• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 15 شهریور 1400
کد مطلب : 139784
+
-

کوتاه از حادثه/ اسرار قتل مبینا در باغ گردو


به‌دنبال پیدا شدن جسد حلق‌آویز شده‌ زنی 15ساله به نام مبینا در یکی از شهرستان‌های استان لرستان و انتشار شایعات مختلف درباره این حادثه، همسر این زن به قتل او و صحنه‌سازی برای فریب پلیس اعتراف کرد.
به گزارش همشهری، هفتم شهریور امسال جسد حلق‌آویز شده زنی به نام مبینا در باغی در بخش سوری شهرستان رومشکان در استان لرستان پیدا شد. در نگاه اول به‌نظر می‌رسید که او خود را از یک درخت گردو حلق‌آویز کرده و به زندگی‌اش پایان داده است، اما در ادامه و با شروع تحقیقات پلیسی، اسرار یک جنایت خانوادگی فاش شد.
مبینا متولد سال 85بود که از حدود 2سال قبل‌تر با پسردایی‌اش که مردی جوان بود، ازدواج کرده و با وی زندگی می‌کرد. مأموران سراغ این مرد جوان رفتند و او مدعی شد که همسرش خودکشی کرده است. وی گفت که با مبینا هیچ مشکلی نداشته و او را دیده بود که به سمت باغ می‌رفته و پس از آن نیز با حلق‌آویز کردن خود، به زندگی‌اش پایان داده است.
ادعاهای این مرد را نزدیکان او و مبینا تأیید می‌کردند و همه مدعی بودند که زن نوجوان خودکشی کرده، اما وقتی جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت، در بررسی‌ها مشخص شد که مبینا قبل از اینکه به دار آویخته شود، خفه شده و به قتل رسیده بود. از سوی دیگر شایعاتی نیز در بین همسایه‌ها مطرح شده بود که از اختلاف شدید خانوادگی بین مبینا و بستگانش حکایت داشت. اختلافاتی که به‌دنبال شایعات بی‌اساس در بین مردم شکل گرفته بود و همه شواهد از این حکایت داشت که زن نوجوان قربانی یک جنایت شده است.
در شرایطی که گمان می‌رفت مبینا قربانی تهمت‌هایی شده که به او نسبت داده شده بود و در قتل او تعدادی از بستگانش از جمله شوهرش شریک بودند، مأموران پلیس تمامی مظنونان را بازداشت کردند. تحقیق از آنها  ادامه داشت تا اینکه شامگاه شنبه فرماندار رومشکان از اعتراف شوهر مقتول به قتل مبینا خبر داد و گفت: در پی وقوع این قتل ۸ نفر مظنون ازجمله برخی اعضای خانواده مقتول دستگیر شدند که پس از اعتراف همسر مقتول به قتل همه افراد بازداشت شده، آزاد شدند.
نعمت اله دستیاری توضیح داد: قاتل هم‌اکنون در بازداشت است و رسیدگی ویژه به این پرونده توسط دادگستری ادامه دارد.

کلاهبردار ماهواره‌ای خارج‌از کشور دستگیر شد
مردی که با تاسیس شرکتی در یکی از کشورهای جنوب شرق آسیا و تبلیغات ماهواره‌‌ای، مردم را فریب داده و به بهانه مهاجرت به اروپا و استرالیا از آنها کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر و به ایران بازگردانده شد.
به گزارش همشهری، صبح دیروز، مأموران اینترپل ایران که با همکاری پلیس یکی از کشورهای جنوب شرق آسیا موفق به دستگیری یک کلاهبردار ایرانی در این کشور شده بودند، پس از دستگیری وی، او را به تهران منتقل کردند. سردار هادی شیرزاد، رئیس پلیس بین‌الملل ناجا گفت: این فرد ۴۰‌ساله به بهانه‌هایی ازجمله اقامت، کاریابی و مهاجرت غیرقانونی به دیگر کشورهای اروپایی و آسیایی میلیاردها تومان به جیب زده بود. به گفته وی،  بیشتر تبلیغات این فرد کلاهبردار از طریق کانال‌های ماهواره‌ای صورت می‌گرفت. 

این خبر را به اشتراک بگذارید