• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 20 شهریور 1400
کد مطلب : 140143
+
-

آغاز واکسیناسیون بخش گردشگری با اولویت هتل‌ها

20 ماه از پاندمی کرونا در جهان می‌گذرد. در یک‌سال نخست صنعت گردشگری جهان به‌طور کامل با رکود مواجه شد اما همزمان با آغاز واکسیناسیون در جهان حالا نزدیک به یک‌سال است که صنعت گردشگری در تعدادی از  کشورهای جهان بازیابی شده و فعالیت‌های مرتبط با سفر و گردشگری به شرط واکسن ازسرگرفته شده است. حتی برخی کشورها موضوع پاسپورت واکسن و میزبانی از گردشگران واکسن را در اولویت برنامه‌های گردشگری خود قرار داده‌اند.
حالا بعد از 18ماه از شیوع کرونا در ایران و گذشت چند‌ماه از آغاز واکسیناسیون سراسری در کشور، صنعت گردشگری ایران که از ماه‌ها قبل تلاش‌ها برای واکسینه شدن فعالان این بخش را آغاز کرده بود توانست مجوز واکسیناسیون ویژه دریافت کند. این مجوز اما با پیگیری عزت‌الله ضرغامی، وزیر جدید میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از وزیر بهداشت در هیأت دولت و براساس درخواست فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری کشور ممکن شده است.
برهمین اساس از اواخر هفته گذشته روند واکسیناسیون کارکنان هتل‌ها و هتلدارها در کشور آغاز شد. مراکز اقامتی در صدر اولویت واکسیناسیون فعالان صنعت گردشگری قرار گرفته‌اند و در این برنامه قرار است تمامی کارکنان هتل‌ها و هتلدارها در سریع‌ترین زمان ممکن در برابر کرونا واکسینه شوند. همین دیروز هتل‌های مشهد یک به یک از پایان واکسیناسیون نوبت اول کارکنان خود خبر دادند. براساس برخی خبرها که در فضای مجازی منتشر شده است، واکسن فایزر بیون‌تک آلمانی در برخی هتل‌های مشهد به کارکنان هتل‌ها تزریق شده است. این در حالی است که وزارت بهداشت اعلام کرده است واکسن فایزر حتی از نوع آلمانی در ایران وجود ندارد و این محصول تقلبی است. واکسن آسترازنیکا و سینوفارم البته به‌طور کامل در اختیار تیم واکسیناسیون کارکنان هتل‌ها قرار گرفته است تا شاید با آغاز واکسیناسیون فعالان بخش گردشگری کشور روند شروع سفرها در ایران تسریع شود و دفاتر خدمات گردشگری بتوانند با آغاز سفرها فعالیت خود را پس از یک رکود شدید از سر بگیرند. وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البته هفته گذشته از آغاز واکسیناسیون تمام مشاغل صنعت گردشگری ایران خبر داده بود، اما روند واکسیناسیون تمامی مشاغل صنعت گردشگری کشور با واکسینه کردن کارکنان مراکز اقامتی و هتل‌ها اعم از هتل، مهمانپذیر، مسافرخانه و اقامتگاه‌های بومگردی آغاز شده و در روزهای آینده راهنمایان گردشگری، کارکنان دفاتر خدمات مسافرتی نیز قادر به دریافت واکسن برای آغاز فعالیت‌های خود بیش از گذشته خواهند شد. عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واکسیناسیون فعالان بخش گردشگری را از اولویت‌های برنامه کاری خود اعلام کرده بود که این برنامه در مدت حضور 10‌روزه او در این وزارتخانه دنبال شد و توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تأیید رسید و از پایان هفته گذشته آغاز شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید