• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 17 شهریور 1400
کد مطلب : 139928
+
-

آماربازی


02
رشید مظاهری که طی یکی دو روز گذشته بالاخره به کشمکش با استقلال پایان داد و از این تیم جدا شد، براساس آمار و نمرات متریکا دومین گلر برتر فصل گذشته بوده است. بهترین دروازه‌‌بان فصل گذشته یعنی پیام نیازمند نیز بلافاصله بعد از پایان لیگ برتر لژیونر شده و سپاهان را ترک کرده بود. به این ترتیب حالا هر دو گلر برتر لیگ بیستم تیم‌های خود را تغییر داده‌اند و بعید نیست دومی جای اولی را در سپاهان بگیرد. رشید مظاهری در فصل گذشته ۱۹بازی برای استقلال انجام داد و ۹کلین‌شیت داشت. او در طول ۱۷۱۰دقیقه بازی فقط 2 اشتباه داشت که کمترین میزان اشتباه در بین ۱۰گلر برتر لیگ بوده است. درصد مهارهای رشید هم 82.4درصد بوده که دومین رکورد برتر فصل گذشته است. 

03
حامد لک سومین دروازه‌بان برتر فصل گذشته بود و در میان گلرهایی که در تیم خودشان مانده‌اند صاحب بالاترین رتبه در جدول دروازه‌بان‌هاست. حامد در نخستین فصل حضورش در پرسپولیس فقط یک بازی را به‌دلیل 4اخطاره شدن از دست داد و در 29بازی لیگ برای سرخپوشان به میدان رفت. او در این 29بازی 17بار کلین‌شیت کرد و در این زمینه رکورددار لیگ بیستم شد. او البته با 10اشتباه در طول فصل، بیشترین اشتباه را در بین 4دروازه‌بان برتر فصل گذشته داشت. حامد با مهار 76.9درصد شوت‌هایی که به دروازه‌اش زده شد (چهارمین رکورد برتر فصل) در هر بازی به‌طور میانگین0.6گل خورد (سومین رکورد برتر) و درنهایت به امتیاز فنی 7.03رسید. فقط پیام نیازمند (7.08) و رشید مظاهری (7.04) امتیازی بهتر از او داشتند.

04
از جمع دروازه‌بان‌های برتر فصل گذشته 4نفر تیم‌های خود را تغییر داده‌اند و در فصل جدید پیراهن تیم دیگری را بر تن می‌کنند. در میان 6گلر برتر فصل گذشته فقط حامد لک (پرسپولیس) و محمدرضا اخباری (تراکتور) در تیم‌های خودشان باقی مانده‌اند و 4نفر دیگر یعنی نیازمند، مظاهری، پورحمیدی و فلاح‌زاده تیم‌های سابق خود را ترک کرده‌اند. جالب اینکه یک نفر از این جمع علاوه بر تیمش، لیگ برتر را هم ترک کرده و روانه لیگ‌یک شده است! حامد فلاح‌زاده که فصل نسبتا موفقی را در نفت آبادان سپری کرد و در رتبه ششم جدول دروازه‌بان‌ها قرار گرفت، در نقل‌وانتقالات تابستانی از آبادان به لرستان رفته تا فصل بعد با تیم خیبر خرم‌آباد در لیگ‌یک بازی کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید