ایران شکست خوردند. 25-10، 25-23 و 25-11 نتیجه ست‌های بازی دیروز بود. شرایط بازی دیروز نیز به عطایی اجازه داد تا ذخیره‌ها را هم به میدان بفرستد. ایران با 2پیروزی به‌عنوان صدرنشین به مرحله بعد صعود کرد و به همراه چین‌تایپه در نیمه‌نهایی بازی می‌کند.
در گروه دیگر 2 اتفاق مهم افتاد؛ قطر استرالیا را 3 بر صفر برد و چین 3 بر یک ژاپن میزبان را شکست داد. چینی‌ها که دیروز قطر را شکست دادند، صعودشان را قطعی کردند. بازی ژاپن و استرالیا تکلیف تیم چهارم را مشخص می‌کرد که این بازی را هم ژاپن 3 بر صفر برد و به‌عنوان صدرنشین صعود کرد. ایران امروز با تیم دوم گروه یعنی چین بازی می‌کند. این بازی ساعت13:30 برگزار می‌شود و تیم برنده باید به فینال برود. در دیگر بازی این مرحله ژاپن با چین‌تایپه روبه‌رو می‌شود. چینی‌ها با شکست ژاپن مدعی شده‌اند و نشان داده‌اند تیم بهتری نسبت به بقیه حریفان ایران تا به امروز هستند. با این حال با نتایجی که ایران گرفته و بازی‌هایی که به نمایش گذاشته، نه‌تنها توقع این است که به فینال برسد بلکه انتظار قهرمانی از تیم بیش از قبل شده است.

  صابر؛ ستاره
با اینکه عطایی سعی می‌کند از همه بازیکنانش بازی بگیرد، با این حال صابر کاظمی چهره اول تیم است. او در بازی با چین‌تایپه با 15امتیاز بهترین بازیکن بود. در بازی با کره هم با 13امتیاز امتیازآورترین بازیکن میدان بود. صابر در مقابل پاکستان با 18امتیاز و در بازی با تایلند با 15امتیاز بیشتر از همه بازیکنان امتیاز گرفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید