• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 25 شهریور 1400
کد مطلب : 140617
+
-

پیشنهادهای ویژه هفته/ کتاب حمیدرضا صدر


جدیدترین و آخرین کتاب زنده‌یاد حمیدرضا صدر، نویسنده، منتقد سینما و مفسر فوتبال، کتاب «از قیطریه تا اورنج‌کانتی» است. او که با پیشرفت بیماری سرطان، برای ادامه درمانش به آمریکا رفته بود، تصمیم گرفت کتابی درباره دوران درگیری‌اش با این بیماری و روزهای خود در این مدت بنویسد و وصیت کرد که این کتاب بعد از رفتنش منتشر شود. همین هم شد و حالا این کتاب 318صفحه‌ای که به‌تازگی به همت نشر چشمه به چاپ رسیده، در مدت زمان کوتاهی به چاپ سومش رسیده است. ضمن اینکه نسخه صوتی این کتاب هم با گویندگی رضا کیانیان و فاطمه معتمدآریا تهیه شده که مخاطبان می‌توانند به‌جای نسخه چاپی و کاغذی، با نسخه صوتی آن با مردی که خیلی‌هایمان را عاشق فوتبال کرده، بیشتر
آشنا شوند.

گزارش شاهد عینی

«گزارش شاهد عینی» نام کتابی است که از داستان‌های کوتاه مهم‌ترین نویسندگان آلمانی زبان قرن بیستم به‌وجود آمده است؛ از «فرانتس کافکا» و «برتولت برشت» بگیرید تا «هاینریش بل»، «توماس مان»، «پتر هاندکه» و... . اما این همه ویژگی این کتاب خواندنی نیست. کتاب گزارش شاهد عینی را محمود حسینی‌زاد ترجمه کرده است؛ نمایشنامه‌نویس، داستان‌نویس و مترجم آثار آلمانی که تقریبا همه ما او را می‌شناسیم. اگر به‌دنبال نشانی سرراست‌تری از او می‌گردید، در تیتراژ سریال «زخم‌کاری» نامش را دیده‌اید؛ چون این سریال براساس رمان «بیست زخم‌کاری» محمود حسینی‌زاد ساخته شده است. خلاصه اینکه با مطالعه کتابی که آن را انتشارات هرمس منتشر کرده، تصویر کاملی از داستان‌های کوتاه آلمانی به‌دست می‌آورید و همین ارزش ادبی این کتاب را بسیار بالا می‌برد.

لنگرگاهی در شن روان

روزهای خیلی سختی را سپری می‌کنیم؛ روزهایی که خیلی‌هایمان داغدار عزیزانمان هستیم. در این روزهای سخت که برگزاری مراسم سوگواری هم امکانپذیر نیست، شاید مطالعه کتاب «لنگرگاهی در شن روان» کمک‌مان کند تا مواجهه با مرگ برایمان کمی آسان‌تر شود. این کتاب که آن را الهام شوشتری‌زاده گردآوری کرده و در توضیح روی جلد آن آمده «شش مواجهه با سوگ و مرگ»، شرح تجربه سوگ و مواجهه با فقدان از زبان 6نویسنده در 3قالب متفاوت جستار، نامه‌نگاری و خاطره‌پردازی است. این نویسندگان در این کتاب از تجربه سوگ و تامل در مرگ حرف می‌زنند، از احساسات و احوالی می‌گویند که از پی آن می‌آید و همچنین از زندگی‌ای صحبت می‌کنند که صورت تازه‌ای پیدا می‌کند. کتاب لنگرگاهی در شن روان را نشر اطراف منتشر کرده است.

اثر ماندگار جین آستن

یکی از پرطرفدارترین عاشقانه‌های کلاسیک جهان، رمان «اِما» از جین آستن است؛ رمانی که سال 1815میلادی به چاپ رسیده و در تمام این سال‌ها همواره در فهرست معروف‌ترین رمان‌های عاشقانه کلاسیک قرار داشته است. به‌عنوان مثال به انتخاب روزنامه گاردین، این کتاب هفتمین کتاب فهرست صدتایی‌های برترین رمان‌های انگلیسی زبان است. اِما که در ایران با ترجمه رضا رضایی و توسط نشر نی منتشر شده، درباره دختری انگلیسی به نام اِما وودهاس است که با خوش‌قلبی هر چه تمام‌تر تلاش می‌کند دلداده‌ها را به هم برساند. این رمان جذاب اینطور آغاز می‌شود: «دوشیزه اما وودهاوس، دختری زیبا، باهوش و پولدار است که بیست و یک سال دارد. او در خانه بزرگ اربابی در هارتفیلد، در نزدیکی روستای بزرگ هایبری با پدر پیر و خودبیمارانگارش زندگی می‌کند.»

بازگشت به پنج رود

رودکی نخستین شاعر فارسی‌زبان است و به همین دلیل او را پدر شعر فارسی و حتی استاد شاعران جهان لقب داده‌اند. اما زیستن او در قرن چهارم باعث شده تا ما امروز هیچ اطلاعی از نحوه زندگی‌اش نداشته باشیم. حالا خبر رسیده که نویسنده‌ای به نام آندری وُلوس، زندگینامه خیالی رودکی را در قالب کتابی به نام «بازگشت به پنج رود» به رشته تحریر درآورده و این کتاب امروز با ترجمه آبتین گلکار و به همت نشر «برج» در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. این داستان خیالی از زمان کهنسالی رودکی آغاز می‌شود؛ هنگامی که به دستور امیر نوح سامانی نابینا شده و حالا باید با پای پیاده، رهسپار زادگاهش، روستای پنج‌رود شود. او در این مسیر، مراحل مختلف زندگی‌اش را مرور می‌کند که قطعا خواندنش بسیار جذاب است.

خاطرات یک آدم‌کش!

یک آدم‌کش حرفه‌ای را درنظر بگیرید که مدت‌هاست آدم نکشته و حالا مجبور است به‌خاطر دخترش دست به قتلی جدید بزند. داستان از این قرار است که دخترش عاشق یک قاتل زنجیره‌ای شده و او باید هر چه زودتر کاری برای قطع این ارتباط انجام بدهد. اما از آنجا که خیلی وقت است آدمی نکشته، اعتماد به‌نفسش را از دست داده و می‌ترسد که کشتن از یادش رفته باشد! این موقعیت عجیب و غریب، داستان رمانی به نام «خاطرات یک آدم‌کش» است؛ رمانی از ‌کیم یونگ‌.‌ها، نویسنده کره‌ای که کتابش را خاطره کردکریمی ترجمه و نشر چشمه منتشر کرده است. قیمت این رمان مختصر و مفید 136صفحه‌ای، 40هزار تومان است و نسخه الکترونیکی آن با قیمت کمتر نیز در دسترس قرار دارد.

سریال «بربر و ترول»

«بربر و ترول» نام انیمیشنی سریالی است که داغ داغ همین امسال ساخته شده و تاکنون 13قسمت از آن منتشر شده است. داستان این کارتون حول محور ترولی به نام «ایوان» می‌چرخد و ماجراجویی‌های او را به تصویر می‌کشد. مخصوصا از زمانی که با دختر جوانی به نام «برندار» همسفر می‌شود تا یک دیو خشمگین را شکست دهند؛ دیوی که برادر دختر را زندانی کرده است. این انیمیشن سریالی، محصول کشور آمریکاست و کاری از مایک میچل، کارگردان آمریکایی است که در کارنامه هنری‌اش ساخت چندین انیمیشن به چشم می‌خورد. همانطور که از داستان انیمیشن هم مطلع شدید، بربر و ترول در ژانر اکشن، ماجراجویی و کمدی ساخته شده و در سایت معتبر IMDB به امتیاز بسیار خوب 5/7  از 10دست یافته است.

فرزندان: عروس سلطنتی

«مال» و «بن»، زوج قدرتمند اورادون، خودشان را برای یک جشن بزرگ و باشکوه همراه با خانواده و دوستا‌نشان آماده می‌کنند. اما در این میان «هادس» تهدید می‌کند که همه‌‌چیز را خراب خواهد کرد. این خلاصه‌ای از داستان انیمیشن کوتاه «فرزندان: عروس سلطنتی» است؛ کارتونی تازه که در همین سال 2021به کارگردانی سالوادور سیمو و در ژانر کمدی- درام ساخته شده است. محصول جدید کمپانی دیزنی تلویژن انیمیشن و پلتفرم دیزنی پلاس، رتبه 5/6سایت معتبر IMDB را در اختیار دارد و یک انیمیشن کوتاه 22دقیقه‌ای است. در تولید این کارتون جذاب که از طریق پلتفرم‌های ایرانی مانند «فیلیمو» قابل مشاهده است، افراد سرشناسی ازجمله دوو کامرون، سوفیا کارسون، بوبو استوارت، میچول هوپ، سارا جفری و ملانی پکسون هم نقش داشته‌اند.

رتبه 8IMDB

IMDB بازها خوب می‌دانند که رتبه 8سایت معتبر IMDB برای یک انیمیشن چقدر می‌تواند خوب باشد. به همین دلیل هم انیمیشن «پسر سانی (Sonny Boy)» که محصول کشور ژاپن است، در فهرست پیشنهادی انیمیشن‌گردی ما قرار گرفته است. این انیمیشن سریالی که این روزها در حال پخش است، داستان گروهی از دانش‌آموزان را روایت می‌کند که از دل تعطیلات تابستانی‌شان، یکباره به بعد دیگری از زمان منتقل می‌شوند و در آنجا برای زنده‌ماندن، قدرت‌های ماوراءالطبیعه‌ای کسب می‌کنند. این سریال جذاب کارتونی همانطور که گفته شد ساخت کشور ژاپن است و شینگو ناتسومه آن را کارگردانی کرده است. البته که این انیمیشن یک کارتون بزرگسال به‌حساب می‌آید و برای کودکان و نوجوانان مناسب نیست. تماشای هر قسمت از این انیمیشن هم حدود 20دقیقه زمان می‌برد.

دکتر مرگ

اگر به ژانر پلیسی- معمایی، اکشن و جنایی علاقه دارید، سریال «دکتر مرگ» را از دست ندهید؛ سریالی که براساس داستان واقعی و ترسناک زندگی «کریستوفر دانچ»، پزشک قاتل تگزاس ساخته شده است. باورش سخت است، اما این پزشک جراح ستون فقرات، در عرض 2سال حدود 40بیمار را به قتل رساند یا آنها را دچار صدمات جبران‌ناپذیری کرد تا اینکه سرانجام در سال 2017حبس ابد گرفت. چندی پیش، از زندگی این جراح ستون فقرات که به دکتر مرگ معروف شد، پادکستی ساخته شد و از روی این پادکست، سو یانگ کیم و مگی کایل، مینی‌سریالی 8قسمتی به همین نام ساختند. در سریال هالیوودی دکتر مرگ که همین امسال ساخته شده، جاشوا جکسون نقش این پزشک قاتل را بازی کرده است.

یک‌سریال ورزشی

«هیلز» نام سریالی در ژانر ورزشی و اکشن است که در همین سال 2021توسط کشور آمریکا ساخته شده است. در این سریال که پیتر سگال کارگردان آن است و در آن بازیگرانی چون الکساندر لودویک، ماری مک کورمک، جیمز هریسون، استیون امل، کلی برلوند، نایجل کراکر و رابی راموس به ایفای نقش پرداخته‌اند، دو برادر برای به‌دست آوردن میراث پدری‌شان و همچنین برای جلب توجه شهروندان رقیب یکدیگر شده و با هم به مبارزه می‌پردازند. داستان این دو برادر که یکی از آنها در رینگ شرور و خمشگین است و دیگری چهره خوشنام و منطقی‌ای دارد، یک مینی‌سریال 8قسمتی است که تاکنون 4قسمت آن منتشر شده است. می‌توانید این قسمت‌ها را با زیرنویس فارسی یا به‌صورت دوبله از طریق پلتفرم‌های نمایش ایرانی دنبال کنید.

آژانس‌های سینمایی

چند سالی است که شبکه نتفلیکس یک‌سریال فرانسوی را منتشر می‌کند که نام اصلی‌اش به فرانسه این می‌شود: «Dix pour cent». برگردانش به انگلیسی «Call my agent» می‌شود که می‌توان آن را «با مدیر برنامه‌هایم تماس بگیر» ترجمه کرد. این سریال طنز زندگی افراد حرفه‌ای که در یک آژانس استعدادیابی سینمایی مشغول به‌کار هستند، به تصویر می‌کشد و در واقع نمایی از کار در دفاتر شلوغ صنعت رسانه‌های ارتباط جمعی در پاریس را نشان می‌دهد. در هر قسمت این سریال هم از آدم‌های معروف فرانسوی یا به‌اصطلاح همان سلبریتی‌ها استفاده شده که همین باعث جذابیت بیشتر این سریال نتفلیکسی شده است. تاکنون 4فصل از این سریال منتشر شده و گفته می‌شود فصل پنجم آن نیز به‌زودی منتشر خواهد شد.

پادکست فلسفی 

علاقه‌مندان به فلسفه، پادکستی شنیدنی برای گوش کردن دارند؛ «لوگوس». این پادکست را که حامد قدیری روایت می‌کند، به‌تازگی به اپیزود چهل و ششم رسیده است. «چی تو کله ما می‌گذرد؟»، «جهان را از مفصل‌هایش جدا کن»، «ماجرای کلاغ صد و یکم»، «سفر به جهان خرافه»، «فلسفه آنفلوآنزا»، «در باب سقط‌جنین»، «فرار از زندان کرونازده»، «چطور از شرلوک هولمز حرف بزنیم؟»، «به دالی گوسفنده سلام کن»، «ماجرای دکارت و غده صنوبری» و «پاندمی و راه‌حل دکتر استرنج لاو»، بخشی از اپیزودهای این پادکست فلسفی است. جدیدترین قسمت این پادکست نامش این است: «زمان ما را با خود برد». در این اپیزود از این موضوع حرف زده شده که چطور زمان به‌اصطلاح پیچ می‌خورد و اتفاقات عجیب و غریبی کنار هم قرار می‌گیرند.

پادکست موزیک‌بازها

پادکست «موزیکوفیل» همانطور که از نامش پیداست، پادکستی است که برای موزیک‌بازها تهیه شده. حسام گرشاسبی، نویسنده و گوینده این پادکست نخستین اپیزود موزیکوفل را دی‌ماه سال گذشته منتشر کرد و حالا به پانزدهمین قسمت رسیده است. در موزیکوفیل، تاکنون با حضور نوازنده‌ها، آهنگساز و مدرسان موسیقی به نقد و بررسی آلبوم‌های موسیقی خاص پرداخته شده و درباره چگونگی شکل‌گیری گروه‌های موسیقی یا آلبوم‌های پرطرفدار صحبت شده است. «لیکو»، «برام آوازی بخوان»، «ابرها»، «ایستگاه 2»، «پروتیوا»، «چهارشنبه‌سوری»، «نقاشی موسیقی»، «آدم آدم است»، «اوربیتون»، «گذر» و «باراد» نام اپیزودهایی است که تاکنون از طریق پادکست موزیکوفیل منتشر شده است. در آخرین اپیزود این مجموعه، کسری سبکتکین، آهنگساز و نوازنده گیتار بیس، درباره داستان تشکیل گروه باراد و ضبط و انتشار تنها آلبوم این گروه صحبت کرده است.

دیالوگ باکس

«دیالوگ باکس» نام پادکستی درباره سینما، ادبیات و موسیقی است. در معرفی این پادکست آمده است: «دیالوگ باکس با هدف ساخت روایت‌های صوتی متفاوتی از فیلم‌های سینمایی ایران، در 27خرداد‌ماه 1395توسط مهدی ستوده در کانال تلگرام به آدرس dialoguebox@ راه‌اندازی شد. محتوای این پادکست‌ها با ساختاری جدید و نگاهی کاملا متفاوت به اصول ساخت رادیوهایی اینترنتی طراحی و اجرا شد که در مدت زمان کمی با استقبال مخاطبان در سطح وسیعی قرار گرفت و بهانه‌ای شد برای ادامه روند ساخت اپیزودهای مختلف. تولیدات دیالوگ باکس برگرفته از فیلم‌های ایرانی، با تلفیقی از موسیقی، شعر و متن‌های متفاوتی از نام‌آورترین شاعران و نویسندگان ایران است که تاکنون بیش از 80پادکست کوتاه و بلند با عناوین مختلف در این مجموعه ساخته شده است.»

خانه خورشید کجاست؟

«در جست‌وجوی خانه خورشید» نام مستندی درباره خیابان ناصرخسرو است که همانطور که در تعریفش آمده، روایت 140سال زندگی، عشق و نفرت در این خیابان است. این مستند که سال گذشته همزمان با روز تهران اکران شد و نمایش آن در گروه هنر و تجربه‌ صورت گرفت، یک مستند 70دقیقه‌ای است که آن را مهدی باقری کارگردانی کرده و در بخش مسابقه یازدهمین جشنواره «سینما حقیقت» هم حضور داشته است. در جست‌وجوی خورشید مستندی فرهنگی، تاریخی و اجتماعی درباره خیابان ناصر خسرو و اهالی آن است که تحولاتی را که بین سال‌های 1281تا 1395در این خیابان رخ داده، مورد بررسی قرار می‌دهد. هم‌اکنون می‌توانید این مستند را که کار پژوهش‌اش با مهدی باقری و امیرحسین‌راد بوده، در سایت «هاشور» تماشا کنید.

نامزد اسکار 2021

در جشنواره اسکار 2021، رقابت در بخش فیلم‌های مستند بسیار داغ بود. یکی از فیلم‌های مستندی که نامزد دریافت این جایزه بود، فیلم مستند «مامور نفوذی» محصول کشور شیلی بود. این مستند که آن را مایته آلبردی کارگردانی کرده، نخستین بار در بخش مسابقه مستند سینمای جهان جشنواره فیلم ساندیس در سال 2020 نمایش داده شد و بعد، از جشنواره بین‌المللی فیلم  سن‌سباستین، جایزه فیلم برگزیده تماشاگران را دریافت کرد. ماجرا از جایی آغاز می‌شود که رومولو آیتکن که یک کارآگاه خصوصی است، به درخواست یکی از موکلان خود برای تحقیق در مورد وضعیت سلامت مادرش در یک آسایشگاه سالمندان، یکی از پیرمردان این خانه مراقبت را استخدام می‌کند تا برایش جاسوسی کند. نتیجه این مستند تأثیرگذار و نگاه تلخ آن به سالخوردگی، تشویق منتقدان را در پی داشت.

مستندی درباره راه‌آهن

یکی از مستندهای جدید کشورمان که به‌تازگی و در پی ثبت راه‌آهن ایران به‌عنوان بیست و پنجمین میراث جهانی ایران در یونسکو، اکران آنلاینش آغاز شده، مستند «رُم - شهبازان» است؛ مستندی درباره راه‌آهن سراسری ایران که به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا صاحبی ساخته شده است. در تعریف این مستند 50دقیقه‌ای که براساس پژوهش‌های محمد محسنیان ساخته شده، آمده است: «چالش‌های فنی بسیار در عبور از دو رشته کوه البرز و زاگرس و جلوه‌های زیبای مسیر که به واسطه عبور آن از اقلیم‌های متفاوت پدید آمده‌اند، از ویژگی‌های شناخته شده راه‌آهن سراسری ایران است. اما حضور شرکت‌ها و نیروهای انسانی مؤثر در این پروژه موضوعی است که کمتر به آن پرداخته شده است.» در واقع این مستند درباره فکرها و دست‌هایی است که 1394کیلومتر خط آهن در کشورمان ساختند.

آدم‌های شب‌زده

اگر ازجمله علاقه‌مندان موسیقی راک هستید و کارهای کاوه یغمایی، خواننده، نوازنده، تنظیم‌کننده و آهنگساز راک ایرانی را دنبال می‌کنید، حتما آلبوم «آدم‌های شب‎زده» را تهیه کرده و گوش کنید. این آلبوم که تابستان همین امسال منتشر شد و جدیدترین کار کاوه یغمایی به‌حساب می‌آید، دارای 8قطعه به نام‌های «چرا نشناختمت»، «دژاوو»، «کاش می‌شد»، «می‌خوام برگردم»، «شعر نفس‌گیر»، «آدم‌های شب‌زده»، «کوله» و «شوشتری» است. در ساخت این آلبوم که آهنگسازی و تنظیم تمام قطعات آن توسط کاوه یغمایی انجام شده، میثم یوسفی، علیرضا آذر، فرید نیکفام، مسعود میردامادی، مزدا شاهانی، امید اطهری‌نژاد و کوشا دلشاد در مقام ترانه‌سرا و نیلوفر فرزندشاد، ساتگین یغمایی، دنیل ادیر، برایان پولسن، دیوید اسپایدل و شین گالاس در مقام نوازنده با این خواننده سبک راک همکاری کرده‌اند.

تقدیم به کادر درمان

«فرشته‌ای در باد» نام یکی از قطعات جدید ساخته شده در دنیای موسیقی کشورمان است که بعد از انتشار، به‌دلیل موضوعش با استقبال بسیار خوب مخاطبان موسیقی مواجه شد. این قطعه که کار جدید دانیال شهرتی است، برای همدلی با پزشکان و پرستارانی که این روزها جان بر کف گرفته و در خدمت بیماران کرونایی هستند، ساخته شده. دانیال شهرتی، آهنگساز و تنظیم‌کننده جوان عرصه موسیقی کلاسیک، این اثر اینسترومنتال (بی‌کلام) را خودش با پیانو نواخته، آهنگسازی و تنظیم کرده و به کادر درمان به‌خصوص پرستاران تقدیم کرده است. این قطعه زیبا و آرامبخش را شرکت فرهنگی- هنری «سرزمین مهر و ماه» در همکاری با این موزیسین تولید و منتشر کرده و در نهایت کار تصویرسازی کاور آن را آوا درویش انجام داده است.

یک آلبوم کودکانه

اگر در خانه بچه کوچک دارید، احتمالا با گروه «آدمک» آشنا هستید. گروه آدمک یکی از محبوب‌ترین گروه‌ها در زمینه موسیقی کودک است که پیش از این آلبوم‌های «نمک یک و 2»، «در مزرعه» و «در جنگل» را منتشر کرده است. حالا این گروه در جدیدترین فعالیت‌شان، آلبومی با نام «در دریا» منتشر کرده‌اند که شامل 10آهنگ باکلام شاد و کودکانه با خوانندگی ماکان اشگواری و مستانه حکیمی است. این آلبوم زیبای کودکانه دارای 2بخش است که بخش اول آن شامل 10ترانه می‌شود و در بخش دوم آن تمام این ده قطعه به‌صورت بی‌کلام گنجانده شده تا بچه‌ها بتوانند به‌صورت فردی یا گروهی نسبت به همخوانی یا ساخت حرکت و بازی روی این قطعات اقدام کنند. این آلبوم تیر‌ماه امسال منتشر شده است.

برنامه خاطره‌نویسی

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های اندروید 2021در حوزه سبک زندگی که به‌عنوان اپ‌های ضروری روزانه گوگل انتخاب شده، برنامه «Grid Diary» است؛ یک برنامه رایگان که درنهایت سادگی، به کاربرانش امکان ثبت خاطرات، احوالات، ایجاد عادات، بهبود بهره‌وری، مراقبت از خود، کنترل استرس و بسیاری موارد دیگر را می‌دهد. این برنامه که با نظر کاربرانش به امتیاز 6/4از 5رسیده، کاری می‌کند تا کاربرانش با هر شرایطی که هستند، کنترل زندگی خود را دوباره به‌دست بگیرند. اگر نمی‌دانید در این برنامه دقیقا باید چه چیزهایی را بنویسید و چطور به ایجاد حال خوب خودتان کمک کنید، اصلا نگران نباشید. چون خود برنامه دارای مجموعه‌ای از سؤالات است که شما را در نوشتن موارد مهم و ضروری راهنمایی می‌کند.

اسکنر در گوشی

حتما برایتان پیش آمده که نیاز به بارگذاری تصاویر مدارک‌تان در سایت‌های مختلف داشته باشید. به‌خصوص در این دو سال اخیر که شیوع بیماری کرونا بیشتر خدمات را به سمت غیرحضوری‌بودن
پیش برده است. به این ترتیب خیلی اوقات ما دسترسی به اسکنر نداریم و باید با همان گوشی تلفن همراه‌مان از مدارکی که داریم عکس گرفته و بارگذاری کنیم. حالا اندروید یک اپلیکیشن بسیار خوب به نام «Tiny Scanner» تولید کرده که درواقع گوشی موبایل را به یک اسنکر قابل حمل تبدیل می‌کند. این برنامه که قابلیت اسکن رنگی و اسکن سیاه و سفید و خاکستری را دارد، گوشه‌های کاغذ را به‌طور خودکار شناسایی می‌کند و به تمیزترین شکل ممکن، عکس مدارک‌تان را به یک اسکن خوب و باکیفیت تبدیل خواهد کرد.

نقاشی دیجیتال

دیگر خیلی وقت است که در خانه‌مان خبری از مداد رنگی و دفتر نقاشی نیست. عصر تکنولوژی و زندگی ماشینی باعث شده تا کمتر کسی از ما سراغ نقاشی تفریحی برود. شاید به همین دلیل است که به تازگی اپلیکیشن نقاشی دیجیتال «TayasuiSketches» به بازار آمده تا اجازه ندهد از دنیای رنگارنگ نقاشی دور شویم. این برنامه که در حوزه برنامه‌های هنر و طراحی قرار دارد، یکی از بهترین اپلیکیشن‌های اندروید در مقایسه با دیگر برنامه‌های مشابه برای کشیدن طرح‌های زیبا و چشم‌نواز است. به این دلیل که با کامل‌ترین مجموعه ابزارهای نقاشی، به کاربرانش این امکان را می‌دهد تا با هر وسیله‌ای که راحت‌تر هستند، در گوشی همراه‌شان نقاشی کنند. مداد رنگی، خودکار، آبرنگ، گواش و... ازجمله امکانات این برنامه هیجان‌انگیز است.

سفر به عصر رنسانس

در تعریف بازی «کهربا» آمده است که این بازی یکی از بهترین بردگیم‌های خانوادگی و استراتژیک دنیاست که هیچ‌وقت از آن سیر نخواهید شد. کهربا که برای 2تا 4نفر طراحی شده، شما را به عصر رنسانس برده و اجازه می‌دهد نقش بازرگانان جواهرات را بازی کنید. در این بازی رومیزی هر بازیکنی باید سعی کند معادن جواهرات را خریداری کرده، جواهراتش را استخراج کند و درنهایت آنها را به فروش برساند. هر قدر در انجام این کار با مهارت بیشتری ظاهر شود، اصطلاحا پرستیژش بالاتر می‌رود و درنهایت نخستین بازیکنی که به پرستیژ 15برسد، برنده خواهد شد.

منفجر نشوید لطفا!

یکی دیگر از بازی‌های کارتی و دورهمی، بازی «گربه‌های انفجاری» است که براساس بازی محبوب و پرفروش «Exploding Kittens» در ایران ساخته شده است. در این بازی برای برنده شدن، فقط باید سعی کنید منفجر نشوید! داستان از این قرار است که هر بازیکن 4کارت به علاوه یک کارت خنثی‌کننده دارد. یک‌سری کارت هم به‌عنوان مخزن کارت‌ها وجود دارد که در آن به تعداد یکی کمتر از بازیکنان، کارت گربه‌های منفجره وجود دارد. هر بازیکن در نوبت خودش می‌تواند هر تعداد کارت که می‌خواهد، از کارت‌های درون دستش بازی کند، اما باید حتما یک کارت از مخزن بازی هم بکشد.

خرابکاری در معدن طلا

«خرابکار» نام یک بازی کارتی و خانوادگی است که برای 3تا 10بازیکن طراحی شده است. در این بازی بازیکنان نقش کوتوله‌هایی را بازی می‌کنند که در اعماق معدن، به‌دنبال طلا می‌گردند. تعدادی از این کوتوله‌ها معدنکار و عده‌ای خرابکار هستند و نباید اجازه بدهند دیگران از هویت‌شان باخبر شوند. معدنکارها باید به‌دنبال طلای بیشتر بگردند و خرابکارها باید با خرابکاری کردن، اجازه ندهند طلاها به‌دست معدنکارها بیفتد. اگر گروه جویندگان موفق شوند از میان خرابکارها مسیری به گنج باز کنند، قطعات طلا را جایزه می‌گیرند، اما اگر موفق نشوند، جوایز گیر خرابکارها می‌افتد.

خواننده در خانواده ناشنوا

«رابی» دختر جوانی است که عضو یک خانواده ناشنواست. پدر، مادر و برادرش «لئو» همگی ناشنوا هستند و در حوزه تجارت ماهیگیری فعالیت می‌کنند. رابی که خودش هم صبح‌ها قبل از رفتن به مدرسه، روی قایق ماهیگیری‌شان کار می‌کند، بیشتر وقتش صرف ترجمه حرف‌های دیگران برای خانواده‌اش می‌شود. تا اینکه با پیوستن به گروه کر مدرسه، متوجه می‌شود که استعداد خوبی در خوانندگی دارد و استاد موسیقی‌اش او را تشویق می‌کند تا در یک کالج معتبر موسیقی ثبت‌نام کند. اما رابی باید بین نجات شغل خانوادگی‌شان و رفتن به‌دنبال رؤیاهایش، یکی را انتخاب کند. این همه داستان فیلم «کودا» است؛ فیلمی دراماتیک و زیبا با نویسندگی و کارگردانی سیان هدر که واقعیت‌هایی از زندگی افراد ناشنوا را به بهترین و تأثیرگذارترین شکل ممکن روایت می‌کند.

نفس نکش 2

فیلم «نفس نکش» را دیده‌اید؟ همان فیلم ترسناک و هیجان‌انگیزی که سال 2016اکران شد؟ اگر این فیلم را دیده باشید حتما خاطرتان هست که 3دزد خرده‌پای شهر دیترویت آمریکا برای دزدی از خانه یک پیرمرد، به خانه او می‌روند، اما آنجا برایشان اتفاقات غیرمنتظره‌ای رخ می‌دهد و متوجه می‌شوند چقدر پیرمرد را دست‌کم گرفته‌اند. حالا به تازگی فیلم «نفس نکش 2» منتشر شده است؛ فیلمی 98دقیقه‌ای که داستان آن حدود 7سال بعد از فیلم نخست رقم می‌خورد. در این قسمت پیرمرد داستان دختری جوان و یتیم را که از آتش‌سوزی خانه‌شان نجات پیدا کرده تحت سرپرستی گرفته است. اما با دزدیده شدن دختر به‌دست گروهی از جنایتکاران، او برای نجات جانش به خانه آدم‌ربایان می‌رود و از اینجا به بعد اتفاقات هیجان‌انگیز فیلم رقم می‌خورد.

محافظ 2021

این هم یک فیلم جدید دیگر که همین چند روز پیش در دنیا منتشر شد: «محافظ». این فیلم که در ژانر اکشن، جنایی و هیجان‌انگیز ساخته شده، محصول کشور آمریکاست و آن را مارتین کمپل کارگردانی کرده است. داستان این فیلم درباره زن جوانی به نام «آنا» است؛ کسی که در کودکی توسط قاتلی حرفه‌ای به نام «مودی» نجات پیدا کرده و حالا به ماهرترین قاتل مزدگیر تبدیل شده است. اما با کشته شدن مودی، او مصمم می‌شود برای مردی که همه‌‌چیز را از او یاد گرفته، بجنگد و انتقامش را بگیرد. در این فیلم 96دقیقه‌ای، مایکل کیتن، مگی کیو، ساموئل ال جکسون، دیوید رینتول، پاتریک مالاهید، ری فیرون، اری ففر، رابرت پاتریک و فلورین پیرسیک جونیور ایفای نقش کرده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید