• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 24 مرداد 1400
کد مطلب : 138292
+
-

اولین پایگاه اطلاع‌رسانی محافل مذهبی برنامه‌های متنوعی برای محرم مجازی امسال تدارک دیده است

مجازی هیئت بروید

مجازی هیئت بروید

نخستین پایگاه اطلاع‌رسانی محافل مذهبی هم با نام عقیق، برنامه‌های متنوعی را برای برگزاری یک محرم مجازی پرشور تدارک دیده تا حالا که کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی بر جنبه‌های مختلف زندگی همه ما تأثیر گذاشته، بتوانیم از برکت عزاداری برای سالار شهیدان(ع)، به شیوه تازه‌ای بهره‌مند شویم. این برنامه‌های متنوع در بسترهای مختلف مجازی برای عاشقان روضه امام حسین(ع) در دسترس هستند.

   عزاداری زنده در هیئت‌های مجازی
پایگاه عقیق برای اینکه عزاداران و هیئتی‌ها از محرم و برنامه‌های معنوی آن محروم نشوند، تمهیدات ویژه‌ای درنظر گرفته است. بیش از هزار هیئت در سراسر کشور، از طریق این پایگاه برنامه‌های خود را به‌صورت زنده در اختیار عاشقان اباعبدالله(ع) قرار داده‌اند. به این ترتیب همه ایرانیان می‌توانند در خانه به محتواهای مذهبی، سخنرانی‌ها، روضه‌خوانی و عزاداری‌هایی که در هیئت‌های مختلف ارائه می‌شود، دسترسی داشته باشند. یکی دیگر از تمهیداتی که عقیق برای برگزاری زنده مراسم هیئت‌ها در فضای مجازی درنظر گرفته، اختصاص 30هزار گیگ اینترنت رایگان به هیئت‌هاست که این کار با مشارکت همراه اول ممکن شده است. در 2شب ابتدایی‌ماه محرم امسال، بیش از 4میلیون بازدید مراسم هیئت‌های مذهبی در مجموع تماشای آنلاین و آفلاین پلت‌فرم‌های روبیکا و آی‌گپ با مشارکت عقیق ثبت شده است.

   هم‌نوا با رادیو عقیق
رسانه عقیق برای اینکه این گروه از هموطنان از برکات معنوی عزاداری بی‌بهره نمانند، بستر «رادیو عقیق» را به برنامه‌های خود اضافه کرده است. در رادیو عقیق می‌توانید به محتوای صوتی همه مجالس عزاداری امام حسین(ع) به‌صورت کاملا رایگان دسترسی پیدا کنید.

   تکیه در قاب تلویزیون
سایت عقیق هر شب حوالی ساعت12، با برنامه «تکیه» به خانه‌های عزاداران و عاشقان امام حسین(ع) می‌آید. در این برنامه 80دقیقه‌ای که هرشب به‌صورت زنده از شبکه افق پخش می‌شود، بخش‌های متنوعی مانند سخنرانی، نوحه‌خوانی، مرثیه‌خوانی و آیتم‌های مختلف مذهبی روی آنتن رسانه ملی می‌رود. یکی از بخش‌های این برنامه که موردتوجه مخاطبان قرار گرفته، شعرخوانی شاعران عاشورایی مانند صابر خراسانی، شاعر آیینی کشورمان است.

   نسل به نسل در پناه حسین(ع)
ربات «نسل حسینی» یکی از برنامه‌های متنوع است که تا به حال بیش از 30هزار تصویر پروفایل برای کاربران فضای مجازی ساخته است. این ربات این امکان را برای کاربران فضای مجازی فراهم کرده که تصاویر پروفایل خود را به شعار امسال هیئت‌های مذهبی مزین کنند. «ما نسل به نسل در پناهت هستیم»، به‌عنوان شعار محوری محرم1400 روی تصویر پروفایل کاربران فضای مجازی قرار می‌گیرد. وب‌سایت نسل حسینی یا ربات تلگرامی آن، راه دسترسی به این امکان است. در روزهای دهه اول محرم1400، 150هزار کاربر فضای مجازی از طریق سامانه عقیق، تصویر پروفایل عاشورایی به‌صورت رایگان دریافت کرده‌اند.

  زیر آسمان روضه
یکی از خلاقیت‌هایی که پایگاه عقیق برای برگزاری پرشور عزاداری در محرم امسال به خرج داده، راه‌اندازی هیئت سیار است که با عنوان «زیر آسمان روضه» فعالیت می‌کند. در قالب این برنامه، خودروهای سیار برای اهالی محله‌ها، کتیبه، پرچم و دستگاه‌های صوتی ارسال می‌کنند و مداحان با برپایی یک مجلس کوچک در فضای باز محله، برای اهالی یک کوچه و همسایه‌ها نوحه و روضه می‌خوانند. اهالی هر محله یا کوچه در تهران که تمایل دارند از این امکان بهره‌مند شوند، می‌توانند با شماره تلفن 09372514944تماس بگیرند و درخواست خود را مطرح کنند تا «زیر آسمان روضه» مهمان محله آنها شود.

   هرروز، یک نماهنگ عاشورایی
ساخت نماهنگ‌های مذهبی، یکی از این برنامه‌های متنوع است. دسترسی به این نماهنگ‌ها هم در سایت عقیق و هم در صفحات این پایگاه در شبکه‌های اجتماعی ممکن شده است. برای هر روز از‌ماه محرم نماهنگ ویژه‌ مناسب همان روز ساخته شده و در این نماهنگ‌ها، از مداح‌های شناخته‌شده‌ای مانند عبدالرضا هلالی، حسین سیب‌سرخی، محمدحسین حدادیان، محمد فصولی و... دعوت شده تا با نوحه‌خوانی و روضه‌خوانی، در تولید این محتوای فرهنگی هنری عاشورایی همراه شوند. همه اخبار، اطلاعات و برنامه‌های مذهبی هیئت‌ها و مجالس روضه هم از طریق پایگاه عقیق اطلاع‌رسانی می‌شود.

   هیئت کجا برویم؟
برنامه هیئت‌های سراسر کشور در سایت عقیق و اپلیکیشن هیئت‌یاب عقیق اعلام شده است. شرط اصلی که امسال هیئت‌های مذهبی برای برگزاری عزاداری ملزم به رعایت آن شده‌اند، اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی است. پایگاه عقیق به شما کمک می‌کند به فهرست هیئت‌هایی که این پروتکل‌ها را به‌طور دقیق و کامل رعایت می‌کنند، دسترسی پیدا کنید. جزئیات برنامه‌های این هیئت‌ها هم به وسیله سامانه طریق قابل دسترسی است. برای بهره‌مندی از این امکان در سایت پایگاه عقیق به بخش
«هیئت کجا برویم؟»مراجعه کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید