• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 23 شهریور 1400
کد مطلب : 140442
+
-

هندبال زنان؛ مصاف آسیایی، رؤیای جهانی

تیم ملی هندبال زنان که برای مسابقات قهرمانی آسیا به اردن رفته اگر بتواند یکی از 5تیم اول این مسابقات باشد، برای نخستین‌بار سهمیه رقابت‌های قهرمانی جهان را به‌دست می‌آورد

هندبال زنان؛ مصاف آسیایی، رؤیای جهانی

تیم ملی هندبال زنان ایران عصر دیروز راهی اردن شد تا در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند. این تیم بدون هیچ تدارکاتی پا به این مسابقات گذاشته اما امیدوار است سهمیه مسابقات قهرمانی جهان 2021اسپانیا را هم بگیرد. زنان به حضور در این مسابقات قانع هستند: «همین که در این شرایط اعزام می‌شویم، اتفاق مهمی است.» این حرف نشمین شافعیان مربی تیم است.
ایران در گروه B با تیم‌های ژاپن، کویت، سوریه، فلسطین و اردن همگروه است. هند و افغانستان در این گروه حضور داشتند که با انصراف آنها سوریه و فلسطین جایگزین شدند. در گروه A هم تیم‌های کره‌جنوبی، سنگاپور، هنگ‌کنگ، قزاقستان و ازبکستان قرار دارند. از این گروه هم قطر انصراف داده است. شاید شافعیان و شاگردانش از اینکه آنها هم مثل این 3تیم از مسابقات کناره‌گیری نکرده‌اند، راضی هستند. شافعیان به همشهری می‌گوید: «اگر تیم اعزام نمی‌شد، ما عقب می‌افتادیم. با توجه به شیوع کرونا و مسائل دیگری که در کشور هست، همین که تیم اعزام شد جای شکر دارد. ما مجبوریم به حداقل‌ها راضی باشیم.»
رقیبان ایران شرایط بهتری دارند. آنها هم اردوهای خارجی داشته‌اند و هم بازی‌های تدارکاتی. شافعیان می‌گوید فدراسیون ایران هم تلاش کرد که تیم چند بازی تدارکاتی و حتی اردویی در قطر داشته باشد اما کرونا این فرصت را گرفت. تیم 2 بازی دوستانه با تیم‌های داخلی داشته و مثل همیشه مهم‌ترین ابزار آنها برای نتیجه گرفتن انگیزه است. شافعیان می‌گوید: «هم روحیه تیم بالاست و هم انگیزه‌اش.» هندبال زنان ایران از سال2008در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت می‌کند و در 6دوره بهترین رده‌ای که داشته، 2 عنوان ششمی است. از جمع 12تیم مسابقات آسیایی قرار بود 6تیم به مسابقات جهانی بروند اما حالا که مسابقات با 11تیم برگزار می‌شود سهمیه به 5تیم کاهش پیدا کرده است.
سخت‌ترین حریف ایران در مرحله گروهی، نایب‌قهرمان دوره قبل یعنی ژاپن است. به‌گفته شافعیان قرار نیست بازیکنان در این بازی به‌خودشان فشار بیاورند: «بازی با این تیم سخت است. برنامه این است که طوری با آنها بازی کنیم تا بازیکنان آسیب نبینند و تیم‌های دیگر هم ما را آنالیز نکنند. در این بازی تیم برای بازی‌های بعد آماده می‌شود.» با این برنامه، تیم شکست در بازی با ژاپن را پذیرفته است اما برای پیروزی در بازی‌های بعدی برنامه دارد. برای آنها پیروزی مقابل سوریه، کویت و فلسطین سخت نیست اما تیم میزبان را نمی‌شود دست‌کم گرفت.
مسابقات از 24شهریور تا 3مهر در اردن برگزار می‌شود و برنامه بازی‌های ایران به این ترتیب خواهد بود:

  ایران-ژاپن، 24شهریور................................................ ساعت: 16:30
  ایران- کویت؛ 25شهریور............................................. ساعت: 16:30
  ایران- فلسطین؛ 26شهریور........................................ساعت: 12:30
  ایران- اردن؛ 27شهریور............................................. ساعت: 18:30
  ایران- سوریه؛ 28شهریور.......................................... ساعت: 16:30

این خبر را به اشتراک بگذارید