• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 24 مرداد 1400
کد مطلب : 138223
+
-

آماربازی


1.6
به‌نظر شما تکنیکی‌ترین بازیکن لیگ برتر ایران در فصل گذشته چه‌کسی بوده است؟ منظور، کسی است که بیشترین دریبل موفق را در بازی‌ها داشته است. مهدی قائدی؟ سروش رفیعی؟ مهدی ترابی؟ نه. از این 3نفر فقط یکی در جمع 4دریبل‌زن برتر فصل گذشته قرار دارد که تازه او هم نفر اول نیست. آمارهای سایت متریکا نشان می‌دهد فرشاد محمدی‌مهر مدافع ذوب‌آهن و مهدی تیکدری‌نژاد مدافع-هافبک تراکتور که از قضا هر دو در سمت راست بازی می‌کنند دریبل‌زن‌ترین بازیکنان لیگ بیستم بوده‌اند. تیکدری‌نژاد در نقل‌وانتقالات به گل‌گهر پیوسته و محمدی‌مهر هم مشتریان زیادی دارد.این دو نفر به‌طور میانگین در هر بازی 1.6دریبل موفق داشته‌اند و بعد از آنها سروش رفیعی (سپاهان) و محمد بلبلی (نفت مسجدسلیمان) در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

2.5
مهدی ترابی اگرچه در آمار دریبل‌های موفق از رقبایش عقب افتاده، اما در عوض در ارسال پاس‌های کلیدی بهترین آمار را به جا گذاشته تا خلاق‌ترین بازیکن این فصل لقب بگیرد. گوش چپ خلاق پرسپولیس که در ابتدای فصل راهی لیگ قطر شده بود از نیم‌فصل به جمع سرخپوشان برگشت و تا پایان فصل به‌طور میانگین در هر بازی 2/5بار یارانش را با پاس‌های کلیدی در موقعیت گلزنی قرار داد. بعد از او بهترین آمار پاس‌های کلیدی متعلق به 2سپاهانی و یک پرسپولیسی دیگر است. سروش رفیعی، امید عالیشاه و احسان حاج‌صفی 3بازیکنی هستند که در فصل گذشته به میانگین 2.3پاس کلیدی در هر بازی رسیده‌اند و بعد از ترابی مشترکا در رتبه دوم قرار گرفته‌اند.

3.8
و اما آمار بیشترین شوت به سمت دروازه حریفان، متعلق به کدام‌یک از مهاجمان لیگ بیستم است؟ آنالیزهای سایت متریکا نشان می‌دهد در این بخش نیز یک پرسپولیسی بالاتر از سایر بازیکنان ایستاده و بهترین آمار متعلق به اوست. فصل گذشته در پرسپولیس بیشترین گل را احمد نوراللهی (10گل) زد و بعد از او مهدی عبدی با 9گل بهترین گلزن تیمش بود. اما همین عبدی تعداد شوت‌هایش در هر بازی بیشتر از نوراللهی و بیشتر از هر بازیکن دیگری در لیگ بیستم بود. مهاجم جوان پرسپولیس با 3.8شوت در هر بازی رکورددار این بخش شد و بعد از او امین قاسمی‌نژاد (پدیده) با 3.4شوت و مهدی قائدی (استقلال) و پیمان بابایی (ماشین‌سازی و تراکتور) با 3.2شوت در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید