• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 23 مرداد 1400
کد مطلب : 138110
+
-

خبرهای کوتاه/ جنگل‌های «کوه شره» کهگیلویه همچنان می‌سوزند


آتش‌سوزی در جنگل‌های «کوه شره» کهگیلویه‌و بویراحمد با گذشت 4روز همچنان ادامه دارد. رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه با اعلام این خبر به ایسنا گفت: آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع کوه شره منطقه دشمن زیادی و شیخ هابیل این شهرستان همچنان ادامه دارد. هدایت‌الله آویزش افزود: این آتش‌سوزی از ساعت۱۱ صبح روز سه‌شنبه ۱۹مردادماه۱۴۰۰ اطلاع داده شده و پس از 3مرحله مهار و کنترل، آتش، مجدد شعله‌ور شده و همچنان ادامه دارد. وی با بیان اینکه درخواست اعزام بالگرد داده‌ایم، اظهار کرد: بالگرد در حال اعزام به منطقه است و هم‌اکنون ۲۰نفر نیرو در ورزشگاه دهدشت آماده اعزام هستند. او گفت: شواهد نشان‌دهنده عمدی بودن آتش‌سوزی است. به‌گفته آویزش، طبق برآورد اولیه حدود ۳۵هکتار جنگل و مرتع منطقه در آتش سوخته است.

   ژاپن هشدار امنیتی سفر به ایران را حذف کرد
وزارت خارجه ژاپن با به‌روزرسانی نقشه هشدار برای سفر به کشورها، هشدار و اخطار سفر به ایران را از این نقشه حذف کرد. عباسعلی امامیه، دبیر کنسرسیوم تورهای ورودی کره و ژاپن در انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران با اعلام این خبر به ایسنا، گفت: نقشه امنیتی ایران پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی و واقعه هواپیمای اوکراینی، توسط سفیر پیشین ژاپن در ایران تغییر کرد و در آن شرایط هیچ آژانس گردشگری در ژاپن اجازه برگزاری تور ایران را نداشت و به اتباع ژاپنی نیز هشدار داده شد ایران را سریع ترک کنند.
او افزود: بعد از گذشت یک ماه از آن اقدام، وزارت امور خارجه ژاپن سطح امنیتی ایران را در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۸ به درجه «دو» تغییر داد و نقشه را نارنجی کرد که در آن حالت، به شهروندان ژاپنی توصیه شد از سفر غیرضروری به ایران پرهیز کنند.  دبیر کنسرسیوم تورهای ورودی کره و ژاپن در ادامه گفت: اکنون سطح نقشه امنیتی ایران از «دو» به «یک» رسیده است که در این شرایط، برای سفر اتباع ژاپنی به ایران، هشدار و ملاحظات امنیتی وجود ندارد.

   کرکس را نجات دهید
سخنگوی ستاد مردمی احیای کرکس کوه (سماک) از اداره محیط‌زیست شهرستان نطنز خواست به جای توجیه و فرافکنی، به انجام وظایف قانونی و راهکارهای نجات زیستگاه کرکس کوه بپردازد. محمدابراهیم مسعودی به خبرگزاری مهر گفت: فعالیت بی‌رویه و خلاف قانون معادن در منطقه حفاظت شده کرکس و سایر مناطق در روستاهای کمجان، اوره، طرقرود و شهر نطنز، خسارات جبران ناپذیری به شهرستان نطنز در همه عرصه‌ها به‌ویژه در مقوله محیط‌زیست وارد کرده است. وی افزود: به‌دلیل اهمیت کرکس کوه و نقش استراتژیک آن در محیط‌زیست منطقه فلات مرکزی ایران به‌عنوان دومین منبع آب شیرین در استان اصفهان و در شرایطی که بسیاری از مناطق و استان‌های کشور با بحران جدی آب و مشکلات محیط‌زیستی و اعتراضات مردمی فراوان روبروست، جلوگیری از تخریب کرکس کوه یک مطالبه ملی است. مسعودی تأکید کرد: تاکنون چند مورد گزارش و شکایت به مراجع اداری، نظارتی و قضایی ارائه شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید