• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 31 مرداد 1400
کد مطلب : 138364
+
-

عزاداری خالصانه؛ رعایت مومنانه

مراسم عزاداری ایام محرم برای دومین سال پیاپی در حسینیه امام خمینی ره بدون حضور جمعیت برگزار شد

رهبری
عزاداری خالصانه؛ رعایت مومنانه


مراسم عزاداری شب شهادت سیدالساجدین حضرت امام علی‌بن‌الحسین علیه‌السلام -جمعه‌شب- در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری، در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین عالی در سخنانی، حفظ دینداری و در امان ماندن از لغزش را در گرو عبودیت خدا دانست و افزود: بهترین دعای فردی، دعا برای عاقبت‌به‌خیری است و برای نیل به این توفیق، انسان باید در هر موقعیت، وظیفه دینی خود را به‌درستی تشخیص دهد و با تسلیم محض در برابر اوامر الهی و بدون پیروی از امیال و هوی و هوس‌ها عمل کند.
حجت‌الاسلام عالی با اشاره به شرایط منحط و پراختناق جامعه پس از واقعه کربلا و در دوره حکومت امویان، گفت: در آن شرایط سخت، حضرت امام سجاد علیه‌السلام، بازپروری اخلاقی جامعه به‌وسیله دعاهای پُرمضمون، کادرسازی و تربیت یاران و شاگردان، و زنده نگه‌داشتن پیام‌های کربلا و نهضت حضرت اباعبدالله علیه‌السلام را در دستور کار قرار دادند. همچنین در این مراسم، حجت‌الاسلام شحیطاط به مقتل‌خوانی و ذکر مصیبت پرداخت.
امسال همچون سال گذشته به علت شیوع بیماری و تأکید رهبر انقلاب به رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا، مراسم مطابق سال گذشته بدون حضور جمعیت و تنها با حضور یک سخنران و مداح برگزار شد. این مراسم به‌مدت 6شب از شب هفتم تا شب دوازدهم محرم‌الحرام (یکشنبه ۲۴مرداد تا جمعه ۲۹مرداد) برگزار و مشروح برنامه‌های سخنرانی و عزاداری هر شب از رسانه ملی پخش شد. حجت‌الاسلام والمسلمین سعدی، حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی و حجت‌الاسلام والمسلمین میرهاشم حسینی سخنرانان دیگرشب‌های این مراسم بودند و مداحانی چون میثم مطیعی، سعید حدادیان، محمود کریمی و محمدرضا طاهری نیز در شب‌های گذشته در حسینیه امام‌خمینی و در محضر رهبر معظم انقلاب مرثیه‌سرایی کردند.

پویشی برای عزاداری خالصانه 
 همزمان با آغاز مراسم عزاداری پایگاه اطلاع‌رسانی  KHAMENEI.IR براساس تأکیدات مکرر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در هیئت‌های عزاداری در شرایط کرونا به‌خصوص به مؤمنین که فرمودند «مردم مؤمن و مسجدی ما بیشتر از دیگران به قواعد عمل می‌کنند»، از کاربران دعوت کرد تا تصاویر خود از رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جلسات عزاداری را در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ عزاداری خالصانه، رعایت مومنانه منتشر کنند.
رهبر معظم انقلاب بیستم مرداد‌ماه با توجه به وضعیت فعلی شیوع کرونا در کشور، در پیامی تلویزیونی خطاب به برگزار‌کنندگان و مردم شرکت‌کننده در مراسم عزاداری محرم تأکید کردند: «البته این مجالس مایه برکت است، مایه رحمت الهی است، مایه توجه برکات الهی به کشور و ملت است؛ ما به این مجالس احتیاج داریم، این مجالس باید باشد منتها با کمال دقت و شدت بایستی این شیوه‌نامه‌ها مراعات بشود؛ یعنی واقعاً هم مسئولانی که مجالس را ترتیب می‌دهند، هم آقایان منبری‌ها و وعاظ یا مداحانی که مجلس را اداره می‌کنند، هم آحاد مردمی که در این مجالس شرکت می‌کنند، بایستی ملاحظه‌ کنند تا با دقت شیوه‌نامه‌ها رعایت بشود، فاصله‌ها رعایت بشود. نگذارند که این مجالس خدای ناکرده وسیله شیوع بشود تا مخالفان و دشمنان بتوانند این مجالس را طعن کنند و بگویند مجالس حسینی موجب شیوع شد؛ نباید بگذارید چنین اتفاقی بیفتد.»

انتصاب امیر دریادار ایرانی به فرماندهی نیروی دریایی ارتش
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در حکمی امیر دریادار شهرام ایرانی را به فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.
متن حکم فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
امیر دریادار دوم شهرام ایرانی

نظر به تعهد و حسن سوابق و پیشنهاد فرمانده کل ارتش، شما را با اعطای درجه دریاداری به سمت فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم. اهتمام جدی و شایسته در بهره‌برداری از ظرفیت‌های نیرو و ارتش و نیروهای مسلح و کشور برای پیشبرد جهادی و انقلابی آن نیرو، ارتقای توان و آمادگی همه‌جانبه بر پایه رشد و تعالی سرمایه انسانی مورد انتظار است. از تلاش‌های مؤثر امیردریادار حسین خانزادی در این مسئولیت، تشکر می‌کنم. توفیق همگان را از پروردگار بزرگ خواستارم.

تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام‌ فقیه ایمانی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین در پیامی درگذشت عالم فرزانه حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین آقای حاج‌آقا کمال فقیه ایمانی را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرّحمن الرّحیم
درگذشت عالم فرزانه جناب حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین آقای حاج‌آقا کمال فقیه ایمانی رضوان‌الله‌علیه را به علمای اعلام و جامعه روحانیت و عموم مردم عزیز اصفهان، به‌ویژه خاندان مکرم و فرزندان گرامی و نیز به ارادتمندان بی‌شمار آن روحانی جلیل‌القدر تسلیت عرض می‌کنم.
ایشان نمونه بارزی از مجاهدت فرهنگی و حضور مردمی و فعالیت اجتماعی علمای دینی را در آن شهر جهاد و مقاومت در منظر همگان قرار داده و در طول سالیان متمادی، خدمات ارزشمندی در نشر معارف اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی ارائه نمودند. از خداوند متعال رحمت و مغفرت برای آن عالم بزرگوار مسئلت می‌کنم.

این خبر را به اشتراک بگذارید