• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 18 شهریور 1400
کد مطلب : 140039
+
-

نکته بازی/قحطی کرنر


بازی ایران و عراق از آن بازی‌های عجیب بود. با اینکه 2تیم سر جمع 13ضربه به دروازه حریفان داشتند (11تا برای ایران و 2تا برای عراق)، حتی یک کرنر هم در بازی برای هیچ‌یک از 2تیم به‌دست نیامد. بیچاره آنهایی که تعداد کرنرهای این مسابقه را پیش‌بینی کرده بودند. البته کرنر هیچ نکته فنی‌ای ندارد، اما یکی از راه‌های پرتکرار رسیدن به موقعیت و گل محسوب می‌شود؛ خصوصا اینکه تیم ما بازیکنانی مثل طارمی، شجاع و کنعانی‌زادگان را در اختیار دارد که می‌توانند روی ضربات ایستگاهی یا کرنر روی دروازه حریف خطر ایجاد کنند.

هت‌تریک
در روزی که حبیب کاشانی به صندلی مدیرعاملی پرسپولیس نزدیک‌تر شده، عباس انصاری‌فرد از مدیرعاملان اسبق پرسپولیس به‌دلیل بیماری کووید-19و مشکلات قلبی درگذشت. مرحوم عباس انصاری‌فرد 3دوره مدیرعامل پرسپولیس بود؛ اولین‌بار از سال1369تا 1372، دومین‌بار در فصل 81-82 و بار آخر در فصل 87-88 و 2دوره هم برادرش، محمدحسن انصاری‌فرد همین سمت را در همین باشگاه بر‌عهده داشت. حبیب کاشانی هم اگر بالاتر از سایر گزینه‌هایی مثل طاهری جانشین جعفر سمیعی در پست مدیرعاملی پرسپولیس شود، مثل سلف مرحوم خودش در این سمت هت‌تریک خواهد کرد. کاشانی در لیگ هفتم با افشین قطبی قهرمان لیگ شد و سپس در لیگ نهم دوباره برگشت و کرانچار و سپس دایی را برکنار کرد و حمید استیلی را آورد.

فکر نمی‌کرد
مهدی طارمی با یک گل و یک پاس‌گل از خوب‌ترین‌های بازی ایران- عراق بود. جانشین او یعنی کریم انصاری‌فرد هم در دقایق کوتاهی که به زمین رفت یک پاس گل برای قلی‌زاده ساخت. در میکسدزون وقتی طارمی داشت مصاحبه می‌کرد، کریم هم رد شد و مهاجم پورتو درباره هم‌تیمی‌اش گفت که فکر نمی‌کرده آن توپ را پاس بدهد. انصاری‌فرد دقیقا از همان نقطه‌ای پاس‌گل داد که طارمی گل اول را برای جهانبخش ساخته بود. اصلا چر ا یک بازیکن از آن گوشه زمین غیر از پاس دادن باید کار دیگری بکند؟ تنها کاری که می‌شد با آن توپ کرد، همان ارسال بود که هم مهدی و هم کریم به بهترین شکل آن را انجام داده بودند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید