• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 23 شهریور 1400
کد مطلب : 140444
+
-

پشت‌خط زن/ وزنه‌برداری علیه وزنه‌برداری

محسن محمود  صفری- خبرنگار

علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری به فاصله 3ماه، دومین حمله را به فدراسیون کشتی کرد و علاوه بر علیرضا دبیر، این‌بار پیکان انتقادش را به سمت حسن یزدانی هم گرفت. مرادی به این موضوع که وزنه‌بردار نقره‌ای ایران پاداش مدال نقره گرفته اما حسن یزدانی پاداش مدال طلا را دریافت کرده اعتراض کرده بود. صحبت‌های او البته مخالفانی هم داشت و خیلی‌ها مدیریت علی مرادی را طی 6سال ریاستش با 2سال ریاست علیرضا دبیر در فدراسیون کشتی مقایسه کردند و نتیجه گرفتند که از هر نظر مرادی نمره قابل‌قبولی نگرفته است. ولی واکنش سجاد انوشیروانی، نایب‌قهرمان المپیک لندن در رشته وزنه‌برداری که هم‌اکنون مدیرکل ورزش اردبیل هم هست، در نوع خودش جالب بود. انوشیروانی گفته: «اینکه نتوانیم موفقیت رشته‌های کشتی و والیبال را ببینیم اتفاق خوبی نیست.
رئیس و نایب‌رئیس فدراسیون کشتی، من را برای افتتاحیه کمپ تیم‌های ملی کشتی دعوت کردند و واقعا لذت بردم که زیرساخت‌های خوبی فراهم کرده‌اند. کشتی نیز روزبه‌روز خواهد درخشید چون نسل‌سازی خوبی انجام گرفته است. کشتی ایران حالش خوب است و روند روبه‌رشدی دارد.» انوشیروانی بعد از تعریف و تمجید از فدراسیون کشتی، در انتقاد از فدراسیون وزنه‌برداری گفته است: «علی مرادی در مجمع انتخاباتی گفت در هر استان، خانه وزنه‌برداری با همکاری بنیاد برکت ساخته می‌شود اما یک آجر آن را به ما نشان دهند!» با توجه به صحبت‌های انوشیروانی به‌نظر می‌رسد علی مرادی در میان اهالی وزنه‌برداری هم شرایط خوبی ندارد.

دیدار یزدانی و تیلور، 11مهر ماه
برنامه مسابقات کشتی قهرمانی جهان اعلام شد و این مسابقات 10 تا 18مهر‌ماه در اسلو، پایتخت کشور نروژ برگزار خواهد شد. طبق برنامه اعلامی، حسن یزدانی، ستاره کشتی ایران در روز اول این رقابت‌ها به مصاف رقبایش خواهد رفت. با توجه به سیدبندی انجام‌شده، حسن یزدانی در رده دوم جهان قرار دارد و دیوید تیلور آمریکایی در رده اول وزن 86کیلوگرم قرار گرفته است. از حالا مشخص است که این دو کشتی‌گیر تا فینال با یکدیگر روبه‌رو نخواهند شد و درصورت راهیابی به فینال، چهارمین رقابت آنها در روز 11مهرماه در نروژ برگزار خواهد شد.

جردن و کاکس ملی‌پوش شدند
مسابقات انتخابی کشتی آمریکا روز گذشته به پایان رسید و جردن باروز و کاکس در اوزان 79 و 92کیلوگرم ملی‌پوش شدند. مهم‌ترین نکته درباره این دو کشتی‌گیر این است که هیچ‌یک از آنها تا‌به‌حال در مقابل رقبای ایرانی شکست نخورده‌اند و بارها نمایندگان ایران را شکست داده‌اند. ملی‌پوش ایران در وزن 79کیلوگرم محمد نخودی است و در 92کیلوگرم امکان رویارویی کامران قاسم‌پور با جیدن کاکس وجود دارد که باید دید این‌بار طلسم شکست‌نخوردن این دو کشتی‌گیر آمریکایی در مقابل ایرانی‌ها می‌شکند یا نه.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید