• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 16 شهریور 1400
کد مطلب : 139842
+
-

آماربازی


05
در جمع بازیکنان حال حاضر تیم‌ملی، سردار آزمون رکورددار بازی در مقابل عراق است. گلزن اول تیم‌ملی که در بازی با سوریه محروم بود امشب دوباره در خط حمله تیم ملی قرار می‌گیرد و این ششمین تقابل او با عراقی‌ها در لباس تیم ملی خواهد بود. سردار در 5بازی قبلی‌اش مقابل عراق به 2برد، 2مساوی و یک باخت رسیده است. ایران و عراق از سال2015تا‌کنون 5بار به مصاف هم رفته‌اند و سردار تنها بازیکنی است که در تمامی این 5بازی حضور داشته است. قبل از این 5مسابقه 2 تیم 4سال با هم روبه‌رو نشده بودند و برای رسیدن به ششمین بازی باید تا سال2011عقب برویم. جالب اینکه در بازی سال2011کریم انصاری‌فر حضور داشته اما بعد از آن فقط یک‌بار دیگر مقابل عراق بازی کرده و تعداد بازی‌هایش از 2فراتر نرفته است.

02
اما کریم انصاری‌فر اگرچه تعداد بازی‌هایش زیاد نیست اما در عوض صاحب رکورد صد درصد پیروزی مقابل عراقی‌هاست. در میان بازیکنانی که بیش از یک‌بار مقابل عراق بازی کرده‌اند، فقط کریم است که رکورد صددرصد پیروزی را مقابل عراقی‌ها دارد. او سال2011در جام ملت‌های آسیا و در مسابقه‌ای که ایران با گل‌های مبعلی و رضایی از عراق برد، به‌عنوان بازیکن ذخیره جانشین محمد غلامی شد. 4سال بعد در بازی دوستانه ایران-عراق در کشور استرالیا نیز کریم از ابتدا در ترکیب بود و ایران با تک‌گل سردار آزمون پیروز شد. بعد از انصاری‌فر که 2بازی و 2برد مقابل عراق دارد، صادق محرمی، شجاع، قلی‌زاده، عزت‌اللهی و قائدی با یک بازی و یک برد قرار دارند.

03
سردار آزمون با زدن 3گل رکورددار گلزنی به عراق در بین بازیکنان فعلی تیم ملی است. در 5تقابل اخیر 2 تیم ایران و عراق که سردار در آنها بازی کرده، ایرانی‌ها جمعا 6گل به حریف زده‌اند که نیمی از این 6گل را سردار به ثمر رسانده است. 3گل دیگر هم به نام مرتضی پورعلی‌گنجی، رضا قوچان‌نژاد و احمد نوراللهی ثبت شده است. سردار اگر در بازی امشب هم دروازه عراق را باز کند به رکورد 4گل علی دایی خواهد رسید. علی دایی با زدن 4گل به عراق که در 4بازی متوالی به ثمر رسیده گلزن‌ترین بازیکن تاریخ ایران در مقابل عراقی‌ها بوده است. بعد از او حمید شیرزادگان، حسین کلانی و سردار آزمون با 3گل در رتبه بعدی هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید