• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 13 شهریور 1400
کد مطلب : 139506
+
-

نیم موقعیت، یک گل

تیم ملی ایران درحالی‌که فقط 0.57 امید گل داشت، تنها گل گروهA را در روز اول مقدماتی جام‌جهانی زد و با 3 امتیاز به صدر رفت


تیم ملی ایران نخستین بازی‌اش را در گروهA آسیا با برتری یک بر صفر مقابل سوریه به پایان رساند و تنها گلی که در 3بازی اول این گروه زده شد همین تک‌گل علیرضا جهانبخش بود. به این ترتیب در روزی که بازی‌های گروهA برخلاف گروهB کم‌گل از آب در آمدند تیم ایران با همین یک گل تنها تیم 3امتیازی گروه و صدرنشین روز اول مسابقات شد. جالب است بدانید براساس آمارهای گروه متریکا، در بازی ایران و سوریه هم مجموع موقعیت‌های 2 تیم به اندازه ثبت یک گل نبوده اما ایران که امید گلش کمی بیشتر از نیم‌گل بود با خوش‌شانسی به یک گل رسید و بازی را برد.

  برتری محسوس در تمام آیتم‌ها
به گواه آمارهای متریکا، امید گل ایران در بازی پنجشنبه‌شب 0.57و امید گل سوریه در این مسابقه 0.36 بوده است. یعنی مجموع امید گل 2تیم 0.93 بوده اما با همین امید گل اندک، ایران به تنها گل گروهA طی 270دقیقه بازی رسیده است. ایران در 68درصد از زمان بازی صاحب توپ بود و تیم سوریه با تاکتیک‌های دفاعی‌اش فقط در 32درصد از زمان بازی توپ را در اختیار داشت. ملی‌پوشان ایران در این بازی مجموعا 556پاس با دقت 84درصد ردوبدل کردند که آمار خوبی به‌نظر می‌رسد. در مقابل، سوری‌ها فقط 238پاس دادند (تقریبا نصف ایران) و دقت پاس آنها هم 61درصد بود که فاصله زیادی با دقت پاس ایرانی‌ها دارد. سوریه با وجود مالکیت توپ و پاس‌های کمتر تقریبا به اندازه ایران شوت زد اما شوت‌های میزبان دقیق‌تر بودند و در آمار شوت‌های داخل چارچوب، ایران برتری قابل‌ملاحظه‌ای داشت. ایران 8شوت زد که نیمی از آنها داخل چارچوب بودند اما از 7شوت سوریه فقط یک ضربه داخل چارچوب دروازه بیرانوند بود.

  جهانبخش و عزت‌اللهی؛ بهترین‌های ایران
طبق آمارهای متریکا، بهترین بازیکن این بازی همان کسی بود که بازوبند کاپیتانی ایران را بسته بود و تک‌گل مسابقه را هم زد. علیرضا جهانبخش در یکی از روزهای خوب ملی‌اش 3شوت از 4شوت داخل چارچوب ایران را زد، 8نبرد موفق داشت و یک‌بار هم با پاس کلیدی هم‌تیمی‌هایش را در موقعیت خوب قرار دارد. او درمجموع نمره7.78را از متریکا گرفت تا بهترین بازیکن ایران در این میدان باشد. دومین بازیکن برتر ایران در این بازی یک بازیکن جانشین بود که در ترکیب اولیه قرار نداشت. سعید عزت‌اللهی این‌بار نیمکت‌نشین میلاد سرلک شده بود اما مصدومیت سرلک به او فرصت داد تا از دقیقه31 وارد میدان شود و طی یک ساعت بازی، نمره7.54 را از متریکا دریافت کند. با فاصله‌ای ناچیز بعد از سعید، به نام مهدی طارمی می‌رسیم که با پاس گلش به جهانبخش و کسب نمره7.53 سومین بازیکن برتر ایران شد. کنعانی‌زادگان (7.24)، نوراللهی (7.14)، وحید امیری (7.10) و سامان قدوس (7.04) دیگر بازیکنان ایران بودند که نمره بالاتر از 7 گرفتند و از این جمع سامان قدوس بین 2 نیمه تعویض شد تا با چند تغییر در ترکیب تیم ملی وحید امیری یک خط جلوتر بیاید و روند هجومی ایران را تغییر بدهد. ضعیف‌ترین بازیکن ایران در این میدان هم شجاع خلیل‌زاده بود که نمره6.56 را از آنالیزورهای متریکا گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید