• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 17 شهریور 1400
کد مطلب : 139929
+
-

نکته بازی/ کویت است!


درحالی‌که در فوتبال ایران هیچ چشم‌اندازی برای بازگشایی ورزشگاه‌ها به روی تماشاگران به تصویر کشیده نشده، کویت هم ورود تماشاگران (اگر تماشاگری در کار باشد) به ورزشگاه‌ها را آزاد کرد. در اروپا هم با تأیید یوفا و از تاریخ ۱۹ شهریور، تماشاگران می‌توانند در بازی‌های بیرون از خانه در لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا تیم‌های خود را همراهی کنند و به میزان ۵ درصد از ظرفیت ورزشگاه میزبان در آن حضور یابند. این تصمیم، شامل دور بعدی بازی‌های ملی نیز می‌شود. پیش از این بازگشت هواداران با صددرصد یا بخشی از ظرفیت استادیوم‌های خانگی آزاد شده بود. تصورش را بکنید؛ مثلا دو،سه‌ماه بعد، فوتبال ما هم VAR داشته باشد، هم همه مردم واکسن‌زده باشند و بتوانند بازی‌های تیم محبوب‌شان را از نزدیک دنبال کنند، هم داروی کرونا کشف شده باشد. تصورش هم قشنگ است.

مدیرعامل یا مربی؟
از دیگر عجایب فوتبال ما این است که مدیرعامل پرسپولیس در فاصله یک هفته مانده تا مسابقه حساس این تیم در لیگ قهرمانان آسیا در تاجیکستان از سمت خود کناره‌گیری می‌کند و صندلی مدیرعاملی استقلال هم روی هواست. در همین حین، مدیرعامل سابق یک باشگاه ایرانی به‌عنوان کمک‌مربی فعالیتش را آغاز می‌کند. محمود محمودی‌نیا که سابقه مدیرعاملی در 2 باشگاه مس کرمان و مس رفسنجان را دارد، به‌عنوان دستیار فرزاد حسین‌خانی در مس کرمان مشغول به‌کار شد. او البته انگار مدرک حرفه‌ای مربیگری هم دارد و جزو مدرسان رسمی فدراسیون فوتبال هم هست.

قول وزیر به استقلالی‌ها
وزیر ورزش و جوانان که دیروز برای استقبال از آخرین گروه کاروان ورزشی ایران در پارالمپیک به فرودگاه امام خمینی رفته بود، دقایقی در محاصره هواداران معترض استقلال قرار گرفت که خواهان رفتن مددی و سروسامان گرفتن وضعیت این باشگاه بودند. حمید سجادی دقایقی با این هواداران صحبت کرد و به آنها وعده حل مشکلات را داد: «گوش به شایعات نکنید. نگران هم نباشید. صبرکنید، تغییرات مدیریتی انجام می‌شود.» بله تغییرات که قبلا زیاد انجام شده و قطعا باز هم انجام می‌شود. اما نکته اینجاست که هواداران نگران هستند باز هم مثل گذشته یک مدیر ناموفق برود و یکی نالایق‌تر از او سر جایش بنشیند. آیا در این باره هم می‌توان قولی از وزیر جدید ورزش گرفت یا همچنان قرار است شاهد رفت‌وآمدِ ناکارآمدها باشیم؟

این خبر را به اشتراک بگذارید