• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 25 شهریور 1400
کد مطلب : 140655
+
-

شکارچی دوشنبه

بهترین بازیکن لیگ در 2 فصل اخیر، بهترین پاسور آسیا در فصل2021و حالا زننده سوپرگل صعود به یک‌چهارم؛ همه اینها یعنی مهدی ترابی

شکارچی دوشنبه

مهدی ترابی یکی از مهم‌ترین گل‌های عمر فوتبالش را زد تا پرسپولیس در یک بازی سخت از سد تیم چغر و سرسخت استقلال تاجیکستان عبور کند. این نخستین‌بار نیست که ترابی در یک بازی حساس پرسپولیس را نجات می‌دهد و گل زیبای او در ادامه سریال گل‌ها و پاس گل‌هایی است که در فصول اخیر بارها به نجات پرسپولیس آمده است.

   5پاس گل، ششمین پاس توی گل!
مهدی ترابی تا پیش از بازی با استقلال تاجیکستان در صدر جدول پاس گل این رقابت‌ها قرار داشت و حالا با گل باارزش صعود از مرحله یک‌هشتم، میزان تأثیرگذاری‌اش برای پرسپولیس را چندین برابر کرده است. ستاره شماره9پرسپولیس در مرحله گروهی طی 6بازی 5بار پاس گل داد که این آمار بیش از هر بازیکن دیگری در تمام تیم‌هاست و عنوان بهترین پاسور مسابقات را تا این لحظه نصیب ترابی کرده است. علاوه بر این، ترابی در مرحله گروهی 2گل هم از روی ضربات پنالتی برای سرخپوشان زده و حالا با تک‌گلش مقابل تاجیک‌ها 3گله شده و بعد از مغانلو بهترین گلزن پرسپولیس در این دوره است. او با یک گل دیگر عنوان بهترین گلزن را هم از مغانلو می‌گیرد و به‌عنوان بهترین گل‌ساز مسابقات اضافه می‌کند.

   بهترین بازیکن فصل با 11گل
مهدی ترابی در لیگ برتر هم آمار قابل توجهی طی سال‌های اخیر داشته و بدون تردید مؤثرترین مهره سرخپوشان در راه قهرمانی بوده است. ترابی به گواه آمارهای متریکا بهترین بازیکن پرسپولیس در هر دو فصل اخیر بوده است. او در لیگ نوزدهم از نگاه متریکا بهترین بازیکن مسابقات بود و در لیگ بیستم هم با اینکه فقط یک نیم‌فصل حضور داشت با اختلافی ناچیز بعد از شهباززاده در رتبه دوم قرار گرفت. در لیگ نوزدهم، ترابی ۱۱گل زد که اغلب آنها گل‌های ۳امتیازی بودند و ۳پاس گل هم به هم‌تیمی‌هایش داد. در دوره کالدرون او بیشترین گل‌ها را برای پرسپولیس زد و با آمدن یحیی هم به همین روند ادامه داد. او در هر بازی از لیگ نوزدهم به‌طور میانگین 3/2شوت زد و 20درصد این شوت‌ها را هم به گل تبدیل کرد. از مهدی ترابی به‌طور متوسط در هر بازی 6/1دریبل موفق هم دیده شد و او درنهایت با نمره 42/7از 10بهترین بازیکن لیگ نوزدهم لقب گرفت.

  بی‌موقع رفت، به موقع برگشت
ترابی در ابتدای لیگ بیستم پرسپولیس را ترک کرد و به قطر رفت اما بعد از یک نیم‌فصل دوباره برگشت و به سرخپوشان کمک کرد تا در نیم‌فصل دوم فصل گذشته یک‌بار دیگر عنوان قهرمانی را در رقابت با سایر مدعیان کسب کنند. آمار ترابی در فصل گذشته لیگ برتر 13بازی، 1088دقیقه حضور در میدان، 4گل، 4پاس گل و کسب یک پنالتی برای پرسپولیس بود. او در هر بازی 5/2پاس کلیدی و 3/2شوت داشت یعنی در این فصل نیز 14درصد شوت‌هایش برای پرسپولیس تبدیل به گل شد. ترابی طی 13بازی 2بار به‌عنوان برترین بازیکن زمین انتخاب شد و درنهایت میانگین نمراتش به 45/7رسید که از نمره فصل گذشته‌اش هم بهتر بود.

   کشف بزرگ کی‌روش
ترابی این روزها در تیم ملی کمتر به بازی گرفته می‌شود و ظاهرا اسکوچیچ به اندازه کی‌روش به او اعتقاد ندارد. اما در پرسپولیس چه در زمان برانکو، چه در دوره کالدرون و چه از زمان روی کار آمدن یحیی گل‌محمدی همیشه جزو یکی دو بازیکن مؤثر تیم بوده و بالاترین امتیازها را برای سرخپوشان کسب کرده است. او الماس پرسپولیس در خط هجومی است و یحیی برای رسیدن دوباره به فینال آسیا امید زیادی به نبوغ او در لحظات حساس بسته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید