• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 17 شهریور 1400
کد مطلب : 139925
+
-

زخم‌زن کاری

درباره فوتبالیستی که با دیوار هم دعوا دارد

زخم‌زن کاری


آخرین مسافر استقلالی پرواز دوبی، یک فوتبالیست منحصربه‌فرد است. بازیکنی که تصمیم گرفته قله‌های جدیدی را در دنیای فوتبال فتح کند و به جای وقت تلف کردن برای رکوردهای فنی، نامش را به یک دلیل متفاوت در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برساند. محمد دانشگر تا همین حالا هم توانسته تلاش بسیار خوبی در زمینه شکستن رکورد اخراج از یک باشگاه داشته باشد. او این فصل به رکورد «فسخ قرارداد» هم حمله‌ور شده و در یک پنجره نقل و انتقالات، دو بار قراردادش را با آبی‌ها فسخ کرده است. محمد البته در نهایت به دوبی سفر کرده تا در اردوی تیم شرکت کند. جدایی دانشگر هرگز یک زخم کاری برای استقلال نیست. زخم کاری واقعی این است که فوتبالیستی در این سطح، اینچنین یک باشگاه را معطل خودش کند.
 
   رفت و برگشت با استرا
حساسیت خاص استراماچونی روی نظم تمرین‌ها، برای بازیکنی مثل محمد دانشگر خوشحال‌کننده نبود. او که عادت داشت در جلسه‌های تمرینی به‌سرعت از کوره در برود و با هم‌تیمی‌ها درگیرشود، در دوران مربیگری مرد ایتالیایی در استقلال، دو بار از تیم کنار گذاشته شد. دانشگر به لحاظ فنی در تیم استراماچونی عملکرد خوبی داشت اما رفتارهای نه چندان حرفه‌ای او جایگاهش در تیم را تحت‌تأثیر قرار داد. این مدافع با کمی آرامش بیشتر، به‌راحتی می‌توانست پیشرفت کند و پیراهن تیم ملی را به‌دست بیاورد. توانایی بازی در چند پست، به او کمک می‌کرد تا به‌مرور زمان به مهره محبوب هوادارها تبدیل شود. با وجود این حتی درخشش در دیدارهای حساس و گلزنی‌های لحظه‌آخری، کمک نکرد تا این بازیکن ثبات خاصی در ترکیب استقلال داشته باشد.
 
   یک خط از مختارنامه
دانشگر در دو فصل گذشته، پای ثابت جلسات کمیته انصباطی استقلال بوده است. او حتی بیشتر از جلسات فنی تیمش، به این کمیته دعوت شده تا پاسخگوی رفتار و عملکردش باشد. ماجرای درگیری او با وریا غفوری در تمرین‌ها، موجب شد فرهاد هم راه استراماچونی را برود و او را از تیم کنار بگذارد. او که زمانی هواداران استقلال را در صفحه اینستاگرامش «کوفی» خطاب کرده بود تا نشان بدهد که هر دوازده بازپخش مختارنامه را دیده، با وساطت اطرافیان فرهاد به تیم برگشت و دوباره برای همین کوفی‌ها به میدان رفت. فصل گذشته هم ماجرای درگیر شدن با فرشید اسماعیلی، باعث شد او از تیم کنار برود و جالب اینکه باز هم فرهاد مجیدی بعد از مدتی دستور بازگشت او را صادر کرد. تعداد اخراج‌های دانشگر به‌مرور زمان حتی از تعداد بازی‌های او برای این باشگاه بیشتر شده است.
 
   فسخ توافق فسخ
فقط مدیران استقلال می‌توانند در فاصله 24ساعت بعد از «فسخ یک‌طرفه» قرارداد یک بازیکن، دوباره با او تمدید کنند. اگر همه‌‌چیز نرمال بوده، پس اصلا چرا دانشگر به سراغ فسخ رفته و اگر مشکلی وجود داشته، پس حتما استقلال طبق معمول به ‌ساز بازیکنش رقصیده و با همه شرایط او کنار آمده است. ظاهرا این خاصیت فصل نقل و انتقالات است که همه‌‌چیز را تغییر می‌دهد. همان بازیکنی که تا یک‌ماه قبل برای بازگشت به تیم به این و آن رو می‌انداخت، حالا برای تیم شرط هم می‌گذارد و هر روز تهدید به فسخ قرارداد می‌کند. قراردادها هم در استقلال آنقدر بی‌اعتبار هستند که بازیکن هر وقت بخواهد، می‌تواند زیر میز بکوبد و همه‌‌چیز را زیر سؤال ببرد.
 
   تنها در دوبی 
با تمام این تفاسیر، دانشگر فعلا به اردوی امارات استقلال ملحق شده و جالب اینکه تنها دفاع وسط تیم است. محمدحسین مرادمند تصمیم گرفته با تیم سفر نکند، عارف غلامی در مصدومیت به سر می‌برد، سیاوش یزدانی و عارف آقاسی هم در اردوی تیم ملی هستند. حالا دانشگر تنها مدافع استقلال در اردوی دیدار حساس با الهلال عربستان است. بازیکنی که اصلا بعید نیست صبح روز بازی هم قراردادش را با این تیم فسخ کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید