• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 9 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14065
+
-

شهر در رسانه‌ها

شهر، هم عدالت می‌خواهد هم نوآوری

ابراهیم اصغرزاده؛ عضو شورای اول شهر تهران گفته است: سهمی از اشتباهات شورای شهر اول تهران را می‌پذیرم، اما مشروط بر اینکه همه، اشتباهات خود را بپذیرند. وی در گفت‌وگو با روزنامه «شرق» گفته است: گروهی در دولت هستند و روزه سکوت هم گرفته‌اند. اینها فکر می‌کنند نباید حرفی بزنیم و بعد از اعتراض‌های 96 هم نخستین اقدام آنها این بود که معترضان را اغتشاشگر دانستند. برخی فکر می‌کنند اصلاح‌طلبی یعنی به‌نوعی وضع موجود را توجیه‌کردن. اینها در مسئله شورای شهر و شهردار معتقدند شهردار باید کسی باشد که با همه بسازد یا درباره وزرا توصیه می‌کردند وزیری انتخاب شود که دستگاه‌های دیگر به آن اعتراض نداشته باشند. اصغرزاده در ادامه این گفت‌وگو گفته است: جامعه شهری مطالباتی دارد که بخشی از آن به زیست شهری بازمی‌گردد. شهرهای ما 2بخش دارد؛ بخشی که می‌خواهد از امکانات به‌روز استفاده کند و بخشی که تهیدست و حاشیه‌نشین است و می‌خواهد زندگی خود را به استانداردهای شهری نزدیک کند؛ بنابراین در شهر، هم بحث عدالت مهم است و هم نوآوری و ابتکار.

لزوم تجمیع مراکز درمانی پایتخت

ایستگاه سلامت شهرداری منطقه 20که از 5 تا 7 اردیبهشت به ساکنان محدوده کوره‌پزخانه‌های روستای محمودآباد شهرری خدمات‌رسانی می‌کند، در دومین روز خدمت، میزبان سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیربهداشت و درمان و سمیع‌الله حسینی مکارم سرپرست شهرداری تهران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران و شهردار منطقه 20بوده است. روزنامه« ایران» در گزارشی با اشاره به این بازدید نوشته است: سیداحمد صفوی شهردار منطقه 20 در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه خدمات‌رسانی پزشکی و مشاوره‌ای در این محدوده حاشیه‌ای، برای سومین‌بار در 2 سال گذشته است، افزود: 24تیم پزشکی با همکاری سازمان‌های مرتبط در محل کوره بغدادی مستقر هستند و خدماتی همچون دندانپزشکی، چشم پزشکی، شنوایی‌سنجی، خدمات آزمایشگاهی، مشاوره‌ای و غربالگری سلامت به ساکنان همجوار این محدوده ارائه می‌شود.
حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت هم با بیان اینکه در گذشته و شهرداری وقت رایزنی‌هایی در حوزه سلامت انجام شده است، گفت: امیدواریم شهردار جدید نیز اهتمام زیادی در مورد بهداشت و درمان مردم شهر داشته باشد.

اتاق شیشه‌ای

شهروندانی که از 2 هفته پیش در خیابان‌های شلوغ تهران تردد می‌کنند حتما بنرهایی را سر چهارراه‌ها و میادین اصلی پایتخت دیده‌اند؛ بنرهایی که آنها را مخاطب قرار داده و گفته: «شما دیگر غریبه نیستید!» روزنامه « جام‌جم» با این مقدمه به‌سراغ شفافیت در شهرداری تهران رفته و نوشته است: شاید خیلی‌ها چشم‌هایشان را تنگ‌تر کرده‌اند که عبارت بالایی این جمله را بخوانند و بفهمند «کجا دیگر غریبه نیستند؟!» بالاخره 21فروردین امسال، وقتی سمیع‌الله حسینی مکارم سرپرست شهرداری تهران شده بود، از سامانه شفافیت رونمایی شد؛ سامانه‌ای که تا لحظه نوشته شدن گزارش، اطلاعاتی از 322قرارداد کلان‌شهرداری از عنوان پروژه و مبلغ قرارداد تا نام پیمانکار و تاریخ انعقاد آن، در دسترس شهروندان قرار داده است. این روزنامه در ادامه نوشته است: ذی‌نفع بودن شهروندان یک شهر از تصمیمات اتخاذ شده درباره شهرشان، این حق را به آنها می‌دهد که در جریان نحوه عملکرد مدیریت شهریشان قرار بگیرند. این حق که حالا از آن باعنوان شفاف‌سازی‌ نام برده می‌شود، ضرورتی است که باید خیلی پیش‌تر در شهرهای ما اجرا می‌شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید