• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 17 شهریور 1400
کد مطلب : 139916
+
-

زیر یک خم/ حسن یزدانی متاهل می‌شود

محسن محمود  صفری- خبرنگار

حسن یزدانی قهرمان جهان و المپیک ایران که چندی پیش توانست در بازی‌های المپیک دومین مدال المپیک خود را به‌دست آورد، بلافاصله پس از مسابقات المپیک به اردوی تیم ملی آمد تا خود را برای حضور در مسابقات جهانی نروژ آماده کند. پنجشنبه هفته گذشته پژمان درستکار اردوی تیم ملی را به‌مدت 4 روز تعطیل کرد و قرار بود تمام ملی‌پوشان دوشنبه 15شهریور‌ماه مجددا در اردو حاضر شوند که حسن یزدانی ستاره این روزهای کشتی ایران غیبت داشت! یزدانی در تجلیل رئیس مجلس شورای اسلامی از مدال‌آوران هم غایب بود همین مسئله سبب شد تا پیگیری‌ها برای این غیبت عجیب یزدانی شروع شود. یزدانی کشتی‌گیر منظمی است که هیچ‌گاه اردو را ترک نمی‌کند و تا به حال تأخیر در حضور در اردو نداشته چه برسد به غیبت! همین مسئله حساسیت رسانه‌ها را بیشتر کرد تا سرانجام با پیگیری‌های همشهری مشخص شد حسن یزدانی در تدارک ازدواجش است و او به‌زودی به جرگه متاهلین خواهد پیوست.

 انتخابی قطره‌ای محمد بنا
محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی که این روزها به دلیل برگزار نکردن مسابقه انتخابی زیر تیغ منتقدان است روز گذشته یک مسابقه انتخابی را برای شاگردانش برگزار کرد. در این دیدار سجاد عباس پور با کسب 2 پیروزی مقابل امیررضا ده بزرگی به‌عنوان ملی‌پوش وزن ۵۵ کیلوگرم ایران در رقابت‌های جهانی نروژ انتخاب شد. بنا از 10وزن حاضر در مسابقات جهانی برای 2 وزن مسابقه انتخابی گذاشته درحالی‌که در کشتی آزاد مسابقه انتخابی در 6 وزن برگزار شد. این تفاوت در انتخاب‌ها برای برخی از اهالی کشتی خوشایند نیست ولی بنا صراحتا اعلام کرده برای انتخاب ملی‌پوشان سبک و سیاق خودش را دارد.

انصراف سوریان
حمید سوریان نایب‌رئیس فدراسیون کشتی از حضور در انتخابات هیأت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی، انصرافش را اعلام کرد. در حالی این خبر روز گذشته رسانه‌ای شد که حمید سوریان و فدراسیون کشتی واکنشی نسبت به این خبر نداشتند و به‌نظر فدراسیون با این انصراف موافقت کرده است. هرچند دلیلی برای انصراف اعلام نشده ولی به‌نظر عدم‌حمایت کافی از سوریان در انتخابات و شانس کم او برای رأی آوردن دلیل این انصراف بوده است. انتخابات اتحادیه جهانی حدود 2‌ماه دیگر همزمان با مسابقات امیدهای جهان برگزار
خواهد شد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :