• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 27 شهریور 1400
کد مطلب : 140759
+
-

VAR علیه طارمی

کمک‌داور ویدئویی، به سختگیرانه‌ترین شکل ممکن، گل‌مهاجم ایرانی پورتو را مردود اعلام کرد

VAR علیه طارمی

مهدی طارمی در نخستین حضورش در گروه مرگ لیگ قهرمانان اروپا به اتلتیکو مادرید در زمین این تیم و در ورزشگاه مترو پولیتانو گل زد، اما کمک‌داور ویدئویی گلش را مردود اعلام کرد چون معتقد بود وقتی در برخورد با اوبلاک به زمین افتاده بود، توپ به دستش برخورد کرده. در دیدار پورتو مقابل حریف اسپانیایی و در دقیقه 80، روی پاس رو به عقب و اشتباه رنان لودی، بازیکن اتلتیکومادرید، مهدی طارمی توپ را به‌دست آورد و به سمت دروازه زد ولی اوبلاک آن را گرفت و توپ در حال ریباند به‌دست مهدی برخورد کرد و وارد دروازه شد. ابتدا داور در لحظات ابتدایی گل را پذیرفت ولی پس از مشورت با ویدئوچک آن را مردود اعلام کرد. با اینکه برخورد توپ به‌دست غیرعمدی بود، باز هم گل مردود شد. عادت شیرجه‌زدن مهدی این‌بار هم کار دستش داد و یک‌گل با‌ارزش را از او گرفت. روزنامه‌های پرتغالی مدعی هستند که مردود اعلام‌شدن گل طارمی سختگیرانه بوده است. سرجیو کونسیسائو، سرمربی پورتو هم به همین اعتراض داشت و گفت: «داور بازی دیشب ضعیف‌ترین مرد زمین بود.»
با این تساوی شمار روزهای بدون باخت پورتو به 163روز رسید. مهاجم ایرانی پورتو در کنار کاراسکو، وینگر اتلتیکو با 13.4کیلومتر دوندگی، دونده‌ترین بازیکنان این هفته لیگ قهرمانان بودند. بعید است هیچ بازیکنی در لیگ برتر ایران آماری نزدیک به این میزان دوندگی ثبت کرده باشد. کوندوگبیا از اتلتیکو و اوتاویو از پورتو هم تنها 100متر کمتر از این دو بازیکن دویدند و این نشان می‌‌دهد دیدار اتلتیکو- پورتو بیشتر از فوتبال شبیه مسابقه دو بوده است. نزدیک‌ترین میزان دوندگی به بازیکنان اتلتیکو و پورتو از آن کیمیش بود که برای بایرن‌مونیخ در بازی با بارسلونا 12.5کیلومتر دوید؛ اندازه داهود از دورتموند. این را مقایسه کنید با آمار دوندگی بازیکنان پاری‌سن‌ژرمن در بازی با بروخه که اره‌را با 11.5 و نیمار با 10.2کیلومتربیشترین میزان دوندگی را بین همه بازیکنان تیم داشتند. مهاجم ایرانی پورتو و زوجش - مارتینس - در خط حمله پورتو نمره 6.5 گرفتند. کاستا، دروازه‌بان این تیم و کرونا که در پست دفاع راست بازی می‌کرد، بهترین بازیکنان تیم پرتغالی در این دیدار بودند. یک صحنه مهم دیگر هم این بازی داشت که ژائو فلیکس، ستاره گران‌قیمت اتلتیکو با دست محکم به‌صورت طارمی زد و چون عمدی نبود، کارت زرد گرفت‌ اما امبمبا به‌راحتی اخراج شد.
مهدی طارمی پیش از بازی بعدی تیمش در گروه مرگ لیگ قهرمانان مقابل لیورپول 2 ‌بازی دیگر در پیش دارد؛ اولی فردا مقابل موریرنزه و بعدی 5روز بعدتر در برابر ژیل ویسنته. او برای بازی برگشت در زمین لیورپول هم مشکلی ندارد. طارمی، امبمبا، زیدو، اوریبه و دیاز بازیکنان پورتو در شهر مادرید ماندند تا موارد بروکراتیک سفر به انگلستان در تاریخ ۲۴نوامبر (۳ آذر) را برطرف کنند. آنها بعد از انجام این امور در سفارتخانه‌، به پورتو بازگشتند و حالا مشکلی برای بازی لیورپول ندارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید