• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 23 شهریور 1400
کد مطلب : 140464
+
-

نکته بازی/ ایده‌های شکست خورده



قبل از مسابقه استقلال و الهلال، فرهاد مجیدی تا می‌توانست از مالکان باشگاه الوصل امارات تشکر کرد. باشگاهی که خودش در آن توپ می‌زد و حالا امکانات تمرینی استقلال را فراهم کرده بود. وقتی خودمان در تهران حتی یک چمن استاندارد برای تمرین نداریم، باید هم ممنون باشگاه اماراتی‌ها باشیم. بد نبود اگر به جای ایده‌های شکست خورده خصوصی‌سازی و در شرایطی که مدام بازیکنان بااستعداد ایرانی را به تیم‌های عربی می‌دهیم، فکری اساسی برای این تیم‌ها می‌کردیم. فراموش نکنیم همین استقلال و پرسپولیس اگر اماراتی یا قطری بودند، نه‌تنها هیچ ستاره‌ای را از دست نمی‌دادند، بلکه یک ترکیب کهکشانی می‌بستند و شانس اول قهرمانی آسیا به‌حساب می‌آمدند؛ باشگاه‌هایی که در فوتبال ایران، هشت‌شان گرو نه‌شان است و گاهی حتی پول تست کرونا را هم ندارند!

این میزبانی متفاوت

تاجیکستانی‌ها به‌شدت از نخستین میزبانی‌شان در تاریخ لیگ قهرمانان به وجد آمده‌اند. آنها برای پرسپولیس سنگ تمام گذاشته‌اند و از استقبال درفرودگاه تا مداوای مهره مصدوم این تیم، در کنار باشگاه رقیب بوده‌اند. جالب اینکه در همه ویدئوهای پرشمار منتشر شده از سوی هواداران این باشگاه روی اینترنت، هیچ اثری از توهین به حریف دیده نمی‌شود. آنها برخوردی کاملا صلح‌آمیز با این جدال داشته‌اند و حتی بارها از پرسپولیس به‌عنوان فینالیست فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا تمجید کرده‌اند. با هر نتیجه‌ای در جدال امروز، آنها بدون تردید یک میزبان شایسته برای نماینده ایران بوده‌اند. سفر به تاجیکستان تا امروز کوچک‌ترین دردسر و دغدغه‌ای برای پرسپولیسی‌ها به‌وجود نیاورده اما شاید بازی کردن روی چمن مصنوعی، مهم‌ترین چالش تیم یحیی در این کشور باشد.

بازهم پیشنهادهای آزمون

پنجره تابستانی نقل‌و‌انتقالات تابستانی فوتبال اروپا بسته شده اما شایعات در مورد تیم آینده سردار آزمون کماکان ادامه دارد! در همین چند روز اخیر رسانه اسپانیایی Fichajes که صرفا شایعات نقل‌و‌انتقالاتی را منتشر می‌کند، مدعی شده میلان به‌دنبال جذب سردار است، آن هم با دستمزد سالانه 2/3‌میلیون یورو. کالچو مرکاتو هم گزارش داده مدیربرنامه‌های سردار در تلاش است تا مقدمات حضور این بازیکن در رم را فراهم کند. جالب اینکه تنها پس از چند ساعت مدیرورزشی میلان خبر علاقه این تیم به آزمون را تکذیب کرد. با این روند باید دید تا چه زمانی سردار در رسانه‌ها به تیم‌های بزرگ نزدیک می‌شود، آن‌هم در شرایطی که در واقعیت برای زنیت بازی می‌کند و هیچ بعید نیست به‌زودی قراردادش را هم تمدید کند!

این خبر را به اشتراک بگذارید