• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 6 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13808
+
-

بزرگ‌ترین بازطراحی جی‌میل با امکانات جدید

امکانات جدید گوگل از دیروز به‌صورت آزمایشی در دسترس گروهی از کاربران قرار گرفت

از مدت‌ها قبل خبرهایی درباره بازطراحی جی‌میل به‌عنوان محبوب‌ترین سرویس ایمیل در جهان منتشر شده بود، اما روز گذشته با تأیید این ماجرا این امکانات به‌صورت آزمایشی در دسترس گروهی از کاربران قرار گرفت و آنها را هیجان‌زده کرد.به گزارش همشهری، بسیاری این بازطراحی را بزرگ‌ترین تغییر و تحول سال‌های اخیر در این سرویس پست الکترونیکی می‌دانند که می‌تواند این سرویس را با ۱.۴میلیارد کاربر حتی محبوب‌تر از گذشته کند. برای آزمایش این سرویس جدید باید در جی‌میل خود (نسخه وب) به بخش تنظیمات بروید و درصورتی‌که این امکان برای شما فعال شده روی Try the new Gmail کلیک کنید.

حالت محرمانه و ایمیل‌های دارای تاریخ انقضا

یکی از مهم‌ترین خصوصیات بازطراحی جدید اضافه شدن حالت محرمانه است. در این حالت می‌توانید ایمیل‌هایی ارسال کنید که بعد از انقضای تاریخ‌شان، خودشان را از بین می‌برند. زمان انقضا در اختیار خودتان است، می‌تواند یک هفته، یک ‌ماه و حتی چندین سال باشد. همچنین گیرنده ایمیل‌های محرمانه نمی‌تواند آن را به فرد دیگری فوروارد، دانلود یا کپی کند و از آن پرینت بگیرد. همچنین پس از مدت تعیین شده ایمیل به‌صورت خودکار به‌طور کامل پاک می‌شود و دیگر امکان دسترسی به آن وجود ندارد.  علاوه بر این می‌توان رمزی روی ایمیل گذاشت که به وسیله پیامک برای گیرنده ارسال می‌شود. گیرنده ایمیل محرمانه تنها با استفاده از این رمز می‌تواند ایمیل شما را باز کند.

استفاده گسترد‌ه‌تراز هوش مصنوعی

در بازطراحی جدید جی‌میل هوش‌مصنوعی نقش مهمی برعهده دارد. بر این اساس مثلا جی‌میل به شما درباره پیگیری ایمیل‌های مهم هشدار می‌دهد. همچنین هوش‌ مصنوعی گوگل می‌تواند ایمیل‌های مهم و حیاتی را تشخیص دهد و شما را با یک هشدار متفاوت از آنها مطلع کند. علاوه بر این با استفاده از الگوریتم خاص گوگل، امنیت جی‌میل متحول شده است. جی‌میل یک بازرسی خودکار ایمیل‌ها را طراحی کرده که به شما درباره تهدیدها هشدار می‌دهد. گوگل در این راستا تمرکز گسترده‌ای روی ماجرای فیشینگ و کلاهبرداری‌های اینترنتی داشته است.

تعویق و پاسخ هوشمند

در نسخه جدید شما می‌توانید رسیدگی به یک ایمیل را برای مدت مشخصی به تعویق بیندازید. پس از گذشت این مدت گوگل به شما مسئله را گوشزد می‌کند. همچنین برای هر ایمیل گوگل به شما پیشنهاد پاسخ‌های سریع و آماده می‌دهد تا کارتان را راحت کند. گوگل اعلام کرده امکانات جدیدی به‌ویژه در نسخه وب خود دارد که باعث می‌شود کاربران برای انجام بسیاری از کارهای معمول، ملزم  به ترک کردن صفحه ایمیل خود نشوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید