• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 23 مرداد 1400
کد مطلب : 138146
+
-

کوتاه از حادثه/ نجات 481پناهجوی افغان در کوه‌های لارستان


481پناهجوی افغان که از ترس طالبان خانه و کاشانه‌شان را رها کرده و به شکل غیرقانونی وارد کشورمان شده‌اند درحالی‌که در کوه‌های لارستان سرگردان بودند و در یک قدمی مرگ قرار داشتند توسط پلیس نجات پیدا کردند.
به‌گزارش همشهری، همزمان با ادامه جنگ و ناامنی در بخش‌هایی از افغانستان شمار زیادی از اتباع این کشور از ترس طالبان با رها کردن خانه‌های‌شان به ایران پناه می‌آورند. این افراد با کمک قاچاقچیان انسان تلاش می‌کنند خود را به شهرهای مرکزی کشور برسانند اما قاچاقچیان اغلب آنها را رها کرده و سرنوشت تلخی را برای‌شان رقم می‌زنند. درست مثل 481پناهجویی که چند روز قبل در کوه‌های سخت گذر لارستان تا یک قدمی مرگ پیش رفتند اما پلیس توانست آنها را نجات دهد.
سردار رهام‌ بخش‌حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس در این‌باره گفت:‌ مأموران انتظامی لارستان از طریق گزارش‌های مردمی مطلع شدند تعداد زیادی اتباع بیگانه به‌صورت خانوادگی وارد ایران شده‌اند و افراد سودجو و کلاهبردار آنان را در کوه‌های اطراف لارستان رها کرده‌اند. مأموران انتظامی در قالب 8گروه به‌صورت پیاده و همچنین به وسیله یک فروند بالگرد متعلق به اورژانس به کوه‌های صعب‌‎العبور لارستان اعزام شدند و پس از ساعت‌ها جست‌وجو ۴۸۱نفر از آنها را که در کوه‌های اطراف لارستان سردرگم بودند و به‌دلیل نداشتن آب و غذا و گرمای بیش از حد هوا احتمال مرگ‌ومیر آنان وجود داشت پیدا کردند.
حبیبی با بیان اینکه مأموران انتظامی به‌دلیل رعایت حقوق شهروندی پس از ساماندهی در مکانی مناسب امکانات اولیه را در اختیار این افراد پناهنده قرار دادند، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و اقدامات قانونی از طریق دستگاه قضایی انجام شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید