• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 8 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13988
+
-

بارش‌های بهاری ادامه دارد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور از بارش باران در اکثر مناطق خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: با ادامه فعالیت سامانه بارشی، بارش‌ها امروز در نیمه غربی کشور ادامه می‌یابد و در مناطق مرکزی و زاگرس مرکزی شدت قابل ملاحظه‌ای دارد.
بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد به مناطقی از جنوب نیز گسترش می‌یابد. فردا نیز برای بیشتر استان‌های کشور به جز سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر، باران پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران هم گفت: آسمان امروز پایتخت ابری در بعضی ساعات‌با رگبار باران، وزش باد و در بعدازظهر با رعدوبرق همراه است. آسمان تهران فرداهم ابری، گاهی رعدوبرق همراه با وزش باد است.



بارش تگرگ و وقوع سیلاب

سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای با توجه به‌شدت بارش‌ها طی دیروز و امروزدر مرکز و نیمه غربی کشور، نسبت به وقوع تگرگ در برخی استان‌ها هشدار داد.

این سازمان برای استان‌های کرمانشاه، ایلام، نیمه شمالی و شرقی خوزستان، نیمه غربی کردستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری در روز جاری رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی و اعلام کرد: جنوب همدان، نیمه شمالی بوشهر، غرب مرکزی، شرق و نیمه جنوبی اصفهان، غرب فارس، قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی، جنوب و غرب آذربایجان غربی، جنوب و مرکز اردبیل هم وضعیت مشابهی را تجربه می‌کنند.

آنطور که در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است، به سبب شدت بارش در برخی مناطق استان‌های یادشده وقوع سیلاب، آبگرفتگی مسیل‌ها و رودخانه‌ها و احتمال بارش تگرگ وجود دارد ؛ بنابراین توصیه می‌شود با تمهیدات لازم از خسارات احتمالی پیشگیری شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید