• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 18 شهریور 1400
کد مطلب : 140057
+
-

با دستور مهم شهردارتهران به معاونان، مشاوران و شهرداران مناطق

واگذاری املاک، اراضی و اموال غیرمنقول تا اطلاع ثانوی ممنوع است

زاکانی: هرگونه عزل و نصب و جابه‌جایی نیاز به تأیید شهردار دارد

هرگونه واگذاری املاک، اراضی و اموال غیرمنقول شهرداری تا اطلاع ثانوی ممنوع است. شهردار تهران در نامه‌ای خطاب به معاونان، مشاوران و شهرداران مناطق ۲۲گانه این موضوع را اعلام کرد.
به گزارش همشهری، در نامه‌ علیرضا زاکانی به معاونان، مشاوران، شهرداران مناطق ۲۲‌گانه، مدیران کل ستادی و رؤسا و مدیران‌عامل سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه آمده است: «نظر به اهمیت و حساسیت تصمیمات متخذه در هیأت‌مدیره سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران در راستای بهبود عملکرد واحدهای مذکور ضروری است هرگونه عزل و نصب و جابه‌جایی اعضای هیأت‌مدیره‌های یادشده و مدیران‌عامل با تأیید اینجانب صورت پذیرد. همچنین به‌منظور ساماندهی واگذاری حق بهره‌برداری املاک، اراضی و اموال غیرمنقول شهرداری تهران و ایجاد وحدت‌رویه در این خصوص، تا اطلاع ثانوی از هرگونه واگذاری به اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری خودداری شود.»

آینده روشن کشور با جوهره انقلابی
شهردار تهران همچنین دیروز در همایشی به مناسبت چهل و سومین سالگرد شهدای گرانقدر قیام خونین 17‌شهریور به میدان شهدا رفت. علیرضا زاکانی در این مراسم گفت: «تا دست به زانوی خود نزنیم و ‌برای سازندگی و خدمت به مردم برنخیزیم و اعتماد و سرمایه اجتماعی مردم را برای نظام بالا نبریم و الگویی برای جهانیان به نمایش نگذاریم، نمی‌توانیم اهداف انقلاب را دنبال کنیم. ما و دولت و مجلس و دستگاه قضایی انقلابی و سایر نهادها باید با ساختن و نمایان‌کردن ظرفیت‌های بی‌نظیر خود در تحقق عدالت مردم را امیدوار کنیم.»
زاکانی گفت: امروز راه آینده ما مشخص است و جز با تاکید بر عزت ملت و تبعیت از رهبری و خدمت به مردم نمی توانیم قله‌های پیش‌رو را فتح کنیم. شعار عدالت و پیشرفت باید نه در مقام شعار بلکه در مقام تحقق در متن جامعه ساری و جاری شود. البته شرایط سخت تر از گذشته است اما باید بدانیم هر جا در موضع حق خود ایستادیم‌، دشمن در مقابل ما کرنش کرد، در همین موضوع واکسن فکر می‌کردند سد غیر‌قابل نفوذ برای ما ساختند و ما را با تعداد و وعده دوزهای اندک سرگرم کرده بودند و می‌گفتند با حضور رئیس جمهور مکتبی جناب آقای رئیسی، جهان علیه ما برانگیخته خواهد شد اما آماری که این هفته در ستاد کرونا مطرح شد این بود که تا پایان شهریور ۴۰ تا ۵۰ میلیون دوز قطعی به کشور منتقل می‌شود.
 او افزود: «پس از ۴۲سال اگر اشکالی هست، هیچ نسبتی با اسلام و انقلاب و رهبری و اراده مردم ندارد بلکه با کسانی دارد که قدر مردم را نمی‌دانند و در مقابل دشمن، کُرنش می‌کنند. اینکه امام‌خمینی‌(ره) و رهبر معظم انقلاب خود را خادم ملت می‌دانند، جایی برای تبختر و بزرگ‌بینی مسئولان باقی نگذاشته و ما در شهرداری خودمان را خادم و کوچک مردم می‌دانیم.»
زاکانی عنوان کرد: «آینده‌ای درخشان را فراروی خود داریم به شرطی که گرفتار دنیا نشویم و خودمان را حفظ کنیم. اگر راه شهدا را برویم و خدمت صادقانه و تبعیت از ولی فقیه را پیشه کنیم حتما پیروز خواهیم بود و آمریکا و دشمنان نمی‌توانند در مقابل ما بایستند. امیدواریم تا آخرین نفس برای انقلاب جانفشانی کنیم.»
شهردار تهران بیان کرد: «آنچه در ناصیه کشور می‌بینم نشان می‌دهد، آینده‌ای روشن در انتظار ماست و این مسیر به یاری دلدادگان انقلاب ادامه پیدا می‌کند و پرچم این راه به دستان مبارک حضرت مهدی‌(عج) سپرده خواهد شد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید