• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 8 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14005
+
-

قاتل راموس و مارسلو ال‌کلاسیکو را سوت می‌زند


روز ششم ماه مه یعنی روز یکشنبه 16اردیبهشت، حساس‌ترین داربی جهان در ورزشگاه نوکمپ و با قضاوت آلخاندرو خوزه ارناندس ارناندس داور 35ساله اهل آره‌سیفی جزایر قناری برگزار خواهد شد. این بازی شاید در مشخص شدن سرنوشت قهرمان تاثیری نداشته باشد، اما بی‌شک بازی مهمی است که هیچ‌کدام از دو تیم حاضر به تسلیم شدن در آن نیستند. ارناندس ارناندس، داور جوان این مسابقه، از سال2012 در لالیگا قضاوت کرده و از سال2014 داور فیفا شده است. ارناندس فصل گذشته هم ال‌کلاسیکوی برگشت را در سانتیاگو برنابئو سوت زد. در آن بازی بارسلونا 3بردو پیروز شد، اما هیچ‌کدام از دو تیم، از داوری آن دیدار جنجالی رضایت نداشتند. ارناندس، سرخیو راموس را اخراج کرد و این درحالی بود که بارسایی‌ها اعتقاد داشتند، کاسمیرو و مارسلو هم باید اخراج می‌شدند! رئالی‌ها صحبت از پنالتی 
نادیده‌گرفته‌شان داشتند.
ارناندس ارناندس در فصل جاری رقابت‌های لالیگا، 15بازی را سوت زده و در مجموع 73کارت زرد به بازیکنان نشان داده است. او 4بار هم کارت قرمز خود را از جیبش خارج کرده است. این داور در فصل جاری، بازی بارسلونا و ایبار در هفته‌های پنجم و بیست‌وچهارم را قضاوت کرده و یک بازی این تیم در کوپادل‌ری مقابل سلتاویگو را هم سوت زده است. او برای رئال مادرید هم 3بازی با لوانته، خیرونا و سوسیه‌داد را سوت زده است. ارناندس در دوران داوری خود، 257بار به میدان رفته و 1418کارت زرد، 73بار کارت زرد دوم و 39بار کارت قرمزش را از جیب خارج کرده است. او در مجموع، 53بار به نشانه پنالتی در سوتش دمیده است. این داور حتی در دوبازی دوستانه‌ای که سوت زد، یک بازیکن را از زمین اخراج کرده است! بازیکنان بارسلونا در فصل جاری تنها یک کارت زرد از او دریافت کرده‌اند و رئالی‌ها 5بار اخطار گرفته‌اند. مارسلو در بازی هفته پنجم مقابل لوانته که با تساوی یک-یک به پایان رسید، در دقیقه89 از این داور کارت قرمز گرفته است. ارناندس ارناندس در مجموع، 114بازی در لالیگا را سوت زده و به‌طور متوسط 09/5کارت زرد و 35/0کارت قرمز در هر بازی داده و 40/0پنالتی هم گرفته است.
برخی بر این باور هستند که داوری بازی حساس ال‌کلاسیکو نباید به این زودی بار دیگر نصیب این داور جوان می‌شد. با این حال فدراسیون فوتبال اسپانیا به منظور رشد داوری و همچنین قضاوت‌های متعادل ارناندس ارناندس در فصل جاری، چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است. او فصل گذشته به‌عنوان بهترین داور لالیگا برگزیده شد و این درحالی بود که هواداران بارسلونا، خاطره تلخ عدم پذیرش گل سالم‌شان در بازی حساس با رئال بتیس را از یاد نبرده بودند. در آن بازی، توپ از خط گذشت، اما داوران آن را گل تشخیص ندادند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید