• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 1 شهریور 1400
کد مطلب : 138453
+
-

عملیات ۲+۴ در استقلال

در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته، با حضور پررنگ فرهاد مجیدی، علاوه بر تمدید قرارداد یزدانی و رضاوند، زبیر نیک‌نفس، امیرحسین حسین‌زاده، عارف آقاسی و علیرضا رضایی هم پیراهن آبی پوشیدند. دیروز گفته شد مذاکرات برای جذب اشکان دژاگه و رضا قوچان‌نژاد هم استارت خورده است

عملیات ۲+۴ در استقلال


باشگاه استقلال که در 10روز اول نقل‌وانتقالات کاملا بی‌سروصدا پیش می‌رفت و حتی یک خرید رسمی هم انجام نداده بود، از شنبه‌شب این هفته ناگهان دست‌به‌کار شد و یک 24ساعت شلوغ و پرخبر را پشت سر گذاشت. شنبه‌شب اولین خریدهای استقلال با عقد قرارداد حسین‌زاده و نیک‌نفس رقم خورد و صبح یکشنبه این خریدها با سرعت و شدت بیشتری ادامه یافت تا آبی‌ها عقب‌ماندگی خود را در بازار نقل‌وانتقالات به‌نوعی جبران کنند.

   اولین خرید؛ 20ساله از سایپا
امیرحسین حسین‌زاده بازیکن جوان سایپا اولین خرید استقلال در پنجره تابستانی1400 بود که شنبه‌شب قراردادش را با آبی‌ها رسمی کرد. این بازیکن 20ساله فصل قبل در 9بازی به‌عنوان هافبک تهاجمی، در 2بازی به‌عنوان هافبک چپ و 2بازی هم به شکل تعویضی برای سایپا بازی کرد. حسین‌زاده در این 792دقیقه‌ای که بازی کرد، گل نزد ولی 13مرتبه با پاس کلیدی موقعیت ساخت که حاصل آن ثبت 2 پاس‌گل برای او بود. حسین‌زاده از بازیکنان تکنیکی سایپا بود که بخش زیادی از فصل گذشته را به دلیل مصدومیت از دست داد. به گواه آمارهای متریکا او در دریبل موفق (میانگین 0.9) و شوت (میانگین 2.3) هم عملکرد قابل قبولی داشت.

   دومین خرید؛ هافبک دفاعی تیم نکونام
اما دومین بازیکنی که یکشنبه‌شب با استقلال قرارداد امضا کرد زبیر نیک‌نفس هافبک دفاعی فولاد خوزستان بود. نیک‌نفس ۲۸ساله فصل قبل در 12مسابقه بازیکن اصلی فولاد بود و 11بار هم به‌عنوان یار تعویضی به زمین رفت. او در دقت پاس و تکل موفق (توپ‌گیری) بین بازیکنان فولاد رتبه دوم را داشت، ضمن اینکه 2گل زد و یک پاس‌گل هم داد. نیک‌نفس فصل گذشته نمره 6.97 را از متریکا دریافت کرد و با این نمره جزو 6 بازیکن برتر تیمش بود. در مقام مقایسه بد نیست بدانید در همین پست هافبک دفاعی مسعود ریگی فصل گذشته 27بازی برای استقلال انجام داد و با کسب نمره7.15 سومین بازیکن برتر آبی‌ها و بیست‌وهفتمین بازیکن برتر لیگ بود. گفته می‌شود احتمال سپاهانی شدن ریگی بالاست و استقلال به همین دلیل نیک‌نفس را برای جانشینی او جذب کرده است.

    رشید می‌ماند یا حسینی؟
اما بعد از 2 خرید شنبه، از صبح یکشنبه هم دوباره حضور بازیکنان متعدد در باشگاه استقلال و مذاکره برای جذب یا تمدید قرارداد با این بازیکنان آغاز شد. در حالی که مدیرعامل استقلال و فرهاد مجیدی بعد از بازگشت از سفر امارات در باشگاه حاضر بودند، ساعتی قبل از ظهر آرش رضاوند اولین بازیکنی بود که در باشگاه حاضر شد و خیلی سریع برای تمدید قراردادش با استقلال به توافق رسید. پیش از این شنیده می‌شد رضاوند پیشنهاد خوبی از فولاد دارد اما او تمدید کرد و در استقلال ماندنی شد. نفر بعدی حسین پورحمیدی بود که فصل گذشته به‌طور قرضی در آلومینیوم بازی کرد و دیروز برای تعیین تکلیفش به باشگاه استقلال رفته بود. پورحمیدی بعد از خروج از باشگاه استقلال به خبرنگاران گفت فصل آینده قطعا در تراکتور خواهد بود. بلافاصله بعد از پورحمیدی، 2 دروازه‌بان دیگر برای مذاکره وارد باشگاه شدند. ابتدا رشید مظاهری به ملاقات مدیرعامل و سرمربی رفت اما مذاکرات او به نتیجه نهایی نرسید تا رشید همچنان بلاتکلیف باشد. او البته در هنگام خروج از باشگاه امیدوارانه درباره ماندن در استقلال حرف زد اما همه می‌دانند که این دروازه‌بان هنوز مطالباتش را دریافت نکرده و سپاهان هم به‌طور جدی خواهان اوست. دروازه‌بان بعدی علیرضا رضایی دروازه‌بان جوان پیکان بود که به‌شکلی غیرمنتظره وارد باشگاه استقلال شد و یک ساعت بعد هم قراردادی 2ساله با این تیم امضا کرد. با جذب این دروازه‌بان، احتمال می‌رود استقلال از بین مظاهری و حسینی فقط با یک نفر تمدید قرارداد خواهد کرد تا رضایی هم گلر ذخیره تیم در فصل آینده باشد.

   آقاسی آمد، دانشگر نرفت، یزدانی تمدید کرد
اما بعد از خرید یک دروازه‌بان جوان، خرید بعدی آبی‌ها یک مدافع بود که او هم مانند زبیر نیک‌نفس از فولاد خوزستان می‌آمد. عارف آقاسی مدافع میانی فولاد که سابقه بازی در تیم ملی امید و دعوت به تیم ملی بزرگسالان را در کارنامه دارد خرید بعدی آبی‌پوشان بود. آقاسی فصل گذشته 19بازی برای فولاد انجام داد و به میانگین امتیاز6.70 از سایت متریکا رسید. او جانشین عارف غلامی مصدوم شده که فصل گذشته نمره6.85 را از متریکا دریافت کرده و پایین‌تر از دیگر مدافعان میانی استقلال یعنی یزدانی و مرادمند قرار گرفته بود. جالب اینکه درست در لحظه ورود عارف آقاسی به باشگاه استقلال محمد دانشگر در حال خروج از دفتر باشگاه بود و برخوردش با خبرنگاران نشان می‌داد نتیجه خوبی از مذاکره با مدیران استقلال نگرفته است. بعد از رفتن دانشگر گفته شد او با حضور در سازمان لیگ برای فسخ قراردادش با استقلال اقدام کرده و به‌دنبال حضور در تیم دیگری است. اما این مدافع عصر دیروز بار دیگر به باشگاه برگشت و در مصاحبه‌ای تاکید کرد در استقلال می‌ماند و از جمع آبی‌پوشان جدا نمی‌شود. جالب اینکه لحظاتی بعد سازمان لیگ اعلام کرد دانشگر قراردادش با استقلال را فسخ کرده و برای ماندن باید قرارداد جدید امضا کند. سیاوش یزدانی هم که شنیده می‌شد احتمال رفتنش بیشتر از ماندنش شده، عصر دیروز قراردادش را برای 2‌فصل دیگر با آبی‌ها تمدید کرد تا شاید پرونده مدافع وسط‌های استقلال برای فصل آینده بسته شود.

   مهاجم 22ساله، جانشین شیخ
اما پنجمین بازیکنی که به استقلال پیوست محمدرضا آزادی بود که نام او هم در رسانه‌ها مطرح نبود و کسی نمی‌دانست باشگاه استقلال در حال مذاکره با اوست. آزادی 22ساله است و به‌عنوان مهاجم ثابت در تیم ملی امید ایران طی 11بازی 6گل به ثمر رسانده است. 
او 3سال برای تراکتور بازی کرده و طی 50بازی در لیگ برتر، 7بازی در جام‌حذفی و 3بازی در لیگ قهرمانان آسیا 5گل برای تراکتور زده است. این مهاجم آخرین بازی‌اش برای تراکتور را در فینال جام‌حذفی سال گذشته مقابل استقلال انجام داد و بعد از قهرمانی در آن جام با خداحافظی از تراکتور به لیگ یونان رفت. آزادی حالا بعد از یک فصل بازی در پانتولیکوس یونان (11بازی، بدون گل زده) به ایران برگشته و به‌عنوان سهمیه زیر 23سال به استقلال پیوسته است. 
آزادی که به گفته خودش با آبی‌ها قرارداد سفید امضا کرده پنجمین خرید استقلال طی 24ساعت است. 5بازیکنی که در 5خط مختلف (دروازه‌بان، مدافع، هافبک دفاعی، هافبک تهاجمی و مهاجم) جذب استقلال شده‌اند. البته باشگاه استقلال هنوز جذب این بازیکن را به صورت رسمی اعلام نکرده است.

   مذاکره با اشکان و گوچی
فرهاد مجیدی پس از تمدید قرارداد یزدانی محل باشگاه استقلال را ترک کرد تا در ظاهر پرونده نقل‌و‌انتقالات استقلال در عصر یکشنبه بسته شود. جالب اینکه لحظاتی بعد برخی از منابع خبری مدعی شدند مجیدی در یکی از هتل‌های تهران با مدیربرنامه‌های اشکان دژاگه و رضا قوچان‌نژاد وارد مذاکره شده تا مقدمات حضور آنها در استقلال را فراهم کند. مجیدی که به نظر می‌رسد نفر اول نقل‌و‌انتقالات استقلال است و توافقات ابتدایی را با بازیکنان انجام می‌دهد، براساس شنیده‌ها روی لوسیانو پریرا یا همان شیمبا هم نظر دارد. جالب اینکه این اخبار عصر دیروز از سوی استقلالی‌ها نه تایید و نه تکذیب شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید