• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 27 شهریور 1400
کد مطلب : 140643
+
-

حیاتی مثل دروازه‌ها

عاطفه چوپان

تابستان، فصل جابه‌جایی‌هاست و حالا که به ‌‌ماه آخر آن، یعنی شهریور رسیده‌ایم، ما در این چند شماره در تلاشیم تا شما را با چند نقطه مهم شهر که همگی در یک ویژگی، مشترک هستند آشنا کنیم. جابه‌جایی و حمل‌ونقل همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در شهرهای بزرگی چون تهران است و اگر  حتی یک‌بار گذرتان به بنگاه‌های مشاور املاک افتاده باشد به‌خوبی می‌دانید که نزدیکی محلی که برای سکونت انتخاب می‌کنید به وسایل حمل‌ونقل عمومی از جمله مترو، بی‌آرتی و اتوبوس، جزو مهم‌ترین موارد و به‌اصطلاح آپشن‌هاست. در این میان مترو به‌دلیل اینکه بهترین وسیله حمل‌ونقل عمومی در تهران است از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است و این ماجرا تا آنجا ادامه می‌یابد که محله‌های نزدیک به مترو نسبت به سایر محله‌های یک منطقه از قیمت بیشتری برخوردارند. در این شماره هم مانند شماره قبل با ما همراه باشید تا شما را با چند محله که در نزدیکی چند ایستگاه مهم و حیاتی مترو هستند، آشنا کنیم.

ایستگاه قدمت و هیاهو
ایستگاه تئاترشهر
 ایستگاه تئاترشهر محل تلاقی خطوط 4و 3است و این، امکان ویژه‌ای را در دسترسی برای شما فراهم می‌کند.

اینجا قدمت و هیاهو درهم‌آمیخته؛ ایستگاه تئاترشهر را می‌گویم. اغلب خانه‌های قدیمی‌ساز در این منطقه پیدا می‌شوند و به‌ندرت از آپارتمان‌های سربه‌فلک‌کشیده امروزی خبری است. البته که هیچ بافتی از نوسازی در امان نمانده و این منطقه هم استثنا نیست. در این منطقه شما شانس این را دارید که به خیابان‌های مهمی ازجمله انقلاب، فلسطین، نوفل‌لوشاتو و... دسترسی داشته باشید. این منطقه به‌دلیل نزدیکی به دانشگاه تهران و از طرفی خیابان انقلاب، برای سکونت خیلی مورد‌توجه دانشجویان است.

ایستگاه دروازه دولت
حیاتی مثل دروازه دولت

ایستگاه محل تلاقی خطوط 4و 1است و خیلی‌ها در این ایستگاه به‌اصطلاح خط عوض می‌کنند. این امر نشان‌دهنده دسترسی بسیار بالایی که همسایگی با این خط مترو به شما خواهد داد، است. با همه این حرف‌ها اما امروز ما سری به محله‌های اطراف این ایستگاه می‌زنیم. خیابان سعدی از یک طرف و مفتح از طرف دیگر، از آن‌دست محله‌های مهم تهران هستند. اگرچه بافت منطقه بیشتر تجاری است اما در کوچه‌پس‌کوچه‌های این منطقه خانه‌های خوبی برای سکونت پیدا می‌شود و از طرفی قیمت آن به دسترسی‌اش می‌ارزد. اگر محل کار یا تحصیل‌تان به مرکز شهر نزدیک است سری به خیابان‌های شریعتی، سمیه، ایرانشهر و... بزنید.

ایستگاه  دروازه شمیران
شمیران؛ کمی تا قسمتی شرق
ایستگاه  دروازه شمیران محل تلاقی خطوط 2و 4هم است و این موضوع امکان دسترسی دوچندانی برای جابه‌جایی در شهر به شما می‌دهد.

هرچه در مسیر خط4حرکت می‌کنیم به شرق نزدیک‌تر می‌شویم، اگر چه نمی‌توان به محله‌های اطراف دروازه شمیران شرق گفت اما کمی از مرکز به سمت شرق فاصله می‌گیریم. به هر حال اگر همچنان مرکزبودن برایتان مهم است و از طرفی به‌دنبال آپارتمان‌های کوچک‌تر و کمی اقتصادی‌تر هستید پیشنهاد ما به شما محله‌های اطراف این ایستگاه است. پل چوبی تا حدی چهره تاریخی به این منطقه داده است.

ایستگاه پیروزی
شرقی مثل پیروزی

به جرأت می‌توان گفت منطقه پیروزی یکی از معروف‌ترین محله‌های شرق تهران است. در این منطقه بیش از هر چیز دیگری انواع فست‌فود و رستوران در دسترس شماست. بافت محله قدیمی است اما آپارتمان‌های نوسازی‌شده بی‌شماری هم در دسترس است که کاملا مناسب سکونت است و دسترسی به همه‌‌چیز در این منطقه برای شما راحت است. تنوع در مساحت واحدهای مسکونی هم زیاد است و می‌توانید از 30متر تا 200متر در آن، واحد آپارتمانی پیدا کنید. علاوه بر این مجتمع‌های تجاری و پزشکی زیادی هم در این منطقه وجود دارد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید