• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 23 شهریور 1400
کد مطلب : 140463
+
-

آماربازی


73
تیم پرسپولیس تا‌کنون 73بازی در لیگ قهرمانان آسیا انجام داده و جدال امشب سرخپوشان با استقلال تاجیکستان هفتادوچهارمین بازی این تیم در این رقابت‌ها خواهد بود. سرخپوشان ایرانی از سال2002تا امروز طی 19دوره لیگ قهرمانان آسیا در 10دوره حاضر بوده‌اند و طی 73بازی به 36برد، 15مساوی و 22باخت دست یافته‌اند. تعداد گل‌های ردوبدل شده در بازی‌های پرسپولیس نیز به 99گل زده و 77گل خورده رسیده است. به این ترتیب سرخپوشان امشب به‌دنبال  سه رقمی کردن گل‌های خود در لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود و نخستین گل این تیم در مصاف با استقلال تاجیکستان صدمین گل آنها در تاریخ 19ساله این رقابت‌ها است. پرسپولیس با 2نایب‌قهرمانی و یک حضور در نیمه‌نهایی پرافتخارترین تیم ایرانی این رقابت‌ها است.

10
 علی علیپور با 10گل بهترین گلزن پرسپولیس در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا است. البته علی کریمی هم 10گل در رقابت‌های آسیایی برای پرسپولیس زده اما فقط 5گل او در لیگ قهرمانان آسیا با فرمت فعلی‌اش بوده و 5گل دیگر قبل از سال2002در جام باشگاه‌های آسیا به ثبت رسیده است. اگر کلیه مسابقات باشگاهی آسیا با فرمت‌های قدیم و جدید آن را درنظر بگیریم، فرشاد پیوس با 11گل بهترین گلزن پرسپولیس در رقابت‌های آسیایی است و علیپور و کریمی با 10گل پشت سر او هستند. در میان بازیکنان حال حاضر پرسپولیس، عیسی آل‌کثیر با 6گل زده در لیگ قهرمانان آسیا نزدیک‌ترین بازیکن به رکوردداران پرسپولیس در این رقابت‌ها است. سیدجلال حسینی هم 4گل زده و مهدی ترابی و کامیابی‌نیا هم 3گله هستند.

10
 با رویارویی امشب پرسپولیس ایران و استقلال تاجیکستان، تعداد کشورهایی که پرسپولیس در لیگ قهرمانان با نمایندگان آنها روبه‌رو شده  دورقمی می‌شود. پرسپولیس پیش از این در لیگ قهرمانان آسیا با نمایندگانی از ازبکستان، عراق، ترکمنستان، عربستان، امارات، قطر، ژاپن، کره‌جنوبی و هند روبه‌رو شده اما تا‌کنون با نماینده‌ای از تاجیکستان مصاف نداده بود. امشب نام تاجیکستان هم به 9کشور قبلی اضافه می‌شود تا پرسپولیس به رکورد رویارویی با 10کشور آسیایی برسد. البته این رکورد فقط مربوط به فرمت فعلی لیگ قهرمانان آسیا است که از سال2002راه‌اندازی شده است. در فرمت قبلی جام باشگاه‌های آسیا و همچنین در جام‌درجام، پرسپولیس با تیم‌هایی از چین، کویت، عمان، سریلانکا، پاکستان، قزاقستان، بحرین، لبنان و... نیز بازی کرده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید