• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 23 مرداد 1400
کد مطلب : 138123
+
-

آلکنو: اشتباه کردم درخواست فدراسیون را پذیرفتم

سرمربی سابق تیم ملی والیبال در یک نشست خبری آنلاین با رسانه‌های ایرانی گفت‌وگو کرد اما تعداد زیادی از خبرنگاران این نشست را تحریم کردند

آلکنو: اشتباه کردم درخواست فدراسیون را پذیرفتم

قرارداد ولادیمیر آلکنو بعد از باز‌ی‌های المپیک2020 با فدراسیون والیبال به پایان رسید و او از توکیو به روسیه رفت. اما آلکنو حاضر شد روز پنجشنبه در یک نشست خبری جوابگوی سؤالات خبرنگاران و منتقدانش باشد؛ نشستی که البته با تحریم خبرنگاران روبه‌رو شد. قرار بود این نشست خبری به شکل آنلاین برگزار شود اما فدراسیون والیبال به جای اینکه نشست را به‌صورت وبینار برگزار کند از خبرنگاران خواست در ساختمان فدراسیون حاضر شوند و از طریق یک سیستم با آلکنو در ارتباط باشند. خبرنگاران به فدراسیون رفتند اما محلی که برای این نشست درنظر گرفته شده بود، گنجایش آنها را نداشت. آنهایی که به رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در روزهای بد کرونایی معترض بودند، محل نشست را ترک کردند و در سالن مجاور تجمع کردند. این خبرنگاران که نشست را تحریم کرده بودند، حاضر نشدند صحبت‌های آلکنو را هم منتشر کنند.
اما سرمربی سابق تیم ملی چه حرف‌هایی داشت که می‌خواست به گوش خبرنگاران برسد؟ در شکست‌های تیم ملی در بازی‌های المپیک و لیگ‌ ملت‌ها، خیلی‌ها آلکنو را مقصر اول معرفی کردند. حمله به او بعد از شکست به ژاپن و حذف از المپیک، در تلویزیون آغاز شد و هنوز ادامه دارد. اما آلکنو گفت فقط یک اشتباه داشته است: «اشتباه من این بود که درخواست فدراسیون را قبول کردم و پذیرفتم ۳۰بازیکن با هم در سالن تمرین کنند. این بزرگ‌ترین ضربه در راه آماده‌سازی تیم بود.» آلکنو پیش از این در توضیح شرایط تیم ملی گفته بود که نمی‌شود از لیمو، رب‌ گوجه‌فرنگی گرفت. او باز هم روی این موضوع تأکید دارد: «وقتی یک بازیکن نمی‌تواند توپ سرویس را از روی تور رد کند، نمی‌تواند مقابل تیم‌های بزرگ بازی کند. در مسابقات همه دیدند چقدر در رد کردن توپ روی تور دچار مشکل شدیم. در پاس‌های دوم هم دچار مشکل شدیم و در سرویس هم مشکل داشتیم.» در طول مسابقات هم نظر کارشناسان این بود که والیبال ایران مشکل پایه‌ای در توپ‌گیری، دریافت و سرویس دارد و با حضور چند ماهه یک مربی درجه‌یک هم مشکلی حل نمی‌شود. با این حال نظر عده‌ای این است که آلکنو با علم به اینکه والیبال ایران با او نتیجه نمی‌گیرد، پیشنهاد فدراسیون را فقط برای پول قبول کرد. آلکنو که پیش از این گفته بود در قبول پیشنهاد ایران تجربه المپیک چهارم برایش اولویت داشته است، این بار هم همین حرف را زد: «انگیزه اصلی من در ایران، حضور در چهارمین المپیک بود. در رابطه با مسائل مالی نیز اگر می‌گفتم پول مهم نیست دروغ گفته بودم. هر مربی مسائل مالی برایش مهم است ولی انگیزه اصلی من حضور در چهارمین المپیک بود.» در بازی ایران و ژاپن، در یک صحنه که آلکنو تایم گرفته بود و در حال صحبت با بازیکنان بود، سعید معروف گوشه‌ای ایستاده بود. برداشت از این صحنه این بود که کاپیتان با آلکنو به مشکل خورده است. آلکنو درباره این صحنه هم توضیح داد: «صحنه‌ای که همه دیدند، قضاوت دوربین‌های تلویزیونی بود. من فکر کردم شاید معروف به سرویس بهداشتی رفته است. فشار بازی بسیار بالا بود، تمام سعی معروف کمک به تیم بود. حالت روحی معروف در رختکن را برای دشمنم هم آرزو نمی‌کنم.» او درباره خداحافظی معروف نظر نداد: «معروف حتما صلاح دیده است که خداحافظی کند. من هم متأسف شدم ولی آینده کاری معروف به‌خودش مربوط است.» آلکنو از مربیان ایرانی به‌خصوص دستیارش محمدرضا تندروان تعریف کرد و گفت که او در آینده مربی بزرگی می‌شود. آلکنو برای سرمربی جدید تیم ملی بهروز عطایی هم آرزوی موفقیت کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید