• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 16 شهریور 1400
کد مطلب : 139843
+
-

نکته بازی/ گروگان‌گیری در برزیل، خودکشی در تهران



اینکه چند مرد مسلح به زمین فوتبال بروند و در جریان یک مسابقه، مشغول اسکورت 4 فوتبالیست به طرف رختکن شوند، آنقدر عجیب است که می‌تواند در صدر ماجراهای غیرمنتظره سال فوتبال دنیا قرار بگیرد. با این حال اصرار برزیلی‌ها به اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا، جالب توجه به‌نظر می‌رسد. پروتکل‌هایی که در فوتبال ایران حتی برای یک دقیقه هم جدی گرفته نشده‌اند. سازمان لیگ حتی روی اجرای همان دستورالعمل‌های بهداشتی نیم‌بند هم اصرار چندانی به خرج نمی‌دهد. تصور کنید که اگر در 14 روز گذشته در انگلیس بوده باشید، نمی‌توانید به برزیل بروید اما این اجازه را دارید که در تعطیلات به هر کشور دلخواهی سفر کنید و بدون هیچ مشکلی به فوتبال ایران برگردید و حتی در جلسه تمرینی تیم‌تان هم شرکت کنید!

گودبای‌پارتی جعفر

فعالیت جعفر سمیعی در سمت مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس، به پایان رسیده است. جدایی او، اولین تغییر کلانی است که در دوران روی کار آمدن دولت جدید در پرسپولیس اعمال می‌شود. ظاهرا گزینه مدنظر وزیر سابق ورزش، قرار نیست در این دوره هم مرد اول سکان مدیریت سرخ‌ها باشد. نکته کلیدی در مورد این تغییر، زمان رقم‌خوردن آن است. اینکه در فاصله حدود یک هفته با مسابقه در برابر استقلال تاجیکستان، یک تغییر مدیریتی در پرسپولیس ایجاد شود، چندان خوشایند نیست. همه نفرات این تیم در شرایط فعلی به آرامش فکری نیاز دارند اما این تغییر در بدترین زمان ممکن اتفاق ‌افتاد. با توجه به ماجراهای عجیب تراکتور و شرایط خاص استقلال، به نظر می‌رسد نمایندگان ایرانی لیگ قهرمانان آسیا حتی بیشتر از رقبای عربی در تلاش برای حذف خودشان از این جام هستند.

همه‌کاره و هیچ‌کاره

علی منصوریان به مردم «خونگرم» آبادان وعده خبرهای خوبی را داده است اما بعید به نظر می‌رسد که مردم خونگرم این شهر، از خبر مربیگری علیمنصور در تیم‌شان چندان خوشحال باشند. نکته عجیب اینجاست که منصوریان در هر صورت و با هر نتیجه‌ای در تیم قبلی، به صورت قطعی سرمربی یک تیم دیگر در لیگ برتر خواهد شد. اگر خبر توصیه بالادستی‌ها برای مربیگری او درست باشد، آن‌وقت به نظر می‌رسد این مربی به‌خوبی راه تیم‌گرفتن در فوتبال ایران را پیدا کرده است. جالب اینکه تیم‌های او پله به پله در جدول رده‌بندی لیگ برتر پایین‌تر می‌روند. منصوریان بعد از اخراج هفته پنجم در تراکتور، یک تجربه ناموفق در اراک داشت، با این حال، حالا پیشنهاد برای او روی میز است؛ پیشنهادی که حداقل هواداران این باشگاه را اصلا به وجد نیاورده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید