• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 17 شهریور 1400
کد مطلب : 139965
+
-

رکورد تزریق روزانه واکسن شکسته شد

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت بهداشت، مجموع واکسن‌های کرونا، تزریق شده در کشور به ۳۰میلیون‌و۳۳۸هزارو۲۵۴ دوز رسید. تا روز گذشته ۱۹میلیون‌و۹۸۲هزارو۹۵۴ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۱۰میلیون و ۳۵۵ هزار و ۳۰۰ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۳۰ میلیون و ۳۳۸ هزار و ۲۵۴ دوز رسید. همچنین طبق اعلام وزارت بهداشت از ظهر روز دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه(۲۴ ساعت) ۸۸۴ هزار و ۸۱۰ دوز واکسن کرونا تزریق شده است. افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir  ثبت‌نام کنند.
همچنین روز گذشته سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون برای افراد 45سال به بالا باز شد. علاوه براین افراد 35سال به بالا در 6استان جنوبی نیز می‌توانند برای واکسیناسیون در سامانه ثبت‌نام کنند. رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت اعلام کرد: سامانه نوبت‌‌دهی واکسیناسیون salamat.gov.ir  برای ثبت‌نام تمام افراد 45سال به بالا (متولدین ۱۳5۵ و قبل از آن) باز است. کافی است با تلفن همراه یا کامپیوتر به این سایت مراجعه و پس از انتخاب استان، ورود کد ملی و شماره تلفن همراه، شهر محل سکونت خود را انتخاب کنند. متولدین۱۳6۵ و‌ قبل آن که ساکن استان‌های بوشهر، خراسان‌جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان هستند نیز می‌توانند برای واکسیناسیون به سامانه مراجعه کنند.
بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت هم روز گذشته با اعلام اینکه مقدار زیادی واکسن به کشور وارد شده است، گفت:« آمادگی داریم که تمامی دانشجویان و خانواده‌های آنها را واکسینه کرده و کلاس‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی را از اواسط مهرماه دایر کنیم. امروزه ثابت‌شده که انجام واکسیناسیون مهم‌ترین گام در کنترل بیماری کرونا است بنابراین روز گذشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت علوم این کار شروع شده و امیدواریم به سرعت پیش برود. با توجه به سرعت واکسیناسیون طی روزهای اخیر امیدواریم شاهد موج ششم نباشیم و مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم کاهش یابد. اگر کسی واکسن بزند شاید کرونا بگیرد اما مرگ‌ومیرها را کاهش می‌دهد و شدت بیماری را کنترل می‌کند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید