• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
یکشنبه 21 شهریور 1400
کد مطلب : 140301
+
-

کوتاه از حادثه/ معمای مرگ مرد تنها در خانه گازگرفته


تحقیقات درباره مرگ اسرارآمیز مردی که جسدش در آپارتمانش پیدا شده، از سوی تیم جنایی پایتخت آغاز شده است.
به گزارش همشهری، ساعت 18دوشنبه پانزدهم شهریور، ساکنان ساختمانی در حوالی خیابان نبرد متوجه بوی شدید گاز شدند که در تمام ساختمان پخش شده بود. آنها با آتش‌نشانی و پلیس تماس گرفتند و با حضور آنها مشخص شد که منشا بوی گاز در طبقه چهارم است. ساکن طبقه چهارم مردی بود 65ساله که به تنهایی زندگی می‌کرد و برادر وی نیز ساکن طبقه دوم بود. مأموران به سراغ برادر او رفتند و در مورد برادرش پرسیدند اما وی گفت که چند روزی است از برادرش بی‌خبر است و در این مدت فکر می‌کرد که او در خانه‌اش سرگرم زندگی خودش است. 
در این شرایط آتش‌نشانان و پلیس در آپارتمان مرد تنها را تخریب کرده و قدم در آنجا گذاشتند. آنها به محض ورود با پیکر  مرد میانسال روبه‌رو شدند که روی مبلی خوابیده و پتویی رویش کشیده شده بود. مأموران بالای سر او رفتند و متوجه شدند که وی فوت شده و چند ساعتی از مرگش می‌گذرد. ماجرای مرگ اسرارآمیز مرد تنها به قاضی حبیب‌الله صادقی، بازپرس جنایی تهران اطلاع داده شد و با حضور وی و تیم تحقیق در محل حادثه، بررسی‌ها برای کشف راز مرگ این مرد کلید خورد. خانه متوفی به‌هم ریخته بود و در نگاه اول و با توجه به‌وجود یک اجاق کوچک تک‌شعله در چندقدمی متوفی، به‌نظر می‌رسید که او قربانی گازگرفتگی شده است. چرا که منشا انتشار گاز در آپارتمان همین اجاق کوچک بود ولی با این حال بازپرس جنایی تهران دستور داد تا جسد متوفی برای تعیین علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شود.
در ادامه تحقیقات شواهدی به دست آمد که ظن تیم تحقیق درباره علت مرگ مرد تنها را برانگیخت. بررسی‌ها نشان می‌داد که یکی از شیرهای گاز که به اجاق تک شعله متصل بوده احتمالا به‌صورت عمدی نیمه باز مانده است. علاوه بر این موبایل متوفی ناپدید شده و مأموران در ادامه تحقیقات دریافتند که دوربین مداربسته‌ای که در ساختمان وجود داشت نیز به سرقت رفته است. ساکنان ساختمان می‌گفتند که تا قبل از این اتفاق دوربین‌ها سر جایش بود اما حالا دزدیده شده بودند.
تیم جنایی در ادامه به تحقیق از خانواده قربانی پرداخت که مشخص شد وی چند سالی می‌شود که پس از فوت همسرش به تنهایی در آپارتمان زندگی می‌کند. به‌گفته خانواده‌اش وی مدتی قبل با زنی به‌طور موقت ازدواج کرده بود و تحقیقات نشان می‌داد که این زن مدام به خانه متوفی رفت‌وآمد داشته است و آخرین فردی که با متوفی دیده شده بود، این زن بود.
با توجه به شواهد موجود، فرضیه جنایت در این پرونده قوت یافته و به‌نظر می‌رسد که مرد تنها به قتل رسیده است. عامل یا عاملان جنایت نیز با صحنه‌سازی‌ قصد داشتند مرگ وی را گازگرفتگی نشان بدهند. در این شرایط بازپرس جنایی دستور احضار همسر موقت متوفی را صادر کرده تا با انجام تحقیقات، اسرار مرگ مرد میانسال فاش شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید