• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 11 شهریور 1400
کد مطلب : 139366
+
-

گاهی رازهایی پشت پرده وجود دارد

گاهی رازهایی پشت پرده وجود دارد

تا حالا بین هم‌کلاسی‌هایتان، کسی بوده که شُرشُر عرق بریزد و توانایی خواندن کلمات را نداشته باشد و هیچ‌کس با او دوست نشود؟ این ویژگی‌های «میسون باتل»، شخصیت اصلی کتاب «حقیقت آن‌طور که میسون باتل گفت» است. لابد فکر می‌کنید زندگی چنین شخصی نباید گزینه‌ی مناسبی برای تبدیل‌شدن به یک داستان باشد، ولی اگر بدانید ماجرای یک قتل وسط است، چه‌طور؟
بنی، تنها دوست میسون، از نردبان خانه‌ی درختی‌ای که با هم ساخته بودند، افتاده و مرده است. پلیس می‌گوید:«یک نفر پله‌ی نردبان را اره کرده و قصد کشتن بنی را داشته است.» این وسط میسون، اولین متهم ماجراست؛ او بارها و بارها به پلیس گفته که وقتی به خانه‌ی درختی رسیده، جسد بنی را پای درخت پیدا کرده است. حالا چندین ماه از این اتفاق گذشته، همه‌ی آدم‌های شهر طوری میسون را نگاه می‌کنند که انگار می‌خواهند بگویند از دیدنش ناراحت‌اند. تا این‌که بالأخره پسری به‌نام کالوین در اتاق مشاوره‌ی مدرسه با میسون دوست می‌شود. و این بهترین اتفاق برای میسون است! آن‌ها سعی می‌کنند پناهگاه جدیدی برای خودشان بسازند. چیزی شبیه به خانه‌ی درختی. اما دوباره اتفاق بدی می‌افتد. این‌بار برای کالوین! آیا واقعاً میسون پشت تمام این ماجراهاست؟
رمان حقیقت آن‌طور که میسون باتل گفت، از آن‌کتاب‌های پرکششی است که به‌معنای واقعی نمی‌توانید آن را زمین بگذارید تا رازش را کشف کنید. «لسلی کاتر»، نویسنده‌ی این کتاب، مهارت زیادی در شخصیت‌پردازی و فضاسازی داستان دارد. تک‌تک شخصیت‌های کتاب آن‌قدر خوب معرفی و نوشته شده‌اند که اگر یک‌روز، اتفاقی آن‌ها را در خیابان ببینید، بدون لحظه‌ای مکث آن‌ها را می‌شناسید. هم‌چنین او بسیار دقیق و با جزئیات توانسته محل زندگی میسون، مدرسه، خانه‌ی همسایه‌ها و رستوران محلی شهر را توصیف کند. کتاب سرشار از توصیفات دقیق و جزئی است اما به‌هیچ‌وجه خواننده را خسته نمی‌کند. البته نقش ترجمه‌ی روان و خواندنی «فرح بهبهانی» را هم نباید در این اتفاق نادیده گرفت.
نویسنده با نوشتن این کتاب می‌خواهد به خواننده بگوید، حقیقت همیشه آن چیزی نیست که به‌ظاهر می‌بینیم؛ گاهی رازهایی پشت پرده است که بالأخره روزی برملا می‌شوند. میسون شاید در ظاهر، پسری دوست‌داشتنی به‌نظر نرسد، اما با خواندن داستان مشخص می‌شود که نباید از روی ظاهر آدم‌ها قضاوت کرد و حتی شخصی مثل میسون می‌تواند یک دوست عالی و یک انسان قابل احترام و دوست‌داشتنی باشد.
این کتاب را انتشارات پیدایش (66970270) با قیمت 65‌هزار تومان منتشر کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید