• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 1 شهریور 1400
کد مطلب : 138452
+
-

جهان/ شنبه فوتبالی از روی آمار

در شنبه فوتبالی اتفاقات زیادی رخ داد و آمار و عددهای بسیاری جابه‌جا شد. این‌ها را بخوانید؛ جالب است، چون به آمار فوتبال بیشتر از آمار اقتصادی می‌توان اعتماد کرد.

  ممفیس وردست فتبرگاس و سانچس
ممفیس اولین گل لالیگایی‌اش را هم برای بارسلونا زد. او به دلیل نمایش ضعیف تیمش اظهار کرد که نمی‌تواند از این گل خوشحال باشد چون بارسا در تساوی یک-یک با بیلبائو جوری بازی کرد که همه یاد مسی افتادند. ممفیس دیپای حالا پس از سسک فابرگاس و الکسیس سانچس به سومین بازیکن بارسلونا تبدیل شد که در هر دو بازی اول خود روی گل‌های تیمش تاثیر مستقیم دارد؛یک گل و یک پاس گل.

  بارسای بی‌دفاع
پیکه مصدوم و اریک گارسیا اخراج شدند تا رونالد کومان برای هفته سوم 2 مدافع اصلی‌اش را در اختیار نداشته باشد. در 13بازی آخری که پیکه در لالیگا برای بارسا به میدان رفته، 6بار آن پیش از پایان مسابقه زمین را ترک کرده که دقیقا برابر است با 111مسابقه پیش از آن.

  جوان‌ترین بعد از مسی
یوسف دمیر جوان‌ترین غیراسپانیایی بارسلونا بعد از مسی در این تیم لقب گرفت. او در بازی با اتلتیک با ۱۸ سال و ۸۰ روز سن به این رکورد رسید ولی از رکورد 17سال‌و114روز مسی عبور نکرد. دمیر اتریشی است و خرید او از راپیدوین 10 میلیون یورو خرج روی دست باشگاه گذاشته است.

  هاکان شبیه زلاتان
هاکان چالهان‌اوغلو هم که به میلان خیانت کرده و به اینتر رفته، در اولین بازی‌اش با پیراهن جدید درخشید و یک گل زیبا به ثمر رساند و یک پاس‌گل هم داد تا در کنار ژکو 2 تازه‌واردی باشند که نقش اصلی را در برد 4 بر صفر مقابل جنوا به عهده داشته‌اند. او پس از 15سال به اولین بازیکنی تبدیل شد که در نخستین بازی‌اش برای تیم جدید در سری‌آ هم گل می‌زند و هم پاس‌گل می‌دهد. آخرین بار زلاتان ایبراهیموویچ در سال2006 با پیراهن اینتر مقابل فیورنتینا چنین عملکردی از خود بر جای گذاشته بود.

  رکورد خرید جدید
ادین ژکو که مورینیو او را نخواست، در اولین بازی‌اش برای اینتر نمایشی عالی داشت و موفق شد یک گل بزند و یک پاس‌گل بدهد. این دویستمین بازی او در سری‌آ بود. او از سال2015 به این‌طرف در 200بازی  ۸۶ گل و 40پاس‌گل به نام خودش ثبت کرده است. در جریان پیروزی 4 بر صفر برابر جنوا، ۳ بازیکن اینتر موفق به ثبت گل و پاس‌گل شدند؛ ژکو، چالهان‌اوغلو و ویدال. اینتر در هر ۷ بازی اخیر برابر جنوا، با نتیجه مجموع 25 بر صفر به پیروزی رسیده است.

  بهترین مدافع بازیساز
الکساندر ترنت-آرنولد که یک مدافع راست است، شاید کلیدی‌ترین مهره هجومی لیورپول باشد. از ابتدای فصل ۲۰۱9-2018 به این‌سو تنها کوین دی‌بروین که هافبک بازیساز و گاهی مهاجم کاذب تیم منچستر سیتی است، پاس‌گل‌های بیشتری ثبت کرده. آرنولد با 33پاس‌گل تنها یکی از آمار دی‌بروین کم دارد. اندی رابرتسون، دوقلوی آرنولد در دفاع چپ لیورپول هم با 30پاس‌گل در این مقطع زمانی سومین رکورد را در اختیار گرفته است. تعداد پاس‌گل‌های آرنولد از ابتدای فصل قبل اکنون 8 مورد بوده که بیش از هر مدافع دیگری است.

  عبور مانه از نیستلروی
سادیو مانه هم با گلزنی به برنلی در پیروزی 2 بر صفر مقابل این تیم تعداد گل‌هایش را با پیراهن لیورپول به عدد 96 رساند و از رکورد 95گل نیستلروی عبور کرد.

  بدون باخت با ویرجیل
با بازگشت ویرجیل فان‌دایک، جو گومز و ماتیپ از بند مصدومیت، وضعیت دفاعی لیورپول کاملا بهبود یافته. از 4سال پیش که ویرجیل به آنفیلد رفته، لیورپول هرگز در دیدارهای خانگی بازنده نبوده؛  ۴۸ بازی،  ۴۳ برد،  ۵ تساوی،  ۲۳ کلین‌شیت. تنها لی شارپ، مدافع چپ اسبق منچستر یونایتد آمار بهتری نسبت به او دارد که در 59بازی پیاپی خانگی تیمش متحمل شکست نشده بود.

  منظم مثل برنلی
در حالی که مد شده بازیکنان شماره‌های عجیب بردارند، برنلی در بازی با لیورپول سنتی رفتار کرد و همه بازیکنان حاضر در ترکیب اولیه این تیم شماره‌های یک تا 11 را بر تن داشتند. اولین و آخرین‌بار چارلتون در هفته دوم فصل 99-1998 بود که در بازی با ساوتهمپتون چنین رویه‌ای در پیش گرفته بود.

  ساعت خوشبختی
گواردیولا پس از 2 شکست اول فصل مقابل لستر و تاتنهام دوباره روند بردهای 5گله‌اش را آغاز کرد. بازی پریروز سیتی مقابل نوریچ که ساعت18:30 برگزار شد، مثل تمام 4بازی قبلی این تیم در همین ساعت و همین روز هفته به سود سیتیزن‌ها به پایان رسید؛ ۹ گل زده و بدون گل خورده.
گواردیولا در دیدارهایی که در این ساعت و شنبه‌ها برگزار شده میانگین 7/2 امتیاز در هر بازی را به دست آورده است؛ ۳۱ بازی، ۲۸ برد،  ۳ مساوی، یک‌باخت. این بیست‌وسومین برد پپ با اختلاف حداقل 5گل در لیگ برتر بود که 47درصد همه بردهای ممکن با اختلاف 5گل به بالا در مقطع حضور گواردیولا روی نیمکت سیتی محسوب می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید