• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 13 شهریور 1400
کد مطلب : 139511
+
-

گل‌زن/ 8زن بالاتر از کریس

الهام محمودی-  روزنامه‌نگار

کریس رونالدو در بازی با ایرلند 2گل به ثمر رساند تا تبدیل به تیتر یک رسانه‌ها شود. همه از او به‌عنوان برترین گلزن ملی در تاریخ فوتبال نام برده‌اند اما واقعیت این است که او برترین گلزن تاریخ فوتبال مردان شده است. در لیست اصلی ۸زن بالاتر از او و یک زن کنار او قرار دارند. رونالدو با 2گلی که به ثمر رساند با ۱۱۱گل در کنار الکس مورگان از آمریکا قرار گرفت. در این لیست کریستین سینکلر اسطوره فوتبال کانادا با ۱۸۷گل برترین گلزن تاریخ فوتبال است. حدود 100سال است که زنان هم فوتبال بازی می‌کنند و با وجود امکانات نابرابر باید سهمی برابر در تاریخ فوتبال داشته باشند.

سوپر‌لیگ در راه است
قرعه‌کشی هفدهمین دوره لیگ برتر فوتسال زنان انجام شد و تیم‌ها در 2گروه ۸تیمی با هم مسابقه می‌‌دهند تا در نهایت ۴تیم از هر گروه به دور پلی‌آف صعود می‌کنند. سازمان لیگ در حرکتی تحسین‌برانگیز اقدام به تشکیل سوپر‌لیگ کرده که این لیگ از فصل آینده برگزار می‌شود. این اقدام یک مزیت دارد که دیگر با انصراف تیم‌ها از رویارویی با حریف قدر در سطح اول مسابقات فوتسال مواجه نخواهیم شد. ۸تیمی که این فصل وارد دور نهایی می‌شوند سوپر‌لیگ فصل آینده را تشکیل خواهند  داد.

پیکان وارد می‌شود
باشگاه پیکان با خرید امتیاز تیم رهیاب تهران در این فصل از لیگ برتر فوتسال زنان شرکت خواهد کرد. حضور باشگاه‌های مطرح فوتبال مردان در لیگ زنان بسیار خوشایند است. در فوتبال زنان با تیم‌داری ذوب‌آهن و سپاهان، اصفهانی‌ها پیشرو هستند و سال‌هاست حضور موفقی در لیگ دارند. در فوتسال زنان هم پرسپولیس تهران سال‌ها پیش تیم‌داری می‌کرد اما با وجود کسب نتایج خوب، امتیازش را واگذار کرد. امسال با حضور پیکان و سایپا در فوتسال شاهد حضور 2 باشگاه مطرح تهرانی هستیم. احتمالا تیتر «پیکان چپ کرد» را هم در این فصل به دفعات خواهیم شنید البته شاید تیم برای قهرمانی بسته شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید