• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 11 شهریور 1400
کد مطلب : 139362
+
-

آوایی برای صلح

آوایی برای صلح

جهان به صلح نیاز دارد و با اتفاق‌هایی که در کشور همسایه‌ی ما، افغانستان رخ داده، این نیاز بیش‌تر از پیش خودنمایی می‌کند. به مناسبت سی‌ام شهریورماه (21سپتامبر) یا روز جهانی صلح، می‌توانید به سایت موزه‌ی صلح به نشانی tehranpeacemuseum.org مراجعه و از این موزه به‌صورت مجازی بازدید کنید.
هم‌چنین «آوای صلح»، نام یک مسابقه‌ی نقاشی است که به‌مناسبت فرارسیدن روز جهانی صلح برگزار می‌شود.
کودکان و نوجوانان علاقه‌مند تا گروه سنی ١٤سال، می‌توانند نقاشی‌های خود را با موضوعات اجتماعی «کودک، صلح و هنر» و «دنیایی که من دوست دارم»،  با سبک و تکنیک‌های گوناگون تا بیست ودوم شهریور از طریق پیام‌رسان به شماره‌ی تلفن  ٠٩١١٧٦٦٦٨٢٩ ارسال کنند.
از آثار منتخب در این مسابقه‌ی نقاشی نیز نمایشگاهی به‌صورت آنلاین و مجازی برگزار خواهد شد و هم‌چنین به سه نفر برتر در این نمایشگاه، جوایزی  اهدا می‌شود.
به گزارش روابط‌عمومی این مسابقه، برخی از اهداف برگزاری این مسابقه نقاشی، ایجاد فرهنگ و گسترش صلح و دوستی و هم‌چنین بالا بردن مهارت‌های زندگی، عنوان شده‌‌اند؛ چون تحقق‌بخشیدن به صلح در جوامع، بدون ترویج و نهادینه‌کردن آن، غیر‌ممکن و دست‌نیافتنی خواهد بود.
مسلماً آموزش به کودکان و نوجوانان به‌عنوان شهروندان جهان آینده، می‌تواند راهی برای دست‌یابی به صلح و دنیایی عاری از خشونت باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید