• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 16 شهریور 1400
کد مطلب : 139871
+
-

روی خط خبر / شفاف‌سازی‌ در دستگاه قضایی


رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه دشمن از اینکه احساس می‌کند امروز یک انسجام و همکاری بین مجموعه‌های نظام به‌وجود آمده ناراحت است، گفت: دشمن از خدمت‌رسانی به مردم نیز عصبانی است چراکه هرچه روند خدمت‌رسانی تسهیل شده و افزایش یابد، ترفندهای دشمن بیشتر کارایی خود را از دست می‌دهد. به گزارش میزان، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در شورای‌عالی قوه قضاییه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در جهت احصای مشکلات مردم و تدوین راهکارهای رفع این مشکلات ظرف یک‌ماه گذشته تصریح کرد: برخی راهکارها زود جواب می‌دهد اما برخی زمانبر است ولی مهم این است که مردم بدانند که رویکرد دستگاه قضا کم‌کردن هرچه سریع‌تر مشکلات آنهاست. رئیس قوه قضاییه گفت: برخی مسائل و روندها در دستگاه قضایی شفاف‌تر و موانع کار کمتر شده و دادگستری‌ها و شوراهای حل اختلاف تلاش می‌کنند کار مردم در سریع‌ترین زمان ممکن و با حفظ کرامت ارباب‌رجوع انجام شود.

  دیدار رئیس سازمان اطلاعات سپاه با خطیب 
 دیروز رئیس سازمان اطلاعات سپاه به همراه تعدادی از معاونان با وزیر اطلاعات و رئیس شورای هماهنگی اطلاعات در وزارت اطلاعات دیدار و گفت‌وگو کردند. به گزارش ایرنا، حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه در این دیدار، بر لزوم توسعه و تعمیق همکاری‌ها و هم‌افزایی‌های اطلاعاتی تأکید کرده و اظهار امیدواری کرد این همکاری‌ها در دوره‌ جدید توسعه یابد. اسماعیل خطیب هم با تشکر از اقدامات سازمان اطلاعات سپاه پاسداران اعلام کرد که سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات دو نهاد برخاسته از انقلاب اسلامی هستند و قطعا با همکاری، هماهنگی، هم‌افزایی و وحدت رویه، در راستای افزایش اقتدار و امنیت ملی تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا تلاش خواهند کرد.

  صالحی به فرهنگستان علوم رفت
رضا داوری اردکانی با صدور حکمی علی‌‌اکبر صالحی، رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی را به سمت معاون پژوهشی و قائم‌مقام فرهنگستان علوم منصوب کرد. به گزارش ایرنا، در حکم داوری اردکانی آمده است: نظر به اینکه در شرایط کنونی، فرهنگستان علوم برای ادای وظیفه مهم علمی خود نیاز به مدیری توانا و آشنا با شرایط پیشرفت علم و پژوهش در کشور دارد تا بتواند با همکاری گروه‌های علمی و اعضای دانشمندش به وظایف مقرر در اساسنامه عمل کند، جنابعالی که علم جامع و تدبیر و دارای تجارب و سوابق درخشان علمی، مدیریتی و سیاسی هستید و مخصوصاً از امکان‌های کشور و نیاز به توسعه و پیشرفت مناسب‌تر علم و پژوهش آگاه‌اید به سمت معاون پژوهشی و قائم‌مقام رئیس فرهنگستان علوم منصوب می‌شوید. صالحی پیش از این معاون رئیس‌جمهور و رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی ایران بین ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ بود.

  مشکل دولت از نگاه همسر رئیس‌جمهور
جمیله علم‌الهدی در نشست «گفتمان دولت سیزدهم، عدالت و عقلانیت» گفت: چالش اصلی دولت سیزدهم در رویکرد عدالت‌خواهانه فسادگریزی و تامین معیشت   است. علم‌الهدی افزود: رأی مردم در انتخابات رأی به اخلاق، عدالت و فسادگریزی بود. برخی هم در انتخابات شک کرده بودند که آیا کسانی که به صحنه آمده‌اند می‌توانند حاکم حکیم عادل باشند یا نه؟ درواقع آنها دنبال عدالت و اخلاق بودند و می‌خواستند راستی‌آزمایی کنند. به گزارش ایرنا، وی گفت: یکی دیگر از چالش‌های دولت سیزدهم این است که هم باید به آزادیخواهی و هم عدالت‌خواهی پاسخ دهد. دولت دنبال توزیع عادلانه فرصت‌هاست اما سیستم‌هایی که می‌خواهند این هدف را دنبال کنند، از عدالت دور هستند. اکنون باید جریان تحولی در دانشگاه‌ها جدی‌تر وارد شود اما نبودظرفیت‌های لازم برای برپایی عدالت، پرخاشگری سیاسی را بیشتر می‌کند که همین پرخاشگری سیاسی یکی دیگر از چالش‌های دولت است و می‌تواند برای دولت بن‌بست ایجاد کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید