• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 23 شهریور 1400
کد مطلب : 140432
+
-

آخرین رایزنی وزیر صنعت و مجلس برای طرح ساماندهی بازار خودرو

بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو با محوریت رشد تولید، افزایش عرضه و واردات خودرو، در صحن علنی مجلس به هفته آینده موکول شد.
به گزارش همشهری، ظاهرا قرار است نمایندگان مجلس پیش از اعلام نظر درباره طرح تدوین شده درکمیسیون صنایع مجلس، تا هفته آینده پیشنهادهای اصلاحی وزیر صنعت را بررسی کنند. وزیر صنعت دیروز از تدوین 2 برنامه 6 ماهه و دوساله برای افزایش تیراژ تولید، کاهش قیمت، بهبود کیفیت و اجرای تعهدات خودروسازان خبر داد.
به گفته رضا فاطمی امین اجرای این طرح  از مهر ماه امسال آغاز می‌شود.  برخی مسئولان وزارت صنعت به همشهری  گفته‌اند، جزئیات طرح وزارت صنعت برای بازار خودرو، پس از نشست هفته آینده وزیر صنعت با نمایندگان مجلس اعلام خواهد شد.
به گزارش همشهری، طرح آزادسازی مشروط واردات خودرو  در یک هفته گذشته با حواشی بسیاری همراه بود، طرحی که در نهایت به دلیل حذف ماده 5 آن و لغو برنامه آزادسازی واردات خودروهای دست دوم با انتقادهایی همراه شد. پیش از این برخی کارشناسان و فعالان صنفی در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرده بودند واردات خودروهای صفر کیلومتر می تواند زمینه کاهش حداقل 30 درصدی قیمت این نوع خودروها را در بازار فراهم کند، هرچند به گفته آنان تصمیم نمایندگان مجلس برای مداخله دادن شورای رقابت در فرایند واردات خودرو  فسادآفرین است.
به گزارش همشهری،   این ابهامات موجب شده تا تصویب نهایی طرح ساماندهی بازار خودرو و اعلام جزئیات برنامه وزارت صمت برای رشد تولید و عرضه و ساماندهی بازار خودرو به هفته آینده و پس از رایزنی نهایی وزیر صمت با نمایندگان مجلس موکول شود. به گفته برخی اعضای کمیسیون صنایع مجلس طرح ساماندهی بازار خودرو که قرار بود امروز سه شنبه در مجلس بررسی شود، به دلیل دستورکارهای متعدد در صحن علنی به هفته آینده موکول شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید