• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
شنبه 23 مرداد 1400
کد مطلب : 138133
+
-

علیرضا دوباره جهانبخش شد

جهانبخش در بازی‌ اروپایی فاینورد، 2 گل در 42 دقیقه زد و پس از آن مصدوم شد، مصدومیتی که جدی به نظر نمی‌رسد

علیرضا دوباره جهانبخش شد


دور سوم مرحله مقدماتی لیگ کنفرانس اروپا که امسال نخستین فصل آن برگزار می‌شود، حاوی یک خبر خوب و یک خبر بد برای ایرانی‌ها بود. خبر خوب اینکه علیرضا جهانبخش نخستین و دومین گلش را در پیروزی 3 بر صفر مقابل لوتسرن با پیراهن فاینورد ثبت کرد و خبر بد؛ در دقیقه42 مصدوم شد و از بازی بیرون رفت. این تازه‌ترین آسیب‌دیدگی وینگر ایرانی سابق برایتون است. خودش گفته مصدومیتش چندان جدی نیست و آرنه اسلوت، سرمربی فاینورد هم دلیل این آسیب‌دیدگی را در بازی‌نکردن این بازیکن در 2سال گذشته دانسته و از هواداران خواسته به او فرصت بدهند. آخرین مصدومیت جهانبخش برمی‌گشت به قوزک پایش که اوایل سال میلادی، 40روز او را از فوتبال دور کرد. پیش از آن 4 مصدومیت همسترینگ و 2 کشیدگی عضله پرتکرارترین آسیب‌دیدگی‌های این بازیکن بودند. جهانبخش درباره مصدومیتش گفته: «آسیب‌دیدگی‌ام جدی نیست. بعد از گل دوم نمی‌خواستم بیشتر ریسک کنم. کارم به پایان رسیده بود و آرامش داشتم. نمی‌خواهم هیچ مسابقه‌ای را در فاینورد به‌دلیل آسیب‌دیدگی از دست بدهم.»
در لحظه‌ای که او مصدوم و مشخص شد قرار است از زمین بیرون برود، هواداران فاینورد گلزن جدید تیم‌شان را تشویق کردند و در میان تماشاگران پرچم ایران هم دیده شد. او حالا به‌اندازه تمام دوران حضورش در برایتون و لیگ برتر برای فاینورد گل زده است. این نخستین گل باشگاهی جهانبخش بعد از 10ماه و 20روز بود. آخرین‌بار در جام حذفی انگلیس به پرستون‌نورث گل زده بود و یک هفته قبل‌تر از آن هم در همین جام به پورتس‌موث. این سومین گل اروپایی علیرضا جهانبخش محسوب می‌شد. او یک‌بار هم زمانی که در آلکمار بازی می‌کرد، در لیگ اروپا به لیون گل زده بود که آن بازی را تیم هلندی 4 بر یک باخت.
خبر دیگری هم درباره این بازیکن ایرانی در سایتی انگلیسی منتشر شده که مبلغ انتقال او از برایتون به فاینورد را نه 5میلیون پوندی که در رسانه‌ها اعلام شده و درواقع یک میلیون پوند تخمین زده. او در سال2018 با 17میلیون پوند از آلکمار به برایتون رفته و گران‌ترین خرید تاریخ این باشگاه شده بود. اگر این خبر صحت داشته باشد برایتون جدا از پرداخت حقوق سالانه به جهانبخش، حدود 16میلیون پوند بر سر این انتقال زیان دیده.

این خبر را به اشتراک بگذارید