• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 23 مرداد 1400
کد مطلب : 138115
+
-

غوغای نمایشگرهای تاشو

به سوی آینده
غوغای نمایشگرهای تاشو


روزی که موضوع گوشی‌های هوشمند تاشو مطرح شد، بسیاری تصور می‌کردند که این مهم به این زودی‌ها رنگ حقیقت به‌خود نگیرد. طبیعی بود که باز و بسته‌شدن آنها یکی از اصلی‌ترین پیچیدگی‌های مربوط به تولیدشان به‌حساب می‌آمد؛ خاصه آنکه برخی از نمونه‌های اولیه این گوشی‌ها، به‌هیچ عنوان کارآمد نبودند، اما این روزها، گوشی‌های تاشو در حال باز کردن جای پای خود در دنیا هستند. 
به‌گزارش همشهری، فناوری آنها به‌گونه‌ای است که امکان دارد در آینده‌ای نزدیک، تبلت‌ها کارایی خود را از دست بدهند؛ ضمن اینکه با توسعه فناوری تولید این گوشی‌ها، قیمت آنها نیز روزبه‌روز کاهش خواهد یافت. شاید به جرأت بتوان گفت که گوشی‌های تاشو، سبک زندگی ما را با تغییراتی روبه‌رو خواهند کرد. پنجشنبه اما سامسونگ از 2گوشی تاشوی خود یعنی «گالکسی زد فولد۳» و «گالکسی زد فلیپ۳» رونمایی کرد تا نشان بدهد که به‌شدت پیگیر گسترش و پیشرفت نمایشگرهای تاشوست. استفاده از نمایشگرهای تاشو درصورت پیشرفت می‌تواند حتی به لپ‌تاپ‌ها هم برسد. گالکسی زد فلیپ۳ مانند نسخه زد فلیپ دارای طراحی صدف‌شکلی است که روی محور افقی جمع می‌شود. این گوشی اما با یک نمایشگر بیرونی نظر خیلی‌ها را به‌خودش جلب کرده است. برای نخستین‌بار استاندارد ضد‌آب IPX8 هم به گوشی‌های تاشو آمده و این گوشی می‌تواند در عمق 1.5متری آب به‌مدت ۳۰دقیقه دوام بیاورد. ضدآب کردن نمایشگرهای تاشو یک تحول جدید در این زمینه به‌حساب می‌آید. تا پیش از این به‌خاطر استفاده از لولاهای ویژه برای تا کردن گوشی به‌نظر می‌آمد این کار بسیار سخت یا حتی غیرممکن باشد.
نمایشگرهای تاشو به‌خاطر اینکه همچنان در حال تحقیق و توسعه هستند، هنوز هم فناوری گران‌قیمتی در دنیا به‌حساب می‌آیند، اما برای نخستین‌بار است که یک گوشی تاشو با قیمت زیر ۱۰۰۰دلار به بازار آمده است. این ماجرا نشان می‌دهد که با گسترش تولید نمایشگرهای تاشو به‌احتمال زیاد در آینده نزدیک شاهد کاهش بیشتر قیمت آنها خواهیم بود. گوشی‌های موبایل این روزها پرکاربردترین گجت مردم جهان به‌حساب می‌آیند. خیلی‌ها همه کارهای روزانه ازجمله جلسات کاری‌شان را با گوشی انجام می‌دهند. گوشی‌های تاشو باعث می‌شوند با داشتن اندازه کوچک در حالت بسته مشکل کوچک بودن صفحه نمایش را حل کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :