• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 8 شهریور 1400
کد مطلب : 139114
+
-

روی خط خبر/ محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی شد


سیدابراهیم رئیسی در حکمی محمد اسلامی را به سمت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی منصوب کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، اسلامی که پیش از این وزیر راه و شهرسازی در دولت دوازدهم بود، متولد ۱۳۳۵ در شهر اصفهان و فوق‌لیسانس مهندسی راه و ساختمان است. استانداری مازندران، معاونت امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و مدیرعاملی شرکت صنایع هواپیماسازی ایران از دیگر سوابق اجرایی محمد اسلامی است.
 
  واکنش به یک ادعادرباره  حکم زاکانی 
مشاور وزیر سابق کشور هرگونه ادعا مبنی بر تمایل یا عدم‌تمایل به امضای حکم شهردار تهران از سوی وزیر سابق کشور را رد کرد. روح‌الله جمعه‌ای در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «برخلاف شایعات تا پایان فعالیت عبدالرضا رحمانی‌فضلی در وزارت کشور پروسه قانونی استعلامات برای صدور حکم هیچ‌یک از شهرداران کلانشهرها تمام نشده و به مرحله تصمیم‌گیری برای امضا نرسیده بود. اساسا هرگونه ادعا مبنی بر تمایل یا عدم‌تمایل به امضای حکم شهردار تهران از سوی وزیر سابق کشور صحت ندارد.»

  20مهر؛ نهمین اجلاس مجلس خبرگان 
سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد: نهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری ۲۰مهرماه برگزار خواهد شد. به گزارش فارس، سید احمد خاتمی با اشاره به اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری گفت: نهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در روز سه‌شنبه ۲۰ مهر برگزار خواهد شد. وی با بیان اینکه مراسم تحلیف آیات و حجج اسلام اعرافی، پیش‌نمازی، دانش‌زاده(مؤمن)، سعدی، سعیدی گلپایگانی و مدرسی‌یزدی در این اجلاسیه برگزار خواهد شد، افزود: برنامه دیدار حضوری با رهبر انقلاب نیز برای عصر ۲۰ مهر پیش‌بینی شده است.

  توضیحاتی درباره چگونگی تدوین زیارتنامه بنیانگذار جمهوری اسلامی
مدیرعامل بنیاد باران و از چهره‌های اصلاح‌طلب نزدیک به سیدحسن خمینی، در مورد حواشی ایجاد شده بر سر تدوین زیارتنامه برای بنیانگذار انقلاب گفت: زیارتنامه مربوط به حضرت امام‌خمینی(ره) مربوط به امسال و پارسال و 5سال پیش نیست. حداقل بالغ بر ۲۰ سال از تدوین آن می‌گذرد.
به گزارش مدارا، جواد امام در پاسخ به چگونگی و چرایی شکل‌گیری این زیارتنامه گفت: این زیارتنامه بنا به درخواست تعدادی از علاقه‌مندان عرب زبان و توسط آیت‌الله جوادی‌آملی تهیه و تدوین شده‌است. او افزود: تدوین زیارتنامه‌های این‌چنینی اختصاص به امام خمینی(ره) ندارد و در ایران و در کشورهای مجاور امری مرسوم است و برای بزرگانشان زیارتنامه‌ یا سلام تهیه و تدوین می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید