• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 8 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13990
+
-

بدل امیر به لیگ

بدل امیر به لیگ

پرونده بازی‌های لیگ هفدهم با نایب‌قهرمانی ذوب‌آهن و سومی استقلال به‌پایان رسید. پس از قهرمانی پرسپولیس و سقوط مشکی‌پوشان و نفت‌تهران به لیگ دسته اول، ذوب‌آهن با پیروزی مقابل نفت‌تهران در هفته پایانی، لیگ را با عنوان نایب‌قهرمانی به‌پایان رساند و استقلال هم با پیروزی مقابل سپاهان، روی پله سوم ایستاد تا تکلیف تیم‌های صعود کننده به لیگ قهرمانان فصل آینده هم مشخص شود. ذوب‌آهن در یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته سی‌ام، در تهران به‌مصاف نفت‌تهران رفت و به سختی و با نتیجه یک‌بر‌صفر این تیم را شکست داد. ذوب‌آهن این بازی را با تک‌گل کی‌روش استنلی در دقیقه38 از تیم سقوط کننده نفت برد تا قلعه‌نویی و شاگردانش به مقام نایب‌قهرمانی برسند. استقلال و سایپا، دیگر تیم‌هایی بودند که در هفته پایانی به‌دنبال رتبه دومی بودند اما با پیروزی ذوب‌آهن به هدفشان نرسیدند. شاگردان وینفرد شفر در آخرین بازی لیگ، با نتیجه یک‌بر‌صفر سپاهان را شکست دادند تا مقابل این تیم اصفهانی دبل کرده باشند. استقلالی‌ها این بازی را با تک‌گل مامه تیام در دقیقه یازدهم از سپاهان بردند و با 54‌امتیاز، پشت‌سر ذوب‌آهن 55‌امتیازی قرار گرفتند. سایپا هم در هفته آخر با نتیجه دو‌بر‌یک پیکان را شکست داد و با 54‌امتیاز و به‌خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال، روی پله چهارم ایستاد. با این نتیجه پیکان جلالی هم که مدعی کسب سهمیه بود، به رده ششم سقوط کرد تا آقا‌معلم پایان تلخی را تجربه کند. مهدی ترابی و رضا اسدی برای سایپا و محمدصادق بارانی برای پیکان در این بازی گلزنی کردند. پارس‌جنوبی عصر دیروز با نتیجه یک‌بر‌صفر مشکی‌پوشان را شکست داد تا با 47‌امتیاز بالای سر پیکان 45‌امتیازی قرار بگیرد. پارسی‌ها با تک‌گل محمد نوری از سد مشکی‌پوشان گذشتند. تراکتورسازی هم یکی دیگر از تیم‌های برنده هفته سی‌ام بود. شاگردان ساغلام که در ماه‌های اخیر به کمتر تیمی نه گفته بودند، با نتیجه یک‌بر‌صفر، فولاد را در اهواز شکست دادند. تک‌گل تراکتوری‌ها را احسان پهلوان به‌ثمر رساند و باعث شد قرمز‌های تبریز فصل را با رتبه دهمی به‌پایان برسانند. گسترش و پدیده هم تیم‌هایی بودند که در بازی آخر لیگ به تساوی بدون گل 
رضایت دادند. 
داربی جنوب ایران بین صنعت‌نفت و استقلال‌خوزستان هم با تساوی 3-3 به‌پایان رسید. در این بازی پاکدل (دوبار) و لوسیانو پریرا برای صنعت‌نفت و دورقی، کعبی و بحرانی برای استقلال‌خوزستان گلزنی کردند.
    امید سایپا به استقلال
هرچند پرونده لیگ هفدهم با آسیایی شدن پرسپولیس، ذوب‌آهن و استقلال بسته شده اما سایپا با دایی هنوز به حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا امیدوار است. باتوجه به‌حضور استقلال در فینال حذفی، سایپا هنوز شانس کسب سهمیه را از دست نداده است. در صورت پیروزی استقلال مقابل خونه‌به‌خونه در فینال حذفی، تیم چهارم لیگ سهمیه حضور در پلی‌آف لیگ قهرمانان را کسب می‌کند و این بهترین اتفاق برای دایی خواهد بود. فراموش نکنیم استقلال درصورت قهرمان نشدن در رقابت‌های حذفی، به‌جای حضور در مرحله گروهی باید به پلی‌آف برود. تمامی این اتفاقات در شرایط رخ می‌دهد  که سهمیه‌های فوتبال ایران برای فصل آینده کم نشود.
پیکان یک  سایپا 2
نفت‌تهران صفر  ذوب‌آهن یک
گسترش‌ صفر  پدیده صفر
فولاد صفر تراکتورسازی یک
مشکی‌پوشان صفر  پارس‌جنوبی یک
صنعت‌نفت 3 استقلال‌خوزستان 3
سپاهان صفر استقلال یک
 

این خبر را به اشتراک بگذارید