• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 25 شهریور 1400
کد مطلب : 140647
+
-

فاجعه نوکمپ

تیم کومان نه‌تنها انتقام باخت از بایرن را نگرفت بلکه در شب شکست خانگی 3بر صفر حتی یک‌شوت هم به طرف دروازه این تیم نزد

فاجعه نوکمپ

«نمی‌دانم چند بازیکن ۱۷ یا ۱۸ساله برای ما به زمین آمدند اما قطعا تیمی رقابتی داشتیم.» این اظهارنظر پیکه درباره باخت وحشتناک به بایرن‌مونیخ و بهترین راه فرار برای بارسلونا بود. کومان وقتی دید تیمش در ورزشگاه خانگی حتی نمی‌تواند به نیمه زمین تیم میهمان برسد، چند جوان گمنام را وارد زمین کرد تا بعدا خودش و بارسایی‌ها بتوانند بهانه بیاورند که این تیم بدون مسی قرار است برای آینده ساخته شود. یکی از این بازیکنان جوان بازیکنی بود به نام گاوی که در 32دقیقه حضورش در زمین 4بار روی بازیکنان حریف خطا کرد، درحالی‌که کل تیم 3‌خطا انجام داده بود. بارسا آخرین رویارویی‌اش با بایرن را 8 بر2 به این تیم باخته بود اما باخت خانگی 3 بر صفر مقابل دیدگان هواداران خودی بدتر بود چون حتی یک ضربه هم به سمت دروازه حریف شلیک نشد. حتی باخت خانگی 3 بر صفر فصل قبل به یوونتوس و شکست  4 بر یک به پاری‌سن‌ژرمن در ورزشگاه خالی نوکمپ هم به این بدی نبود. تیم رونالد کومان 3‌گل خورد، 2‌بار توپ به تیر دروازه‌اش برخورد کرد و 2 پنالتی مشکوک برای حریفش گرفته نشد وگرنه نتیجه دیدار آخر بین 2 تیم می‌توانست دوباره تکرار شود.

  هواداران بارسا در این بازی برخی بازیکنان ازجمله سرخی روبرتو را هو کردند که موجب شد این بازیکن پس از بازی در رختکن گریه کند. هواداران از رفتن مسی عصبانی‌اند و زورشان به باشخصیت‌ترین بازیکن تیم‌شان رسیده است.

  کوتینیو پس از 9ماه تحمل مصدومیت در این بازی دقایقی به میدان رفت. او وقتی به بایرن قرض داده شده بود، در آن نتیجه تاریخی 8بر2 زننده 2‌گل و سازنده یک‌گل برای بایرن بود.
  پس از مسابقه لاپورتا، آله‌مانی و یوسته با هم از ورزشگاه خارج شدند و سپس به محلی رفتند تا درباره عملکرد ضعیف تیم با هم بحث کنند. اما فعلا قرار نیست تصمیمی فوری گرفته شود. گفته می‌شود درصورت اخراج رونالد کومان، پسر یوهان کرویف فقید یعنی جوردی کرویف سرمربی تیم بزرگسالان خواهد شد.

  سرانجام حتی با حضور تماشاگران در نوکمپ برای اولین‌بار از سال1997به‌این‌سو تیم بارسلونا در نخستین بازی لیگ قهرمانان اروپا شکست خورد. آخرین بار در آن سال بارسا به نیوکاسل 3 بر2 باخته بود.

  بارسا یک رکورد منفی دیگر هم زد؛ برای نخستین‌بار در 3‌بازی پیاپی خانگی در اروپا شکست خورد. 2‌باخت قبلی 3 بر صفر مقابل یوونتوس در فصل قبل و 4 بر یک برابر پاری‌سن‌ژرمن در ورزشگاه خالی از تماشاگر رقم خورده بود و این‌بار مقابل 30درصد ورزشگاه نوکمپ.

  از سال2003به این‌طرف که آمار مسابقات ثبت می‌شود سابقه نداشته که بارسلونا در یک بازی قادر به ضربه به سمت دروازه حریف نشود. در بازی با بایرن‌مونیخ بارسلونا حتی یک حمله معمولی هم نداشت چه برسد به زدن ضربه.

  لواندوفسکی به رکورد گلزنی در 18بازی پیاپی برای بایرن مونیخ در‌ تمامی رقابت‌ها رسید. حالا لوا از آغاز فصل 20-2019به این طرف 113گل در همه رقابت‌ها زده که بین همه بازیکنان شاغل در 5 لیگ بزرگ اروپایی یک رکورد است. نفر دوم کریستیانو رونالدو و امباپه هستند با فاصله‌ای زیاد و هر کدام 76گل. در همین مقطع تعداد گل‌های هالند 73گل و مسی 69گل بوده است.

   لواندوفسکی که خیلی کم به بارسلونا گل زده بود، با دبل در این مسابقه تعداد گل‌هایش به این تیم را به عدد 4رساند. توماس مولر که یک شب پس از تولد 32سالگی‌اش در این بازی حاضر می‌شد، برای هفتمین بار به بارسا گل زد.

  جوردی آلبا از ناحیه همسترینگ مصدوم شده و باید آزمایش‌های بیشتری انجام دهد تا میزان دوری‌اش از فوتبال مشخص شود. شب قبل از بازی دمای بدن آلبا 38/5درجه بود اما بازیکن و کومان ریسک بازی را پذیرفتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید