• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 1 شهریور 1400
کد مطلب : 138441
+
-

خبرهای کوتاه/ صید کوسه‌ماهی در تمام سال ممنوع است


مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: صید کوسه‌ماهی در تمام ماه‌های سال ممنوع است و صیادانی که این آبزی را به‌صورت هدفمند یا ضمنی صید کنند، متخلف محسوب می‌شوند. علی‌بازدار، به ایسنا گفت: صیادان متخلف ضمن توقیف صید و شناور با محرومیت‌های طولانی‌مدت مواجه و به محاکم قضایی معرفی خواهند شد. وی از صیادان خواست ضمن پرهیز از به‌کارگیری ابزاری که به صید هدفمند این آبزی منجر می‌شود، حتی در صورت مواجهه با صید ضمنی کوسه‌ماهی نیز نسبت به رهاسازی اقدام کنند. کوسه‌ماهی به‌دلیل قیمت زیاد باله و گوشت در سال‌های اخیر با صید انبوه مواجه شده و در فهرست گونه‌های در معرض انقراض قرار گرفته است.

  بارش باران تا اواسط هفته در برخی از نقاط کشور وجود دارد
سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز و فردا برای برخی نقاط استان‌های مازندران، گیلان، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، شرق فارس، ارتفاعات در استان‌های قزوین، سمنان، البرز و تهران به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و رگبار و گاهی وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. به گزارش این سازمان، روز چهارشنبه نیز شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، برخی نقاط اردبیل، گیلان، مازندران، هرمزگان و جنوب کرمان با بارش پراکنده و وزش باد شدید مواجه می‌شوند. این شرایط پنجشنبه هم در ارتفاعات مازندران ادامه می‌یابد. براساس این اعلام، امروز و فردا شهر اهواز با بالاترین دمای ۴۶ و ۴۵درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۲۹ و ۳۰درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.‌

  ‌پاییز، گرم و کم‌بارش است
رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با اشاره به بارش‌های ناچیز در کشور طی دو‌ماه نخست تابستان، از وقوع پاییز نسبتا گرم و کم‌بارش خبر داد. به گزارش سازمان هواشناسی، احد وظیفه گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون دمای کشور حدود 1.1درجه بیش از حد نرمال بوده؛ این در حالی است که در‌ ماه جولای امسال (تیر-مرداد) که گرم‌ترین‌ماه جولای زمین نیز لقب گرفت، دمای کره زمین 0.9درجه از میانگین قرن اخیر بالاتر بود. بنابراین افزایش دمای کشور نیز متاثر از افزایش دمای متوسط زمین است. وی درباره ‌پیش‌بینی بارندگی طی ماه‌های آینده گفت: ‌پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد بارش‌های ‌پاییز امسال به‌طور نسبی کمتر از نرمال خواهد بود و ایران و خاورمیانه در انتظار پاییز کم‌بارش است. همچنین آنومالی دمایی یا بالاتر از میانگین بودن دما در ‌پاییز نیز در محدوده یک‌درجه ‌سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید