• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 21 شهریور 1400
کد مطلب : 140300
+
-

با مردم/ وام 100میلیونی بازنشستگان سرابی بیش نیست


از روزی که اعلام کردند به بازنشستگان 100میلیون تومان وام می‌دهند به چند بانک و نیز کانون بازنشستگان مراجعه کردم تا از روند آن مطلع شوم. چیزی که دستگیرم شد اینکه وام مذکور با شرایط بسیار دست و پاگیر شاید پرداخت شود که از حوصله و توان بازنشستگان خارج است. بانکی که من به آن مراجعه کردم گفت شما برای دریافت وام 100میلیونی باید 6تا 7میلیون دریافتی داشته باشید. در واقع یکی از شروط دریافت وام این است که ۶۰ درصد حقوق بازنشسته معادل یک قسط این وام باشد که در این صورت اگر بازنشسته‌ای 4میلیون و 200هزار تومان بگیرد باید از این وام بهره‌مند شود ولی بانک‌ها تخلف می‌کنند. لطفا مسئولانی که این خبر را با شعف اعلام می‌کنند مسئولانی را هم برای نظارت بر اجرای آن بگمارند.
فریدی از تهران

  زیرگذرهای عابر شهرک کاووسیه تاریک هستند
چندپل زیرگذرعابرپیاده درراه‌آهن تهران - تبریز، محدوده شهرک کاووسیه شهرقدس که متأسفانه فاقد روشنایی است و به محلی جهت تجمع افراد معتاد و خلافکار تبدیل شده و عابران جرأت عبور از این پل‌ها را ندارند و مجبورند از روی خط آهن عبور کنند که همین امر باعث برخورد قطار با عابران می‌شود و سالانه چندین نفر قربانی می‌شوند.از شهرداری شهر قدس تقاضای نصب روشنایی دراین زیرگذرها و جمع‌آوری اراذل و اوباش را داریم.
مزینانی شهرقدس

  خرید و فروش گوشی‌های سرقتی در چهارراه‌مولوی
اراذل و اوباشی که تعدادشان هم کم نیست شب‌ها در چهارراه مولوی سرخیابان پارچه‌فروش‌ها جمع می‌شوند و به مبادله گوشی‌های دزدی می‌پردازند و این در حالی است که کیوسک نیروی انتظامی چند متر بالاتر از این محل واقع شده و توقع می‌رود نیروی انتظامی به این روند پایان دهد.
رضوی از تهران 

  بازنشسته چگونه سپرده‌گذاری کند تا وام بگیرد 
برای دریافت وامی که اخیرا برای بازنشستگان تصویب کرده‌اند باید مبلغی را در بانک سپرده‌گذاری کنیم تا بعد از چند‌ماه بتوانیم وام بگیریم. به‌نظر مسئولان اگر من به‌عنوان بازنشسته 50میلیون تومان پس‌انداز داشته باشم چه نیازی به وام معادل یا دوبرابر آن دارم؟ بانک رفاه کرج به من گفت برای دریافت 100میلیون تومان اگر حقوق‌تان 5میلیون به بالاست باید 50میلیون تومان پول برای چند‌ماه در بانک بگذارید تا مشمول دریافت وام شوید.
هاشمی از کرج

  با پخش‌کنندگان شایعه از کار افتادن برخی ازگوشی‌ها برخورد شود
از چند روز پیش شایعه از کار افتادن برند خاصی از گوشی تلفن همراه در فضای مجازی پخش شده و هیچ سایت و کانال رسمی و رسانه‌ای هم آن را تأیید نکرده است اما باعث نگرانی کاربران این گوشی‌ها شده است. به هر حال در این شرایط گرانی چاره‌ای جز خرید گوشی‌های ارزان‌تر نداشته‌ایم حالا درست است که گوشی ما از کار بیفتد و اگر این خبر کذب است مسئولان با منتشر‌کنندگان آن برخورد کنند و اجازه ندهند روح و روان مردم به‌هم بریزد.
سلیمی از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید