• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 25 شهریور 1400
کد مطلب : 140649
+
-

دست از سر رکورد برنمی‌دارد

رونالدو در شبی که اولین شکستش با یونایتد در دوره جدید را تجربه کرد هم رکورد زد

دست از سر رکورد برنمی‌دارد

کریستیانو در دومین بازی‌اش در دوره جدید برای منچستریونایتد سومین گل را هم برای تیم سابق زد اما این برای برد مقابل یانگ‌بویز کافی نبود. اخراج ون‌بیساکا در دقیقه35کار را سخت کرد. آرون ون‌بیساکا نخستین بازیکن منچستر پس از نانی در سال 2013است که در یک بازی چمپیونز لیگی کارت قرمز مستقیم دریافت می‌کند. مهاجم پرتغالی هنگام گرم کردن پیش از آغاز مسابقه شوتی زد که به سر یکی از مأموران زن پشت دروازه خورد. رونالدو سریع‌تر از تیم پزشکی بالای سر این زن رفت و در پایان مسابقه پیراهنش را به او تقدیم کرد. شاید اگر در ثانیه‌های پایانی لینگارد به بازیکن حریف پاس‌گل نداده بود، گل رونالدو می‌توانست یک امتیاز برای منچستر به ارمغان بیاورد. خبر دیگر غیرآماری درباره او اینکه روزنامه تلگراف، چاپ انگلستان گزارش داده که او قصد دارد برنامه رژیم غذایی بازیکنان در منچستریونایتد را تغییر دهد تا سالم‌تر به فوتبال بپردازند. گواردیولا هم دلیل عدم‌انتخاب مسی برای سیتی را رسانه‌ای کرد، که آن هم به رونالدو ربط دارد. این‌جور که پپ می‌گوید او به‌دنبال بازیکنی بوده که ذهنیت برنده را به تیمش اضافه کند و رونالدو بازیکنی است که این ویژگی را داشته نه مسی. با مروری بر این اخبار به رکوردهای رونالدو پس از بازی این هفته می‌رسیم که بازهم بهتر شدند.

   رونالدو با حضور در این مسابقه به رکورد 177بازی ایکر کاسیاس در تاریخ لیگ قهرمانان رسید با این تفاوت که کاسیاس دروازه‌بان بود و معمولا دروازه‌بان‌ها ثبات و طول عمر فوتبال بیشتری دارند.
   یانگ‌بویز، سی‌وششمین تیم گوناگونی بود که رونالدو در لیگ قهرمانان موفق به باز کردن دروازه آن می‌شد. سری قبلی یعنی 2‌فصل پیش این بازیکن نتوانسته بود دروازه این حریف را باز کند. ستاره پرتغالی با ثبت این آمار با رکورد همتای آرژانتینی‌اش، لیونل مسی در این زمینه برابری کرد.

    رونالدو با این گل، حالا برای شانزدهمین فصل پیاپی در لیگ قهرمانان موفق به گلزنی شده است. قبل از او تنها مسی و کریم بنزما به این رکورد رسیده بودند.
     او تعداد گل‌هایش در ادوار این تورنمنت را به 135گل رساند که بیشتر از هر گلزن دیگری است. رکورد بیشترین تعداد گل در یک فصل هم همچنان در اختیار خودش با 17گل در سال2014با پیراهن رئال مادرید است. بیشترین تعداد گل در مراحل حذفی را هم با 67گل در اختیار دارد و تنها بازیکنی است که در هر 6بازی مرحله گروهی در یک فصل توانسته گل بزند و روند گلزنی را در 11بازی پیاپی برای رئال ادامه دهد.

     او در 68بازی‌اش پس از 30سالگی در این رقابت‌ها 63گل به ثمر رسانده که 35گل بیش از هر بازیکن 30سال به بالای دیگری در این مسابقات است.

     او پس از 30سالگی در 351بازی 401گل به ثمر رسانده است. با 36سال و 221روز سن پس از رایان گیگز 39سال و 86روز پل اسکولز 37سال و 304روز مسن‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه هم محسوب می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید