• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 14 شهریور 1400
کد مطلب : 139650
+
-

روی خط خبر / اما و اگرهای برگزاری مراسم اربعین


سیدابراهیم رئیسی دیروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری مراسم اربعین حسینی را منوط به موافقت دولت عراق و اعلام شرایط پذیرش زوار از جانب این کشور دانست و گفت: بدون تردید درصورت موافقت کشور میزبان کسانی می‌توانند به زیارت اربعین مشرف شوند که با تأیید وزارت بهداشت و درمان هر دو دوز واکسن کرونا را زده باشند. به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهور بر اهمیت توجه به واکسیناسیون مهاجرین و مشکوک التابعین  تاکید کرد.

  تماس تلفنی رئیس دفتر سیاسی حماس با وزیر امور خارجه
 اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، ضمن تبریک انتصاب او به سمت وزارت امور خارجه، از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین و مقاومت تقدیر و تشکر کرد. به گزارش ایسنا، وزیر خارجه ایران نیز در این تماس تلفنی ضمن تشکر متقابل و تجلیل از مبارزه و پایداری زنان و مردان فلسطین در مقابله با صهیونیست‌های اشغالگر به‌ویژه مقاومت شجاعانه گروه‌های مقاومت در نبرد سیف‌القدس، بر گزینه مقاومت به‌عنوان تنها راه آزادی فلسطین و پایان اشغال سرزمین فلسطین تأکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته از مبارزات رهایی بخش ملت فلسطین و تشکیل دولت مستقل فلسطین در سراسر سرزمین تاریخی آن به پایتختی بیت المقدس، حمایت می‌کند.

  صدور حکم جلب مهدی هاشمی 
مرکز رسانه قوه قضاییه از صدور حکم جلب مهدی هاشمی به‌دلیل عدم‌بازگشت او از مرخصی به زندان خبر داد. به گزارش میزان، مرکز رسانه قوه قضاییه خبر داد: «در پی اظهارات یکی از نمایندگان مجلس در روزهای اخیر مبنی بر «اعطای مرخصی بدون سقف زمانی» به مهدی هاشمی، به اطلاع می‌رساند هیچ‌گونه مرخصی بی‌وجهی به نامبرده اعطا نشده است و محکوم علیه، طبق قانون برای مدت مشخصی به مرخصی اعزام شده بود، ولی مدتی است در غیبت به سر می‌برد. متأسفانه نامبرده پس از پایان زمان مرخصی، از مراجعت به زندان خودداری و غیبت کرده است؛ اخطار قانونی لازم به وی داده شده و چون به زندان بازنگشته بر همین اساس حکم جلب این محکوم صادر شده است.»  

   تشییع پیکر سرلشکر فیروزآبادی 
 دیروز پیکر سرلشکر فیروزآبادی با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهان ارشد نظامی در ستاد کل نیروهای مسلح تشییع شد. در این مراسم سردار سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا، سرلشکر حسین حسنی سعدی جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا، حجت‌الاسلام علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی و جمعی دیگر از مقامات حضور داشتند. سردار سرلشکر بسیجی فیروزآبادی رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح و مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا جمعه گذشته بر اثر بیماری در ۷۰ سالگی درگذشت.  
 
  واکنش وزارت خارجه به فهرست جدید تحریمی‌‌های واشنگتن 
سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: واشنگتن بداند راهی جز ترک اعتیاد تحریمی خود و استفاده از ادبیات و رفتار محترمانه در قبال تهران ندارد. به گزارش ایسنا، سعید خطیب‌زاده دیروز در واکنش به اقدام خزانه داری آمریکا در قرار دادن نام 4شهروند کشورمان در فهرست تحریم‌های آمریکا به اتهامات موهوم گفت: متأسفانه مقامات فعلی آمریکا مسیر شکست‌خورده دولت قبلی را طی می‌کنند. حامیان و کاسبان تحریم در آمریکا جعبه ابزار تحریمی خود را در اثر مقاومت حداکثری ایران خالی دیده‌اند و این بار با توسل به سناریوهای هالیوودی، تلاش دارند حیات برگرفته از فضای تحریمی را برای خود زنده نگه دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :