• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 13 شهریور 1400
کد مطلب : 139512
+
-

آماربازی


08
با برتری ایران مقابل سوریه، تعداد بردهای متوالی دراگان اسکوچیچ از زمان حضور روی نیمکت تیم‌ملی به 8 رسید تا او با شکستن رکورد فرانک اوفارل به تنهایی صاحب این رکورد ویژه باشد. اسکوچیچ 17مهر99 در نخستین مسابقه‌اش ازبکستان را 2بریک برد و پس از آن به‌ترتیب بوسنی، سوریه، هنگ‌کنگ، بحرین، کامبوج، عراق و دوباره سوریه را شکست داد تا نخستین سرمربی تاریخ ایران باشد که 8مسابقه ابتدایی‌اش را با پیروزی پشت سر می‌گذارد. 47سال قبل، فرانک اوفارل در 7بازی اول خودش همراه با تیم‌ملی ایران توانست پاکستان، برمه، بحرین، مالزی، کره‌جنوبی، عراق و اسرائیل را شکست دهد که هر 7بازی در چارچوب بازی‌های آسیایی1974 تهران بود و ایران به قهرمانی رسید. اوفارل در هشتمین مسابقه که یک بازی دوستانه بود با یک گل مغلوب چکسلواکی سابق شد.

25
تیم ملی ایران در 8 بازی تحت هدایت اسکوچیچ 25گل زده و فقط 2گل دریافت کرده است. سردار آزمون با 5گل بهترین گلزن تیم ملی در دوران اسکوچیچ بوده و بعد از او مهدی طارمی، کاوه رضایی و کریم انصاری‌فر با 3گل زده قرار دارند. جهانبخش و قائدی هم هر کدام 2گل برای تیم اسکوچیچ به ثمر رسانده‌اند. درمجموع 25گل ایران توسط 12بازیکن به ثمر رسیده و البته یکی از گل‌ها هم گل‌به‌خودیِ بازیکن کامبوج بوده است. 2گل خورده ایران را هم بیرانوند و نیازمند خورده‌اند. بیرانوند با 5بازی در دوره اسکوچیچ 4بار کلین‌شیت کرده و امیر عابدزاده هم در هر دو مسابقه‌ای که درون دروازه ایران قرار گرفته کلین‌شیت کرده است. نیازمند فقط یک‌بار در بازی دوستانه با ازبکستان بازی کرد که یک گل خورد و ایران 2بریک پیروز شد.

48
تیم ملی ایران بعد از 48سال توانست در یک بازی رسمی و در تهران مقابل سوریه به پیروزی برسد. 48سال قبل یعنی در سال1973ایران در ورزشگاه امجدیه تهران سوریه را شکست داد و یک هفته بعد در همان ورزشگاه این سوریه بود که با یک گل پیروز شد. بعد از آن دو بازی، تمام مسابقات رسمی این دو تیم در ایران مساوی تمام‌شده است. در مقدماتی جام‌جهانی94 دوتیم در تهران یک-یک شدند، در مقدماتی جام‌جهانی98 تیم محمد مایلی‌کهن مقابل سوریه به تساوی2-2 رسید و در مقدماتی جام ملت‌های 2000جلال طالبی هم در تهران موفق به بردن سوریه نشد. همین اتفاق بعدها برای منصور ابراهیم‌زاده، امیر قلعه‌نویی و کارلوس کی‌روش هم تکرار شد و هیچ‌یک از آنها نتوانستند در تهران بر تیم سوریه غلبه کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید